• Σχόλιο του χρήστη 'Στυλιανός Χασούρης' | 31 Μαΐου 2021, 03:15

    ΕΠΙΚΑΛΑΜΙΔΕΣ ΕΠΙΓΟΝΑΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΑΓΚΩΝΙΔΕΣ vs ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΝ1621 (1-2-3). Σχετικά με την ΥΑ του άρθρου 32 παρ. 1γ) που θα καθορίσει τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την εκπαίδευση και εξέταση των κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2 και Α έχω να καταθέσω τα εξής: Η χρήση προστατευτικού εξοπλισμού είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των οδηγών δίκυκλων, ειδικά αν εκπαιδεύονται ή εξετάζονται. Ο ολοκληρωμένος προστατευτικός εξοπλισμός είναι το κράνος, μπουφάν, παντελόνι, γάντια, υποδήματα, προστασία όρασης και ακοής και αντανακλαστικό γιλέκο. Δείτε παράδειγμα εδώ: https://drive.google.com/file/d/1A1Hp5-qgjeVndN6B6P7Y_WfxGALhTXx2/view Η επιλογή του προστατευτικού εξοπλισμού των αναβατών δίκυκλων χρειάζεται έρευνα ανά περίπτωση. (αναβάτης – δίκυκλο). Επιλέγουμε την μέγιστη δυνατή προστασία που υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ΚΟΚ, λαμβάνοντας υπόψιν τις διαβαθμίσεις του εξοπλισμού ανάλογα με τον βαθμό προστασίας, οι οποίες καθορίζουν ανάλογα το κόστος. Υπάρχει κλιμάκωση της προστασίας ανά περίπτωση, αναλογικά με το είδος την ποιότητα υλικών και το βαθμό προστασίας των προστατευτικών. Η χρήση εγκεκριμένων προστατευτικών εξωτερικών ενισχύσεων, επικαλαμίδες επιγονατίδες και επιαγκωνίδες επί του ρουχισμού (κόκκαλα), συγκριτικά με τον εγκεκριμένο ρουχισμό με ενσωματωμένες ενισχύσεις είναι λιγότερο αποτελεσματική στην προστασία του αναβατή όπως ακριβώς η χρήση εγκεκριμένου κράνους ανοικτού τύπου (Jet), συγκριτικά με εγκεκριμένο κράνος κλειστού τύπου (full face ή flip up) όπου και αυτή είναι λιγότερο αποτελεσματική στην προστασία του αναβατή. Στην περίπτωση των εξωτερικών προστατευτικών (κόκκαλα), δεν παρέχεται προστασία από την τριβή στο οδόστρωμα, δεν υπάρχουν προστατευτικά στους ώμους και στους γοφούς όπως είναι ενσωματωμένα στον προστατευτικό ρουχισμό. https://drive.google.com/file/d/1utQsnyx9i1UoJYc0FPkX99laXi5Lc5fj/view Κατά την εκπαίδευση και εξέταση, προτείνεται η υποχρεωτική χρήση προστατευτικού ρουχισμού σύμφωνα με το πρότυπο ΕΝ1621 στην βέλτιστη αναβάθμιση του. Το ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΝ1621 (1-2-3) είναι το ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο προστασίας το οποίο είναι υποχρεωτικό σύμφωνα με την ΥΑ50984 για την εκπαίδευση και την δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. Στρατηγικός στόχος της εκπαίδευσης και της εξέτασης είναι ο υποψήφιος μελλοντικός οδηγός αλλά και κάθε αναβάτης δικύκλου να κατανοήσει την σπουδαιότητα του προστατευτικού εξοπλισμού ώστε να πεισθεί να τον χρησιμοποιεί κάθε φορά που επιβαίνει σε δίκυκλο. Να τον γνωρίσει στην εκπαίδευση από τον εκπαιδευτή του, να τον χρησιμοποιεί και να αποκτήσει οικειότητα στην χρήση. Αν ο υποψήφιος υιοθετήσει την αναγκαιότητα να προμηθευτεί τον εξοπλισμό και να τον χρησιμοποιεί πάντα, στο μέγιστο δυνατό επίπεδο, κατά την διάρκεια της οδήγησης του, τότε έχει θεμελιωθεί μια σημαντική βελτίωση στην οδική ασφάλεια, ειδικά αν εξετάσει κάνεις τα στατιστικά των ατυχημάτων με δίκυκλο. Αυτή η στάση μπορεί να σώζει ζωές. Πρόταση: Εξοπλισμός για όλους! Κατά την ταπεινή μου άποψη θα έπρεπε η πολιτεία να θεσπίσει κανόνες υποχρεωτικής χρήσης του εξοπλισμού, όπως σε άλλες χώρες της ΕΕ σε όλους τους οδηγούς δίκυκλων, σε όλες τις οδούς, όπως με τα μέσα συγκράτησης στα αυτοκίνητα. Αν όχι ολοκληρωτικά τουλάχιστον μπορεί να επιβληθεί στους νέους οδηγούς πχ. για δυο τρία έτη μετά την απόκτηση της άδειας οδήγησης ακόμα και για αυτούς της ισοτιμίας Β με Α1 και ΑΜ που ενδεχομένως δεν αναγνωρίζουν την σημασία που έχει ο προστατευτικός εξοπλισμός. Οπωσδήποτε πρέπει να δοθούν κίνητρα αγοράς με επιδοτήσεις έτσι ώστε να μην κοστίζει μια περιουσία ο ολοκληρωμένος εξοπλισμός. Μπορούμε να βάλουμε στην ζωή μας τον εξοπλισμό στα δίκυκλα. Και αυτό ξεκινά από την εκπαίδευση και εξέταση. Μια συνήθεια είναι όλα και μάλιστα αυτή η συνήθεια θα είναι πολύτιμη. Η πολιτεία θα πρέπει να θεσπίσει την χρήση υποχρεωτικού προστατευτικού εξοπλισμού ανωτέρου επιπέδου στην εκπαίδευση και εξέταση δίκυκλων. Χασούρης Στυλιανός Εκπαιδευτής οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής.