• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ' | 25 Μαΐου 2021, 00:27

    Το σχέδιο νόμου έχει θετικά και αρνητικά στοιχεία, όπως και σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν. Ξεκινώντας από το τελευταίο θα πρέπει να διευκρινιστεί η διαδικασία της πρακτικής εξέτασης για ανθρώπους με προβλήματα ακοής όπως και ότι αφορά τη φάση "πορεία χωρίς καθοδήγηση" κατά την εξέταση οδήγησης.Στα θετικά είναι η αναβάθμιση των θεωρητικών μαθημάτων και εξετάσεων,η καθιέρωση ελάχιστης τιμής και η συμμετοχή ιδιωτών στο μητρώο εξεταστών αλλά με τη σωστή αμοιβή. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να τονίσω ότι μόνο ο έμπειρος εκπαιδευτής με τις γνώσεις του (τεχνική οδήγησης,ΚΟΚ,μηχανολογία,ψυχολογία μαθητή-υποψηφίου) μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες των εξετάσεων. Ίσως η καθιέρωση υποχρεωτικών επαναληπτικών μαθημάτων σε περίπτωση αποτυχημένης προσπάθειας στις εξετάσεις να "αναγκάσει" τους υποψήφιους σε καλύτερη προετοιμασία.Το κυρίως αρνητικό στοιχείο είναι η τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα.Όταν ο τωρινός Υπουργός,τότε τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών δήλωνε ότι ο εκπαιδευτής πρέπει να βρίσκεται στη "φυσική" του θέση για λόγους ασφαλείας.. έρχεται σε αντίθεση με την πρόθεση του νομοσχεδίου. Ο εκπαιδευτής είναι αυτός που μπορεί να εξασφαλίσει την ασφάλεια της διαδικασίας και να αποτρέψει τυχών ατυχήματα,βάση των γνώσεων και της εμπειρίας του. Επίσης γνωρίζει πως αντιδρά ο υποψήφιος σε δύσκολες συνθήκες και προλαμβάνει επικίνδυνες καταστάσεις,οπότε η παρουσία του είναι ουσιαστική και όχι απλά για ψυχολογική υποστήριξη του υποψηφίου. Με την ανούσια μετακίνησή του δημιουργούνται ασφαλιστικά προβλήματα και δεν ξεκαθαρίζεται ποιος θα έχει την ευθύνη σε ατύχημα ή δυστύχημα,ποιος θα αποζημιώσει ζημιές και το χαμένο εισόδημα μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών. Όσο καλή προετοιμασία να έχει κάποιος..πάντα υπάρχει η πιθανότητα λάθους και ο κακός υπολογισμός. Λάθη γίνονται και σε ελεγχόμενο περιβάλλον,πόσο μάλλον στο δρόμο που αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα.Άρα είναι βάσιμες οι αντιδράσεις για την αλλαγή της θέσης του εκπαιδευτή και όπως ανέφερα "ανούσια" αφού θα υπάρχει κάμερα καταγραφής του χώρου εντός και εκτός οχήματος,σε συνδυασμό με την ηχητική ειδοποίηση σε περίπτωση παρέμβασης στα πεντάλ και τους εποπτικούς μηχανισμούς εξασφαλίζεται η διαφάνεια όπως αναφέρεται σε άρθρο του σχεδίου. Οπότε με τη χρήση της κάμερας και τον εκπαιδευτή στη θέση του συνοδηγού εξασφαλίζεται η διαφάνεια και η ασφάλεια της διαδικασίας.Ότι σε κάποιες χώρες εξετάζονται οι υποψήφιοι όπως η πρόταση του σχεδίου δεν είναι η δικαιολογία για να εφαρμοστεί γιατί υπάρχουν άλλες χώρες που έχουν την ίδια διαδικασία με την τωρινή μας και άλλες χώρες που έχουν κάτι διαφορετικό.. η επιλογή πρέπει να βασίζεται στην παδεία,νοοτροπία και υποδομές κάθε χώρας και όχι δήθεν ότι επιβάλλεται από την Ευρώπη. Σας καλώ να βγάλετε το "αγκάθι" με το πίσω κάθισμα και θα είναι όλα καλά.