• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΕΡΜΠΟΥ ΜΠΕΚΙΑΡΗ ΑΣΠΑΣΙΑ' | 29 Μαΐου 2021, 13:44

    κ. Υπουργέ, είμαι υπέρ κάθε προσπάθειας αναβάθμισης των εξετάσεων και κυρίως υπέρ της διαφάνειας. Άλλωστε ο κλάδος μας εδώ και χρόνια ζητά την τοποθέτηση καμερών στο αυτοκίνητο για την ώρα της εξέτασης. Συμφωνούμε στο νομοσχέδιο εκτός από το άρθρο 15 και συγκεκριμένα για τη θέση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα. Ο εκπαιδευτής πρέπει να είναι μπροστά ώστε να εγγυάται την ασφάλεια όλων, του ιδίου, του εξεταζόμενου, του εξεταστή και των περιουσιών, της δικής του και των άλλων. Αν το πρόβλημα είναι το αν παρεμβαίνει για να βοηθήσει κάποιον να περάσει τις εξετάσεις με χρήση των πεντάλ, ποιος εγγυάται ότι ο εξεταστής δεν θα κάνει ο ίδιος κάτι τέτοιο, ή ότι δεν θα του υπαγορεύσει ο εκπαιδευτής από το πίσω κάθισμα πώς να το κάνει; Εφόσον θα υπάρχει ηλεκτρονική παρακολούθηση που επιτέλους θα διασφαλίσει το αδιάβλητο των εξετάσεων, γιατί κάνετε τόσο κακό στην όλη προσπάθεια αναβάθμισης της διαδικασίας εξέτασης με το συγκεκριμένο, επικίνδυνο μέτρο της θέσης του δασκάλου; Ακούω από τους εισηγητές αυτού του τρόπου εξέτασης να λένε ότι η εκπαίδευσή του υποψήφιου τελειώνει όταν πάει για εξετάσεις, και παρομοιάζουν αυτήν τη δοκιμασία με όλες τις άλλες εξετάσεις που ο υποψήφιος είναι μόνος του. Πόσο λάθος έχουν, γιατί ποτέ δε βρέθηκαν στη θέση του εκπαιδευτή, δίπλα στον υποψήφιο την ώρα της εξέτασης. Το άγχος αυτής της εξέτασης είναι μεγάλο και ο κίνδυνος ενός λάθους από έλλειψη ψυχραιμίας τεράστιος. Εδώ χρειάζεται άμεση επέμβαση. Δεν έχει καμία σχέση με τις υπόλοιπες εξετάσεις. Ανακοινώσατε επίσης ότι θα υπάρξει ειδική εκπαίδευση των εξεταστών. Όσο και να εκπαιδευτεί ο εξεταστής, ούτε το αυτοκίνητο θα γνωρίζει, ούτε τις αντιδράσεις του υποψηφίου, κάτι που ο εκπαιδευτής του ξέρει πολύ καλά ύστερα από τις πολλές ώρες εκπαίδευσης που του έχει κάνει. Η επέμβαση του εξεταστή πολλές φορές θα γίνεται είτε καθυστερημένα με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχήματος, είτε πολύ νωρίς και άσκοπα με αποτέλεσμα την απόρριψη του εξεταζόμενου. Στην πρώτη περίπτωση θα ευθύνεται η απειρία γρήγορης εκτίμησης του κινδύνου, στη δεύτερη θα ευθύνεται ο φόβος πρόκλησης ατυχήματος. Και αν δε θέλετε τόσο τον εκπαιδευτή δίπλα στον υποψήφιο, ώστε να προστατεύει την περιουσία του, που σημειωτέον δεν του τη χαρίσατε, τότε βάλτε δικά σας αυτοκίνητα και κάντε μόνοι σας τις εξετάσεις. Δεν μπορείτε να «επιτάσσετε» τα δικά μας αυτοκίνητα. Ειλικρινά λυπάμαι πολύ που όντας αντιπολίτευση θεωρούσατε «γονατογράφημα» το νόμο 4599/19. Συμφωνούσατε τότε μαζί μας ότι δεν μπορεί ο εκπαιδευτής να είναι εκτός του αυτοκινήτου. Σε τι διαφέρει τώρα? Ποια η διαφορά του να είμαστε εκτός αυτοκινήτου από το να είμαστε πίσω? Κανένας μας δεν μπορούσε να σκεφτεί ότι ΕΣΕΙΣ Ο ΙΔΙΟΣ θα φέρνατε έναν παρόμοιο νόμο!!! Έστω και τώρα μπορείτε να το διορθώσετε. Ο εκπαιδευτής στη θέση του, δίπλα στον υποψήφιο και κάμερα που θα καταγράφει τα πάντα. Εκτός πια αν υπάρχει κάποιος άλλος λόγος που γίνεται όλο αυτό, γιατί για τη διαφάνεια που επικαλείστε δε μας πείθετε. Κάτι άλλο ίσως υπάρχει που αργά ή γρήγορα θα φανεί.