• Σχόλιο του χρήστη 'Παρασκευάς Γ' | 31 Μαΐου 2021, 07:39

    Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4 του σχεδίου νόμου: “Προκειμένου να λάβουν μέρος στη θεωρητική εξέταση και στην πρακτική δοκιμασία οι υποψήφιοι οδηγοί, υποχρεούνται να έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙ του π.δ. 51/2012 (Α' 101), περί ελάχιστων απαιτήσεων για τις εξετάσεις οδήγησης”, προτείνω την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας παρουσίας (τύπου άδειας οδήγησης ή πιστωτικής κάρτας) κατά την εγγραφή του υποψηφίου στην σχολή οδηγών ή τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας όπως περιγράφεται στο άρθρο 9 του παρόντος σχεδίου. Η παρούσα διαδικασία αποσκοπεί στη διασφάλιση της πραγμάτωσης του ελάχιστου αριθμού ωρών θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης. Η παραπάνω κάρτα θα χρησιμοποιείται τόσο για την έναρξη όσο και και για τη λήξη κάθε μαθήματος θεωρητικής ή πρακτικής εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο αποτύπωμα θα αποθηκεύεται σε βάση δεδομένων, η οποία θα μπορεί να ελεγχθεί τόσο εξ αποστάσεως όσο και δια ζώσης από την υπηρεσία μεταφορών ή το Υ.Μ.Ε., όπως περιγράφεται στο άρθρο 20 στο οποίο μπορεί να προστεθεί ως διαδικασία στην παράγραφο 3. Είναι γνωστό ότι σήμερα η πλειοψηφία των σχολών δεν πραγματοποιούν τη θεωρητική εκπαίδευση και κατά συνέπεια οι βεβαιώσεις που προσκομίζουν στις υπηρεσίες μεταφορών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό οι υπηρεσίες μεταφορών θα απαλλαγούν από τον περιττό έλεγχο των βεβαιώσεων, αφού θα έχουν τη δυνατότητα είτε δειγματοληπτικού είτε πραγματικού ελέγχου. Ιδίου τύπου κάρτα, ανάλογη μ' αυτή του υφιστάμενου ψηφιακού ταχογράφου ενός φορτηγού ή λεωφορείου, προτείνω να έχει και ο εκπαιδευτής ο οποίος πραγματοποιεί τη θεωρητική ή την πρακτική εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι τις ώρες που διενεργεί τη θεωρητική εκπαίδευση δεν θα βρίσκεται στο αυτοκίνητο (!) ή σε άλλο όχημα και το αντίθετο, κυρίως όμως διαφυλάττεται ο αντικειμενικός σκοπός ύπαρξης των σχολών, που είναι η πραγματική εκπαίδευση.