• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλειος Γκουζάνης, δικηγόρος' | 23 Μαΐου 2021, 01:11

    Άρθρο 27 - Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε ΟΙΕ και διαδικασία χαρακτηρισμού του ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1. Η επιλογή της ελεύθερης κυκλοφορίας των ΟΙΕ, ακόμα και εντός του μικρού δακτυλίου της Αθήνας, είναι ορθή και συμβατή και με το πόρισμα του έτους 2017 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Πράγματι, ήδη έχει νομοθετηθεί στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, η εξαίρεση από τους περιορισμούς της κυκλοφορίας παλαιών αυτοκινήτων, όσων οχημάτων έχουν αναγνωριστεί ως ΟΙΕ. 2. Για την απαγόρευση της ελεύθερης κυκλοφορίας των ΟΙΕ ειδικού τύπου συμφωνώ με τους άλλους προλαλήσαντες σχολιαστές, πως είναι άστοχη η εξαίρεση συνολικά όλων των οχημάτων ειδικού τύπου. Προτείνεται και εδώ, μία ρύθμιση εναρμονισμένη με την πρότασή μου για το άρθρο 26 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: Προτείνεται η τροποποίηση της § 3 του άρθρου 27 ως εξής: «3. Εξαιρούνται από τη θέση σε κυκλοφορία τα οχήματα ειδικού τύπου, όπως στρατιωτικά και πυροσβεστικά, για την οδήγηση των οποίων απαιτείται η κατοχή άδειας ικανότητας οδηγού κατηγορίας C, C1E ή CE, D1 ή D, D1E ή DE. Αποκλειστικώς για τα οχήματα αυτά, επιτρέπεται, σύμφωνα ΚΛΠ ΚΛΠ». ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: 1. «3. Εξαιρούνται από τη θέση κλπ.»: Το προτεινόμενο κριτήριο διαχωρισμού, με βάση την άδεια οδήγησης που απαιτείται για την οδήγηση, είναι εύλογο και δίκαιο διότι άν απαιτείται δίπλωμα φορτηγού για να το οδηγήσεις, προφανώς το όχημα αυτό δεν μπορεί να μετέχει εύκολα στην καθημερινή κυκλοφορία. Ένα στρατιωτικό τζίπ, που δεν διαφέρει από ένα ΙΧ στην οδηγική συμπεριφορά ή στο μέγεθος, δεν πρέπει να στερείται του δικαιώματος συμμετοχής στην κυκλοφορία.