• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ' | 28 Μαΐου 2021, 19:11

    Η διαδικασία της εξέτασης υποψηφίων οδηγών όπως ορίζει το προσχέδιο του νόμου που θα τεθεί για διαβούλευση και ψήφιση ως προς την έγκριση και εφαρμογή του, ορίζει την απομάκρυνση του εκπαιδευτή απο την θέση του συνοδηγού και την τοποθέτηση του στο πίσω κάθισμα του οχήματος ενώ την θέση του συνοδηγού την αναλαμβάνει ο εξεταστής. Η δημόσιοι λειτουργοί εξεταστες δεν διαθέτουν την εξειδίκευση και την εμπειρία να μπορούν να παρέμβουν σε περίπτωση άμεσης και έκτακτης ανάγκης όταν απειλείται η ακεραιότητα της κυκλοφορίας και η οδική ασφάλεια της. Επίσης να επισημάνουμε ότι οι εξεταστες έχουν διενεργήσει ένα οχτάωρο ( εργασίας και εξαντλημένοι έρχονται να διατελέσουν ένα τόσο δύσκολο έργο με μορφή υπερωρίας (πάρεργο) . Η συγκεκριμένη διαδικασία δυστυχώς δεν διακρίνεται και στερείται απο την προνοητική και αποτρεπτική αντίληψη αποφυγής ατυχημάτων και δυστυχημάτων καθώς θα προκαλέσει στο οδικό δίκτυο δυσμενείς και δυσχερείς περιστατικά . Η οδική ασφάλεια κατά την διάρκεια της εξέτασης εξασφαλίζεται στην κυκλοφορία αποκλειστικά και μόνο απο την παρουσία του εκπαιδευτή στην θέση του συνοδηγού. Η έγκαιρη παρέμβαση του εκπαιδευτή σε περίπτωση κινδύνου είναι αναγκαία και απαραίτητη όταν οι εξετάσεις διεξάγονται στις 15:00 το μεσημέρι σε μία ώρα αιχμής και υπερβολικής κίνησης στην κυκλοφορία όπου η επικινδυνότητα είναι τεταμένη και συνεχής. Οι εκπαιδευτές οδηγών και το έργο τους είναι παρά πολύ δύσκολο και σημαντικό συνάμα διότι σκοπός τους είναι να διαμορφώσουν έναν νέο σε ηλικίας συνάνθρωπο τους αλλά και μεγαλύτερους σε ηλικία και να τους προσφέρουν την γνώση τους και την αυτογνωσία τους δια μέσου της εκπαίδευσης η οποία θα χρησιμεύσει σαν εφαλτήριο μέσο για την δημιουργία μίας σωστής νοοτροπίας εκ της οποίας θα διαθέτει σωστά αξιολογικά κριτήρια την ευθύνη και την πρόνοια. Έχουν περάσει τόσα χρόνια θυμάμαι που είχαν διατεθεί απο την ευρωπαϊκή ένωση ευρωπαϊκά κονδύλια για την δημιουργία κυκλοφοριακών πάρκων εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών τα οποία η πολιτεία δεν αξιοποίησε με αποτέλεσμα να πραγματοποιούνται οι δοκιμασίες των εξετάσεων μέσα στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην ελληνική κυκλοφορία. Οι εκπαιδευτές οδηγών εδώ εμμένουν στις απόψεις τους οι οποίες έχουν κατατεθεί στο παρελθόν για την ύπαρξη εποπτικού μέσου καταγραφής της εξέτασης και πιστεύω ότι είναι ο μόνος ενδεδειγμένος τρόπος διασφάλισης της διαφάνειας και των αξιολογικών κριτηρίων της.