• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Χρυσανθακόπουλος' | 27 Μαΐου 2021, 11:15

    Αξιότιμε Υπουργέ κ. Καραμανλή, Αξιότιμε Υφυπουργέ κ. Κεφαλογιάννη, Αξιότιμε Υπουργέ κ. Ξιφαρά, Ταυτότητα - Σχολιασμός Το Τ.Μ.ΦΑΕΘΩΝ δημιουργήθηκε το 2000 και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα (Ν.Π.Ι.Δ.) και περιλαμβάνει 5 ενότητες: 1. Μουσείο κλασσικού αυτοκινήτου με 101 εκθέματα του περασμένου αιώνα 2. Μουσείο Φυσικής και ηλεκτρονικών με 3050 εκθέματα 3. Μουσείο Ωρολογοποιίας με 2050 εκθέματα ρολογιών χεριού, τσέπης, επιτραπέζια 4. Μουσείο Ηλεκτρονικής κατασκοπίας με 1850 εκθέματα 5. Μουσείο οργάνων και εργαλείων ιατρικής τεχνολογίας με 1200 εκθέματα Δηλαδή πρόκειται για 5 ανεξάρτητα Μουσεία μέσα στο ίδιο κέλυφος κτιρίου συνολικής επιφάνειας 7500 τμ σε οικόπεδο 100 στρεμ. Το Μουσείο ΦΑΕΘΩΝ συστάθηκε με 100% ιδιωτικά εξ’ ιδίων κεφάλαια, κόστισε 25 εκ. € και εξυπηρετεί αμιγώς εκπαιδευτικούς σκοπούς και προάγει τον Πολιτισμό στο χώρο της Ελληνικής Εκπαίδευσης. Το Μουσείο ΦΑΕΘΩΝ έχει εγκριθεί από το Υπ.Πο.Α. με αρ. μητρώου 0421. Το Μουσείο ΦΑΕΘΩΝ δεν έχει ποτέ χρηματοδοτηθεί ή ενισχυθεί από το Ελληνικό κράτος και αποτελεί μια καθαρά ιδιωτική προσπάθεια υπέρ της Ελληνικής Παιδείας. Γενικές παρατηρήσεις Το παρόν Σ.Ν. αφορά μόνο την πρώτη ενότητα ενδιαφέροντος μας για το κλασσικό αυτοκίνητο. Όπως παρατηρούμε στο παρόν Σ.Ν. απουσιάζει κάθε πρόνοια για τις συλλογές Μουσείων αλλά μόνο για ιδιώτες. Αρχικά οφείλουμε να τονίσουμε ότι το 99% της δομής των σχολείων που υπεβλήθησαν έχουν ομοιογένεια και συμφωνούμε απόλυτα με τις απόψεις όλων των συναδέλφων ιδιωτών για τις παρατηρήσεις τους όπως: 1. Απαίτηση υποχρεωτικής διαγραφής της Ελληνικής αδείας και των κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας που έχουν κατατεθεί στη Περιφέρεια για προσωρινή ακινησία. 1.1 Είναι παράλογο και αντισυνταγματικό διότι τα οχήματα αυτά έχουν καταβάλει υψηλούς φόρους και δασμούς και δεν πρέπει να απαλλοτριωθεί το μεγαλύτερο μέρος της αρχικής αξίας τους διότι εάν ο ιδιοκτήτης τους επιθυμεί στο μέλλον να τ θέσει σε κυκλοφορία θα πρέπει να έχει αυτή τη δυνατότητα. 2. Δεν πρέπει να εξαιρεθούν της κατηγορίας Ο.Ι.Ε. τα οχήματα της παρ. 4 του αρθ. 26. 3. Τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ: Υπερβολική η απαίτηση για ετήσια επιθεώρηση ΚΤΕΟ. Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να περνάνε κάθε 4 χρόνια εάν η ηλικία τους είναι έως 30 ετών και να εξαιρούνται του ΚΤΕΟ τα άνω των 30 ετών, δεδομένου ότι διανύουν ελάχιστα χιλιόμετρα ετησίως. Τρανό παράδειγμα είναι ότι ενώ σήμερα δεν προβλέπονται ΚΤΕΟ εδώ και πολλές δεκαετίες στα πάσης ηλικίας και άνω των 30 ετών Ι.