• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ ΑΕ' | 4 Δεκεμβρίου 2020, 17:07

    Σχετικά με το σχόλιο «4 Δεκεμβρίου 2020, 14:43 | KOSMOCAR S.A.» - Θα θέλαμε να αναφερθούμε στις υποχρεώσεις των χρηστών ποδηλάτων με υποβοήθηση και ειδικά στα οχήματα που ορίζονται ως «Ποδήλατα» (μέγιστο όριο υποβοήθησης 25 χλμ/ώρα – μέγιστη ισχύς 0,25KW). Ειδικά δε, στις υποχρεώσεις των χρηστών να φέρουν πάντα μαζί τους τα έγγραφα και πιστοποιητικά (CoC κλπ.) που περιγράφονται στο Άρθρο 29. Μολονότι αντιλαμβανόμαστε απόλυτα το σκεπτικό του συντάκτη να θεσπίσει δικλείδες ασφαλείας ως προς την ορθή χρήση και τις πραγματικές ιδιότητες των «Ποδηλάτων» αυτών, ήτοι να αποτρέψει μη νόμιμες μετατροπές τους σε «πιο γρήγορα» Ποδήλατα που ενδεχομένως εμπίπτουν σε ανώτερη κατηγορία, εντούτοις επισημαίνουμε τις πρακτικές αλλά και ελεγκτικές δυσχέρειες που η υποχρέωση αυτή μπορεί να επιφέρει. Απάντηση Την επίκληση ότι τα χαρτιά που φέρει κανείς μαζί του φθείρονται ή χάνονται, την επικαλούνται οι λαθρομετανάστες όταν τους συλλαμβάνουν να περνούν τα σύνορα, ότι βράχηκαν στον Έβρο ή στην θάλασσα. Όλοι οι πολίτες έχουν την υποχρέωση να φέρουν ταυτότητα, επομένως με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια επιμέλεια μπορούν να φέρουν και την απαιτούμενη βεβαίωση για το ηλεκτρικό ποδήλατό τους, όπως εξάλλου ένας αναβάτης μοτοποδηλάτου φέρει το δίπλωμα οδήγησης. Ο σωστός χρήσης του ηλεκτρικού ποδηλάτου, που κινείται με ποδηλάτηση, είναι σίγουρο ότι θα έχει το έγγραφο μαζί του και αν τα ξεχάσει μια φορά, όπως ξεχνούμε και το δίπλωμα του αυτοκινήτου μας, θα δεχθεί, όπως όλοι μας δεχόμαστε σε ανάλογη περίπτωση, το πρόστιμο. Αυτοί που σίγουρα θα τα «χάσουν» είναι αυτοί που κινούνται με το γκάζι, χωρίς πηδάλια, χωρίς αλυσίδες. - Ο λόγος είναι ότι η χρήση των ποδηλάτων αυτών πολλές φορές δεν επιτρέπει στον κάτοχο να μεταφέρει με ασφάλεια (φθορά από καιρικές συνθήκες, ή λόγω της ειδικής ποδηλατικής εξάρτυσης) τα έγγραφα αυτά χωρίς να τα απωλέσει ή από τυχαίο γεγονός και άθελά του να τα καταστρέψει. Εξάλλου, η τοποθέτηση, επί του ποδηλάτου, σταθερής βάσης και σε εμφανή θέση, προκειμένου να τοποθετηθεί το ειδικό σήμα δεν φαίνεται να επιλύει το πρόβλημα, λόγω του ότι η βάση αυτή (επομένως και το σήμα που αυτή περιέχει) είναι εύκολο να κλαπεί όταν το ποδήλατο είναι σταθμευμένο σε μη φυλασσόμενο χώρο. Απάντηση Το άρθρο δεν αναφέρεται στην τοποθέτηση του σήματος σε πρόσθετη βάση, αλλά σε σταθερό μέρος του σκελετού του πλαισίου, όπως ήδη υπάρχει το σχετικό σήμα στα κανονικά ηλεκτρικά ποδήλατα ή όπως υπάρχει το πινακίδιο κατασκευαστή στα δίκυκλα και αυτοκίνητα. - Επιπροσθέτως, η υποχρέωση των χρηστών “Ποδηλάτων” με ηλεκτρική υποβοήθηση να φέρουν πάντα μαζί τους τα ανωτέρω έγγραφα και