• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΟΜΠΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ' | 25 Μαΐου 2021, 22:55

    ΑΡΘΡΟ 15. Ελπίζω οι παρατηρήσεις, σχόλια, σκέψεις και προτάσεις των πολιτών που ανεβαίνουν σ' αυτό το "βήμα" της δημόσιας διαβούλευσης να ληφθούν σοβαρά υπόψη από το υπουργείο. Επιτρέψτε μου να κάνω μερικές παρατηρήσεις στο άρθρο 15 από τη θέση του εξεταστή. 1. Η πρακτική εξέταση των υποψηφίων είναι μια ζωντανή διαδικασία κατά τη διάρκεια της οποίας ο εξεταζόμενος βρίσκεται σε μέγιστη αγχωτική κατάσταση, προσπαθώντας ταυτόχρονα να θέσει σε πλήρη λειτουργία, το μυαλό του, τα χέρια του, τα μάτια του, τα πόδια του. 'Eνας παλιός αυτοκινητιστής μου είπε κάποτε ότι, όταν οδηγείς πρέπει να λειτουργούν σωστά όλες οι αισθήσεις σου. Σκεφτείτε το λίγο. 2. Καμία άλλη εξέταση δεν είναι τόσο αγχωτική όσο η εξέταση για την απόκτηση άδειας οδήγησης. 3. Ο υποψήφιος με τον εκπαιδευτή του έχουν ήδη "δεθεί" κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και είναι προφανές ότι αισθάνεται οικεία με αυτόν κατά τη διάρκεια της εξέτασης. 4. Είναι αδιανόητο ο εκπαιδευτής να βρίσκεται στο πίσω κάθισμα ως απλός θεατής που κάνει τη βόλτα του. Η θέση του είναι στη θέση του συνοδηγού προκειμένου να έχει τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση κινδύνου και για την αποφυγή ατυχήματος. Ποια είναι αλήθεια η διαφορά στο σημείο αυτό από το νόμο Σπίρτζη; Μεταφέρετε τον εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα για να μην βοηθάει τον εξεταζόμενο; Μα θα υπάρχει κάμερα που θα καταγράφει κάθε τι γενόμενο στο χώρο του οχήματος. Δεν έχει λοιπόν καμιά λογική αυτή η διάταξη. 5. Ο εξεταστής (ο ένας και μοναδικός πλέον εξεταστής) θα πρέπει να τοποθετεί την κάμερα στο εκπαιδευτικό όχημα, να διενεργεί τον έλεγχο των δικαιολογητικών εκπαιδευτή, οχήματος, εξεταζόμενου, να διενεργεί την εξέταση, θα πρέπει να έχει την προσοχή του τεταμένη για να αποτρέψει τυχόν ατύχημα, θα συμπληρώνει το ΔΕΕ και όλα αυτά με το καταπληκτικό οικονομικό κίνητρο των 250 € (182 € καθαρά) ακόμη κι αν λόγω του πλήθους των υποψηφίων απαιτηθεί να συμμετάσχει σε 6, 7, 8 ή και 9 επιτροπές το μήνα και ένα μέρος αυτού του ποσού, δηλ. 20 € το μήνα θα καταναλώνεται ως έξοδο μετακίνησης του εξεταστή στις αφετηρίες έναρξης των εξετάσεων και ένα άλλο ποσό 38 € ως φορολογία. Κάνετε εξετάσεις λοιπόν εσείς με 124 € το μήνα. 6. Ο εξεταστής πρέπει να «παίζει κορώνα γράμματα» τη σωματική του ακεραιότητα ή και τη ζωή του και συνακόλουθα τη ζωή των άλλων επιβαινόντων στο εκπαιδευτικό όχημα επειδή με το νομοσχέδιο θέτετε τον καθόλα αρμόδιο εκπαιδευτή για την τήρηση της ασφάλειας των επιβαινόντων προσώπων αλλά και της περιουσίας του στο πίσω κάθισμα. 7. Οι εξεταστές, με εξαίρεση τους πιστοποιημένους εκπαιδευτές αποφοίτους μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στους οποίους όμως δεν δίνεται το δικαίωμα συμμετοχής τους στο Μητρώο Εξεταστών επειδή είναι κατηγορίας ΔΕ, δεν είναι εκπαιδευμένοι να αποτρέπουν τυχόν ατυχήματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης. 8. Θέλετε να πατάξετε τη διαφθορά θέτοντας τον εκπαιδευτή σε ρόλο ανενεργό; Έγινε και δοκιμάστηκε με την εξέταση των οδηγών ηλικίας άνω των 74 για την ανανέωση της άδειας οδήγησης. Τότε πατάχθηκε