• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ' | 28 Μαΐου 2021, 10:40

    Η εξίσωση στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι αρκετά δύσκολη καθώς οι μελέτες περιπτώσεων αυξάνουν το επίπεδο κατανόησης από τους υποψηφίους αλλά μειώνουν την αντικειμενικότητα της εξέτασης. Για περιορισμό της υποκειμενικότητας της εξέτασης θα πρέπει οι απαντήσεις να είναι σύντομες και πολύ συγκεκριμένες. Ο χρόνος της εξέτασης φαίνεται να είναι πολύ λίγος αν τον συγκρίνουμε με την παρόμοια εξέταση του ΠΕΙ. Εκεί ο χρόνος είναι 150 λεπτά για 60 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και 90 λεπτά για 2 μελάτες περιπτώσεων. Η αύξηση του χρόνου εξέτασης αλλά και διόρθωσης των γραπτών σημαίνει αμέσως και περισσότερη απασχόληση των είδη υποστελεχωμένων υπηρεσιών. Ίσως θα έπρεπε το περιθώριο λάθους στις μελέτες περιπτώσεων να είναι δοσμένο με ποσοστό και όχι με ποσότητα, δηλαδή 20% και όχι μία λάθος απάντηση. Στις ειδικές θεωρητικές εξετάσεις των αλλοδαπών θα υπάρχει πρόβλημα με τις μελέτες περιπτώσεων καθώς θα απαντούν ένα ερωτηματολόγιο στην γλώσσα τους αλλά δεν θα μπορούν να γράψουν κάποια απάντηση σε γλώσσα κατανοητή προς τους εξεταστές. Είναι πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε στις εξετάσεις ΠΕΙ που έχουν την ίδια μορφή. Ίσως η δυνατότητα προφορικής εξέτασης στο συγκεκριμένο κομμάτι εξέτασης θα διευκόλυνε αλλά θα μείωνε την αντικειμενικότητα. Θα πρέπει το υπουργείο να τυπώσει ή τουλάχιστον να παρέχει σε ηλεκτρονική μορφή όλα τα ερωτηματολόγια σε όλες τις γλώσσες και μορφές εξέτασης. Προς το παρών παρέχει μόνο τα ερωτηματολόγια μόνο στα ελληνικά και το πρόγραμμα εξέτασης σε κάθε γλώσσα ή με ήχο στα ελληνικά. Τα προγράμματα testdrive όμως για την εξέταση του υποψηφίου δεν διευκολύνουν στο διάβασμα καθώς δεν παραθέτουν τις ερωτήσεις αναλυτικά και με την σειρά παρά δίνουν τυχαία τεστ 30 ερωτήσεων. Η τράπεζα θεμάτων καλό είναι να ανανεώνεται σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα καθώς τα ΔΕΕ των υποψηφίων έχουν ισχύ 3 ετών. Με τροποποίηση της τράπεζας θεμάτων κάθε 2 χρόνια αρκετοί υποψήφιοι (συνήθως όσοι δυσκολεύονται να διαβάσουν) θα έρθουν σε ακόμη δυσκολότερη θέση. Ίσως η ανανέωση της να γίνεται όταν υπάρχουν αναθεωρήσεις στην νομοθεσία ή μεταβολές στην τεχνολογία των οχημάτων και του οδικού δικτύου.