πιστοποιητικά (CoC κλπ.), το οποίο δεν απαιτείται στη χρήση των ποδηλάτων χωρίς υποβοήθηση αλλά ούτε σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, καθιστά ιδιαίτερα δυσχερή (αν όχι πρακτικά αδύνατη) την προσδοκώμενη εφαρμογή του διαμοιρασμού (sharing) ηλεκτρικών ποδηλάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα. Θεωρούμε επομένως ότι το ζήτημα αυτό θα αποτελέσει τροχοπέδη στην προσπάθεια του Κράτους για προώθηση της εναλλακτικής αστικής μετακίνησης, της μείωσης των ρύπων και της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης των αστικών κέντρων. Απάντηση Η πρότασή σας μεταφέρει την ευθύνη στο εργοστάσιο κατασκευής, σε κάποιο εργοστάσιο της Τουρκίας ή της Κίνας, τα οποία εκδίδουν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, τα οποία, καθώς για αυτά δεν υπάρχουν προδιαγραφές και ποινές, υπογράφονται σαν «αυτόγραφα». Οι προδιαγραφές των ηλεκτρικών ποδηλάτων L1e-A και μοτοποδηλάτων L1e-B επισύρουν βαριές ποινές για παραβίαση των προδιαγραφών τους για όλους τους ενδιάμεσους στην διακίνηση, από το εργοστάσιο μέχρι και τον έμπορο-πωλητή, ενώ τα αντίστοιχα δεν προβλέπονται για τα ηλεκτρικά ποδήλατα ΕΝ15194 Με την πρότασή σας ο καθένας θα μεταφέρει την ευθύνη: Ο χρήστης προς το κατάστημα πώλησης Το κατάστημα πώλησης προς τον εισαγωγέα Ο Εισαγωγέας προς το εργοστάσιο. Και με προσεκτική ανάγνωση του κειμένου της νέας βεβαίωσης που πρέπει να φέρουν, γίνεται κατανοητό ότι ακριβώς αυτήν την μεταφορά ευθύνης γίνεται η προσπάθεια εκ του Υπουργείο να διακοπεί. Οι νέες βεβαιώσεις περιγράφουν βασικές ελλείψεις των σημερινών πιστοποιητικών συμμόρφωσης, τα οποία δεν περιγράφουν δεσμευτικά τις προδιαγραφές σχετικά με την αυτόνομη κίνηση, γιατί ο νομοθέτης του ΕΝ15194 δεν είχε φαντασθεί το όργιο παραβατικότητας που θα δημιουργηθεί γύρω από τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Το sharing που είναι επιθυμητό, μπορεί να γίνει αποτελεσματικά και σωστά με τα ηλεκτρικά ποδήλατα της κατηγορίας L1e-A ή με τα ηλεκτρικά σκούτερ 25χλμ/ω L1e-B, που οδηγούνται ήδη χωρίς δίπλωμα από τους τουρίστες (βάσει ισχύουσας διάταξης) και σύντομα και από τους Έλληνες πολίτες (βάσει του παρόντος νομοσχεδίου) Αυτά τα οχήματα φέρουν πινακίδα κυκλοφορίας για να αναγνωρίζονται και να καταγράφονται οι παραβάσεις των χρηστών. Όσον αφορά την άθληση και την υγεία, προτείνουμε την χρήση του κανονικού ποδηλάτου, γιατί η έλλειψη κανονισμών στα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέστησε την άθληση μόνο κατ’ επίφαση. Η ανάγκη του νομοσχεδίου προέκυψε από πραγματικά γεγονότα, την πλημμυρίδα της παραβατικότητας γύρω από το θέμα των ηλεκτρικών ποδήλατων, και δεν είναι θεωρητική εκτίμηση τι θα γίνει αν δεν θεσπιστούν οι νέοι κανόνες από το Κράτος. Δεν