• Σχόλιο του χρήστη 'Αλεξανδρος Βαζαιος' | 20 Μαΐου 2021, 10:30

    Η Ελλαδα εχει εναν απο τους γηραιοτερους στολους ΙΧ στην Ευρωπη με μεσο ορο ηλικιας ανω των 16 ετων. Σημερα κυκλοφορουν περι τα 5.300.000 ΙΧ ανα την επικρατεια με τα 4.300.000 εξ'αυτων να εχουν ηλικια ανω των 10 ετων και ενα ποσοστο ανω του 20% να εχει ηλικια μετακυ των 20-30 ετων. Αρα, τουλαχιστον 800.000-1.000.000 οχηματα εχουν ηλικια μεταξυ 20-30 ετων. Με τους πιο αισιοδοξους υπολογισμους, τουλαχιστον 150-200.000 ΙΧ κυκλοφορουν σημερα στην Ελλαδα, με κρατικες πινακιδες, και ειναι ανω των 30 ετων αρα με το νεο νομοθετικο πλαισιο, τους δινεται πλεον η δυνατοτητα να χαρακτηρισθουν ως ιστορικα και να κυκλοφορουν καθημερινα και παντου. Τα 150.000 πληρωνουν σημερα κανονικα τελη κυκλοφοριας, κατ'ελαχιστο 55ευρω και κατα μεγιστο 1230 ευρω. Τα ανω των 1358 κε (που ειναι μαλλον και η πλειονοτης) πληρωνουν 225ευρω ετησιως. Εαν τελικως εφαρμοσθει το νεο νομοθετικο πλαισιο, η απωλεια κρατικων εσοδων θα ειναι τεραστια μιας και πλεον, θα πληρωνουν τα νεα, κατα πολυ μειωμενα ''ιστορικα τελη''. Στην ''Προκαταρτικη Αναλυση Συνεπειων Ρυθμισης''αναφερεται προσδοκομενη αυξηση εσοδων πραγμα που ασφαλως ειναι τελειως ατοπο και αναληθες μιας και το σχεδιο νομου ουσιαστικα πρημοδοτει δραματικα τα παλαια οχηματα ανω των 30 ετων που κυκλοφορουν σημερα με κρατικες (ανω των 150.000) και ουσιαστικα τιμωρει τα πιστοποιημενα ιστορικα, τα οποια και κυκλοφορουν ελαχιστα και στην ουσια ειναι λιγοτετα των 10-15.000 (τα περισσοτερα ειναι στατικα μνημεια, δεν μπορουν καν να οδηγηθουν και στην πραγματικοτητα, τα εν δυναμει χρηστικα δεν ειναι πανω απο 7-8000 σε ολη την επικρατεια. Αρα, ''τιμωρουμε'' τα 7-8000 και χανουμε τεραστια εσοδα απο τα 150.000+. Τα οποια μεχρι προτινως δεν μπορουσαν να ενταχθουν στο νομοθετικο πλαισιο των ιστορικων λογω των περιορισμων στην κυκλοφορια αλλα πλεον, θα το κανουν αυτοματως μιας και επιτρεπεται πλεον η ελευθερη κυκλοφοριας τους και μαλιστα, με πολυ μειωμενα τελη. Αρα, το συμπερασμα την εκθεσης συνεπειων ειναι εντελως λανθασμενο, το ΝΣ δεν ρυθμιζει το νομικο πλαισιο των χαρακτηρισμενων κλασικων αλλα ουσιαστικα τα τιμωρει χωρις λογο και αιτια. Ειτε τα ορια ηλικιας πρεπει να αυξηθουν δραματικα ειτε να προβλεπονται διαφορες αλλες δικλειδες που να μην επιτρεπουν την τοσο ανετη μεταβαση των απλα παλαιων οχηματων (που ειναι πολυπληθη)στο νεο καθεστως.