• Σχόλιο του χρήστη 'Γρηγόρης Σιβολαπένκο' | 1 Ιουνίου 2021, 15:17

    Αξιότιμε Υπουργέ, Η νομοθετική ρύθμιση για τη διατήρηση και τη κυκλοφορία αυτοκινήτων (και μηχανών) ιστορικού ενδιαφέροντος είναι δείγμα πολιτισμού. Η προτεινόμενες διατάξεις μαζί με την πλειονότητα των σχολίων στη παρούσα διαβούλευση, δείχνουν ότι γίνεται μια προσπάθεια προς τη σωστή κατεύθυνση, με σεβασμό προς το κάτοχο ενός παλαιού αυτοκινήτου ο οποίος με μεράκι, κόπο και κόστος συνεισφέρει στη διατήρηση της ιστορίας της μηχανοκίνησης. Όμως, θα ήθελα να υποδείξω μια αδικία και ανισότητα την οποία αισθάνονται οι κάτοχοι ιστορικών αυτοκινήτων (με παλαιότητα >30 ετών), οι οποίοι επί σειρά ετών είχαν επιλέξει ως συνεπείς πολίτες να διατηρούν τα αυτοκίνητά τους με κρατικές πινακίδες, επιβαρυνόμενοι με ότι αυτό συνεπάγεται, τέλη κυκλοφορίας, κάρτα καυσαερίων, ΚΤΕΟ, τεκμαρτό φορολογητέο εισόδημα, ΦΠΑ & τέλη εκτελωνισμού/ταξινόμησης αν είχαν προβεί σε αγορά από το εξωτερικό. Οι επί σειρά ετών συνεπείς πολίτες λοιπόν, κάτοχοι ιστορικών αυτοκινήτων, εξομοιώνονται με τη παρούσα ρύθμιση με μια άλλη κατηγορία κατόχων ιστορικών αυτοκινήτων οι οποίοι είχαν επιλέξει έναν εναλλακτικό, και νόμιμο, τρόπο διατήρησης των αυτοκινήτων τους, μέσω Λεσχών και αντίστοιχων ΦΕΚ, χωρίς τις επιβαρύνσεις που έχει ένα αυτοκίνητο με κρατικές πινακίδες. Για μια ακόμη φορά, το κράτος «τιμωρεί» κατά κάποιο τρόπο τους συνεπείς πολίτες, κατόχους ιστορικών αυτοκινήτων με κρατικές πινακίδες, αναγκάζοντάς τους να προβούν σε επιπλέον διαδικασίες (κατάθεση πινακίδων, διαγραφή από μητρώα, νέες πινακίδες, κ.λ.π.), διατρέχοντας τον κίνδυνο μιας επόμενης υπουργικής απόφασης η οποία ρυθμίζει διαφορετικά τα ιστορικά αυτοκίνητα, κ.ο.κ. Είναι δίκαιο, επιπλέον των σωστών ρυθμίσεων για ΟΛΑ τα ιστορικά αυτοκίνητα (και μηχανές), να υπάρχει μια ξεχωριστή πρόβλεψη η οποία να αφορά στα ιστορικά αυτοκίνητα (και μηχανές) τα οποία ΗΔΗ κατέχουν κρατικές πινακίδες. Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας να εμπίπτουν αυτόματα στις ευνοϊκότερες διατάξεις που αφορούν στο ιστορικό αυτοκίνητο, χωρίς καμία αλλαγή και διαδικασία. Μάλιστα, το λογικό θα ήτανε ο νομοθέτης να έδινε μια προτεραιότητα στην ευνοϊκή και δίκαιη ρύθμιση των ιστορικών αυτοκινήτων με κρατικές πινακίδες, προτού ασχοληθεί με όλες τις περιπτώσεις και υποπεριπτώσεις των υπολοίπων κατηγοριών ιστορικών αυτοκινήτων. Ευχαριστώ πολύ.