• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Αλεξίου' | 26 Μαΐου 2021, 18:52

    Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στην παράγραφο 4. Δεν μπορεί ο εξεταστής να υποκαταστήσει το ρόλο του εκπαιδευτή, ο οποίος συν τοις άλλοις γνωρίζει καλύτερα την οδηγική συμπεριφορά του εκάστοτε υποψηφίου. Θα δημιουργείται και θέμα αστικής ευθύνης του εξεταστή σε περίπτωση ατυχήματος; Επιτρέπεται αυτό από την ασφαλιστική νομοθεσία ή θα οδηγηθούμε σε χωρίς λόγο σε αύξηση της τιμής του διπλώματος, όπως συνέβη και με το ν. 4599; Επίσης γεννιέται το εξής ερώτημα: Από την ώρα που ο εξεταστής τοποθετείται μπροστά, ποιος ο λόγος να επιβαίνει ο εκπαιδευτής στο όχημα αφού δεν θα μπορεί να επέμβει; Οπότε τα θέματα που εγείρονται έχουν ως εξής: 1. Με την προτεινόμενη ρύθμιση δημιουργούνται ανυπέρβλητα νομικά και ουσιαστικά προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση της πρακτικής δοκιμασία. Ειδικότερα, η τοποθέτηση του εξεταστή στη θέση του συνοδηγού εγείρει ζητήματα αστικής ευθύνης και ασφάλισης του ΙΧ από πιθανό ατύχημα καθώς το ΙΧΕ είναι ιδιοκτησίας του εκπαιδευτή. 2. Επιπλέον, ως γνωστόν, ο εξεταστής δεν διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία για την άμεση συνδρομή του υποψηφίου οδηγού προς αποφυγή πιθανού ατυχήματος, γεγονός που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή αλλά και τη σωματική ακεραιότητα τόσο του ιδίου όσο και των λοιπών επιβαινόντων στο όχημα. 3. Τέλος, από το συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 4 Άρθρο 15 και της παρ. 3 Άρθρο 16 καθίσταται σαφές ότι τα καθήκοντα του εξεταστή, κατά τον κρίσιμο χρόνο της πρακτικής δοκιμασίας, έχουν αυξηθεί υπέρμετρα μετά και την προσθήκη αυτών του διαρκούς ελέγχου της ορθής λειτουργίας της κάμερας και της κάρτας μνήμης αλλά και της υποχρέωσης παρεμβάσεων για την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων, καθήκοντα τα οποία καθιστούν αδύνατη πλέον την προσήκουσα εκτέλεση των βασικών καθηκόντων του.