Ο., δεν έχει παρατηρηθεί ΠΟΤΕ μέχρι ήμερα ατύχημα οδικής ασφάλειας κλπ. 4. Τέλη κυκλοφορίας: Προτείνουμε πλήρη απαλλαγή τελών κυκλοφορίας ανεξαρτήτως ηλικίας και κυβισμού διότι ήδη οι ιδιοκτήτες επιβαρύνονται δυσανάλογα για να τα κρατούν λειτουργικά και σε άριστη κατάσταση. 5. Η πιστοποίηση του Ο.Ι.Ε. δεν πρέπει να έχει ορισμένη διάρκεια ισχύος αλλά να είναι διαρκής και αορίστου χρόνου (πρέπει να απαλλάξουμε τα κειμήλια από τα παντός είδους χαράτσια και την γραφειοκρατία. Η χώρα μας έχει όλες τις προϋποθέσεις να προβάλει Πολιτισμό και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν ακόμη και μέσω του κλασσικού αυτοκινήτου!!!). ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ Προτείνουμε: Οι Συλλογές Εκθεμάτων των Μουσείων Κλασσικού Αυτοκινήτου πρέπει να απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, δαπάνες Πιστοποίησης ή ανανέωσης Πιστοποιήσεων, δεδομένου ότι δεν προορίζονται για κυκλοφορία. Ωστόσο εφόσον κατά την αποφασιστική κρίση και διακριτική ευχέρεια της διοίκησης του Μουσείου, επιλεκτικά θα πρέπει να είναι δυνατόν και να προβλέπεται στον παρόν Σ.Ν. ώστε να μπορούν να μετέχουν τα οχήματα – Εκθέματα των Μουσείων σε ειδικές εκδηλώσεις, καλλιστεία κλπ αλλά και να μετακινούνται για συντήρηση σε ειδικά συνεργεία οχημάτων για να καθίσταται δυνατόν να συντηρούνται αποτελεσματικά. Ήδη τα οχήματα των Μουσείων φέρουν ενάριθμες πινακίδες Ι.Ο. των τριών ειδικών λεσχών και ασφαλίζονται για κάθε τους μετακίνηση. Πρόσθετα είναι ασφαλισμένα εντός των χώρων του Μουσείου για κινδύνους πυρκαγιάς, κλοπής και άλλων ζημίων. Θα πρέπει να γίνει στον παρόν Σ.Ν. η προτεινόμενη διάκριση υπέρ των Μουσείων για να ανταπεξέλθουν αυτά των αυξημένων δαπανών συντήρησης και ασφάλισης σε αντιδιαστολή με τα αντίστοιχα των ιδιωτικών συλλογών. Φανταστείτε τι σημαίνει σε δαπάνες για ένα Μουσείο πχ με 100 αυτοκίνητα: 1. Τέλη κυκλοφορίας (όπως προβλέπεται στο παρόν Σ.Ν.). 2. Δαπάνες συντήρησης 3. ΚΤΕΟ (όπως προβλέπεται στο παρόν Σ.Ν.) 4. Επαναεπιθεώρηση άδειας Ι.Ο. (όπως προβλέπεται στο παρόν Σ.Ν.) 5. Ασφάλιστρα 6. Βλάβες – ανταλλακτικά 7. Ζημίες – απρόβλεπτα Με το παρόν σημείωμα προτείνουμε την απαλλαγή των παρ. 1,3,4 κατ’ ελάχιστον για τα Μουσεία. ΤΟ Τ.Μ.ΦΑΕΘΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΣΟΔΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΞΟΔΑ!!! Για το Τ.Μ.ΦΑΕΘΩΝ, Γ. Χρυσανθακόπουλος Ηλεκτρολόγος – Μηχανολόγος Μηχανικός Φυσικός – Ηλεκτρονικός ΕΚΠΑ Νόμιμος εκπρόσωπος του Τ.Μ.ΦΑΕΘΩΝ