η διαφθορά σε μια prive εξέταση; Το ίδιο κάνετε και τώρα; ; Ένας επίορκος με ελαστική συνείδηση εξεταστής ο οποίος έχει χρηματιστεί, θα πατήσει το φρένο για να αποτρέψει ατύχημα και να απορριφθεί ο υποψήφιος; Όχι βέβαια. Απλά ο εκπαιδευτής θα κλαίει την περιουσία του. Θέλετε κι άλλο; Υποψήφιος αρνείται να δώσει «φακελάκι» σε επίορκο εξεταστή και ο εξεταστής κατά τη διάρκεια της εξέτασης πατάει φρένο για να αποτρέψει τυχόν «ατύχημα» με αποτέλεσμα ο υποψήφιος να απορριφθεί. Πως σας φαίνεται; Το νομοσχέδιο έχει πολλά θετικά αλλά και πολλά αρνητικά στοιχεία και αυτό γιατί για άλλη μια φορά δεν ρωτήθηκαν οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1. Η διαδικασία της πρακτικής εξέτασης όπως και των μαθημάτων πρέπει να καταγράφεται με οπτικοακουστικά μέσα. Σωστότατη η διάταξη. 2. Δημιουργήστε σώμα ή μητρώο εξεταστών, όπως θέλετε ονομάστε το. Στο σώμα αυτό θα μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής οι ήδη υπάρχοντες εξεταστές των Περιφερειών της χώρας, άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι, ιδιώτες επαγγελματίες γνώστες του ΚΟΚ, και εκπαιδευτές των σχολών οδήγησης. 3. Εκπαιδεύσετε τους μελλοντικούς εξεταστές. Θεωρητικά, πρακτικά,. Διδάξετε τους ψυχολογία υποψηφίου εξεταζόμενου, τρόπους συμπεριφοράς προς τον υποψήφιο. Ο εξεταστής την ώρα της εξέτασης πρέπει να λαμβάνει το μέγιστο της γνώσης του υποψήφιου. 4. Ορίσετε ως αποζημίωση των εξεταστών ένα σημαντικό ποσό και μην απαξιώνετε τη διαδικασία. Ορίσετε για τους υπαλλήλους του δημοσίου ότι οι εξετάσεις από αυτούς θα διενεργούνται αποκλειστικά μετά το πέρας του ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών ενώ οι υπόλοιποι εξεταστές μπορούν να διενεργούν τις εξετάσεις οποιαδήποτε ώρα, μετά από επιλογή του υποψήφιου και του εκπαιδευτή. 5. Ορίσετε μεταβατικό στάδιο για την ολοκληρωτική εφαρμογή του νομοσχεδίου και μέχρι τότε ας διενεργούνται οι εξετάσεις με το υπάρχον προσωπικό των Περιφερειών. 6. Εισάγετε επιτέλους τη διδασκαλία του ΚΟΚ στις βαθμίδες εκπαίδευσης, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο. Το προβλέπει άλλωστε ο ΚΟΚ. Δώστε στα παιδιά μας τη σωστή αγωγή μέσω του σχολείου. 7. Εμπιστευτείτε τους εκπαιδευτές οδηγών και υποψηφίων οδηγών και δώστε τους το ρόλο που τους αρμόζει στη διαδικασία των εξετάσεων. Εμπιστευτείτε τους υπαλλήλους του δημοσίου και των Περιφερειών που πασχίζουν να ορθοποδήσει αυτός ο τόπος. 8. Επειδή έχει ήδη νομοθετηθεί αλλά ουδέποτε εφαρμοστεί η εξέταση των υποψηφίων κατά τη νύκτα, ή σε δύσκολες καιρικές συνθήκες , ας γίνει επιτέλους πράξη η αρμοδιότητα των Εποπτών να εξετάζει δειγματοληπτικά υποψήφιους που πέτυχαν στις εξετάσεις οδήγησης σε άλλες συνθήκες απ’ αυτές της επιτυχίας τους. 9. Νομοθετείστε αυστηρά διοικητικά μέτρα σε περιπτώσεις παραβάσεων της νομοθεσίας που αφορά την διαδικασία εκπαίδευση-εξέταση οδηγών. Ανάλογα με το παράπτωμα, αφαίρεση της άδειας λειτουργίας της σχολής οδηγών, αποπομπή εξεταστή από το έργο των εξετάσεων μέχρι και απόλυση από το δημόσιο αν είναι δημόσιος υπάλληλος. 10. Δώστε στην Αρχή Διαφάνειας την δειγματοληπτική εξέταση των οδηγών που επιτυγχάνουν στις εξετάσεις και σε περίπτωση διαπίστωσης σοβαρών ανακολουθιών ως προς τις γνώσεις του εξεταζόμενου νομοθετείστε αυστηρές κυρώσεις.