• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Δραχαλίβας' | 9 Σεπτεμβρίου 2020, 09:04

    Ο Κανονισμός (ΕΕ) 2018/1139 για τη θέσπιση κοινών κανόνων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και την ίδρυση Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA), περιγράφει με σαφήνεια τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους για την οργάνωση και λειτουργία της Αρμόδιας Αρχής, επιφορτισμένης με τα καθήκοντα και υποχρεώσεις για την ασφαλή, συστηματική και αποτελεσματική διαρκή πιστοποίηση και εποπτεία του συνόλου της αεροπορικής δραστηριότητας. Πλέον του ανωτέρω Βασικού Κανονισμού, o Κανονισμός (ΕΕ) 139/2014 για τη θέσπιση απαιτήσεων και διοικητικών διαδικασιών για τα αεροδρόμια, εξειδικεύει και καθορίζει περαιτέρω στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II - Αεροδρόμια (Μέρος-ADR.AR), τις απαιτήσεις για τις αρμόδιες αρχές που είναι υπεύθυνες για την πιστοποίηση και την εποπτεία των αεροδρομίων, των φορέων εκμετάλλευσης αεροδρομίων και των παρόχων υπηρεσιών διαχείρισης του χώρου στάθμευσης. Η προτεινόμενη στο άρθρο 23 δομή εντός της Διεύθυνσης Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων με δύο μόνο Τμήματα θεωρείται ανεπαρκής για την κάλυψη του συνόλου των απαιτήσεων που απορρέουν από την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 139/2014. Περαιτέρω εκτιμάται ότι ο διαχωρισμός της Διεύθυνσης Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων σε δύο διακριτές Διευθύνσεις θα αναβαθμίσει τον βαθμό εξειδίκευσης των στελεχών και των δυο Διευθύνσεων καθώς επίσης θα συμβάλει στην παραγωγή ποιοτικότερου έργου προς όφελος της ασφάλειας των πτήσεων. Πλέον των ανωτέρω, απουσιάζουν από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, ασκούμενες από την υφιστάμενη Διεύθυνση Αερολιμένων δραστηριότητες, στο πλαίσιο υλοποίησης κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας, όπως του Κανονισμού 95/93 σχετικά με τους κοινούς κανόνες κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους κοινοτικούς αερολιμένες, την εφαρμογή σε ότι αφορά στην πολιτική αεροπορία διατάξεων του μεταναστευτικού κώδικα ν.4251/2014 για παράτυπη μεταφορά πολιτών τρίτων χωρών, την εφαρμογή ευρωπαϊκού δικαίου περί PNR (passenger name record) για τη υλοποίηση δημόσιας πολιτικής για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης, την πρόληψη, διερεύνηση και δίωξη τρομοκρατικών και σοβαρών εγκλημάτων. Περαιτέρω σημειώνεται ότι δεν καταγράφονται οι ασκούμενες δραστηριότητας που απορρέουν από τον ICAO (Σύμβαση του Σικάγο) στο πεδίο των Διευκολύνσεων και ελευθεροκοινωνίας (ICAO Annex 9 Facilitation). Κατόπιν των ανωτέρω καθίσταται αδήριτη η ανάγκη σύστασης διακριτής Διεύθυνσης Εποπτείας Αεροδρομίων και συμπλήρωσης αυτής με επιπλέον Τμήματα ώστε να ανταποκριθεί με τεχνογνωσία και επαγγελματισμό στο σύγχρονο πεδίο της αεροπορικής δραστηριότητας προάγοντας με μεθοδικότητα την ασφάλεια των πτήσεων.