μπορεί το κράτος να κλείσει τα μάτια στην ολοφάνερη παραβατικότητα που έχει σημειωθεί. Η αναρχία που έχει διαμορφωθεί, δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί, γιατί για όλα αυτά τα παράτυπα που κυκλοφορούν, υπάρχουν ισάριθμα πιστοποιητικά συμμόρφωσης. Σημείωση: πιστοποιητικά συμμόρφωσης του τύπου που σας περιγράψαμε ανωτέρω, τα οποία έχουν ήδη την άνεση και να τα επιδεικνύουν στους τροχονομικούς ελέγχους, ότι το όχημά τους δεν είναι μοτοποδήλατο, αλλά ηλεκτρικό ποδήλατο. Η Τροχαία αυτό επικαλείται, ότι στους ελέγχους, οι χρήστες των σκούτερ με πηδάλια, τους επιδεικνύουν πιστοποιητικό συμμόρφωσης ότι είναι ποδήλατο !?! Έχουμε αναφέρει την έλλειψη προδιαγραφών για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και το κενό πλέον, κάθε κράτος που έχει εντοπίσει το πρόβλημα, σπεύδει να το διορθώσει, όπως έπραξε η Γαλλία με αυστηρότατες ποινές. Το παρόν άρθρο λοιπόν είναι προς την ορθή κατεύθυνση. - Πρόταση Προτείνεται η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων, στην οποία ο εισαγωγέας ή ο πωλητής ηλεκτρικού ποδηλάτου, ποδηλάτου αυξημένης υποβοήθησης και λοιπών ΕΠΗΟ, θα δηλώνει βάσει του μοναδικού αριθμού πλαισίου κάθε οχήματος τα σχετικά πιστοποιητικά συμμόρφωσης, ούτως ώστε να καταστεί εφικτός και αποτελεσματικός ο έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές, εύκολα και γρήγορα. Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται ο κίνδυνος παραποίησης ή χρήσης πιστοποιητικού που δεν αντιστοιχεί στο όχημα που ελέγχεται από τα αρμόδια κρατικά όργανα, ενώ εξάλλου αποτρέπεται η χρήση ιδιοκατασκευών και μη πιστοποιημένων οχημάτων, καθώς και οι κίνδυνοι που οι μη πιστοποιημένες αυτές παρεμβάσεις συνεπάγονται. Απάντηση: Όταν τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης κρίνονται αναποτελεσματικά στην πράξη, πρέπει να θεσπιστούν εμβόλιμοι νέοι κανόνες, όπως θέτει το νομοσχέδιο. Διαχρονική η επίκληση για μείωση των ρύπων, όπως τότε με την επίκληση της χρήσης των diesel στα επιβατικά. Για την προώθηση της εναλλακτικής αστικής μετακίνησης, της μείωσης των ρύπων και της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης των αστικών κέντρων, τόσα χρόνια αρκεί το Υπουργείο να είχε υιοθετήσει ό,τι έχουν υιοθετήσει όλες οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, την ισοδυναμία διπλωμάτων Β -ΑΜ/Α1. Θα είχαν την δυνατότητα και οι Έλληνες να αφήσουν τα αυτοκίνητα (και δη τα diesel που μερικά από αυτά δεν συμφωνούσαν με το πιστοποιητικό συμμόρφωσης…) και να απολαύσουν ένα δικαίωμα που το έχουν όλοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι. Το μέλλον εξάλλου του δίκυκλου είναι ηλεκτρικό, και η ισοδυναμία των διπλωμάτων θα επέφερε ακόμη μεγαλύτερη μείωση των ρύπων, το οποίο επικαλείστε.