• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασιος Αναγνος' | 1 Ιουνίου 2021, 12:24

    Άρθρο 15 παρ. 4: Η αλλαγή της θέσης εκπαιδευτή – εξεταστή ειναι ακρως προβληματική. Δεν μπορεί ο εξεταστής να υποκαταστήσει το ρόλο του εκπαιδευτή, ο οποίος συν τοις άλλοις γνωρίζει καλύτερα την οδηγική συμπεριφορά του εκάστοτε υποψηφίου. Θα δημιουργείται και θέμα αστικής ευθύνης του εξεταστή σε περίπτωση ατυχήματος; Επιτρέπεται αυτό από την ασφαλιστική νομοθεσία ή θα οδηγηθούμε σε χωρίς λόγο σε αύξηση της τιμής του διπλώματος, όπως συνέβη και με το ν. 4599; Θα εχει δικαιωμα επεμβασης ο εξεταστης? και πως θα διασφαλιζεται εναντι ενστασης από τον εξεταζομενο σε περιπτωση που επεμβει? πώς θα διασφαλιζεται η δυναντοτητα και εμπειρια του εξεταστει να επεμβει σε διαφορετικο οχημα καθε φορα? καθε οχημα εχει τον ογκο του και την οδικη του συμπεριφιρα Με την προτεινόμενη ρύθμιση δημιουργούνται ανυπέρβλητα νομικά πρακτικα και ουσιαστικά προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση της πρακτικής δοκιμασία. Μειωνονται οι δυνατοτητες αποφυγής πιθανού ατυχήματος, γεγονός που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή αλλά και τη σωματική ακεραιότητα ολων των επιβαινόντων στο όχημα. Απο το συνδυασμό των διατάξεων της παρ. 4 Άρθρο 15 και της παρ. 3 Άρθρο 16 καθίσταται σαφές ότι τα καθήκοντα του εξεταστή, κατά τον κρίσιμο χρόνο της πρακτικής δοκιμασίας, έχουν αυξηθεί υπέρμετρα μετά και την προσθήκη αυτών του διαρκούς ελέγχου της ορθής λειτουργίας της κάμερας και της κάρτας μνήμης αλλά και της υποχρέωσης παρεμβάσεων για την αποφυγή πιθανών ατυχημάτων, καθήκοντα τα οποία καθιστούν αδύνατη πλέον την προσήκουσα εκτέλεση των βασικών καθηκόντων του. Το εν λογω μετρο πρεπει να απαλειφθεί και ο δασκαλος που ξερει το αυτοκινητο και τις ικανοτητες του εκπαιδευοιμενου να καθεται μπροστα εχοντας την ευθυνη αποφυγης ατυχηματος Άλλωστε, εφόσον προβλέπεται η χρήση οπτικοακουστικών μέσων, δεν συντρέχει λόγος για αλλαγή της θέσης εξεταστών – εκπαιδευτών εντός του οχήματος.