• Σχόλιο του χρήστη 'Γρηγόρης' | 16 Μαΐου 2010, 21:48

    Παρατηρήσεις για τις 14 Βασικές αλλαγές στο σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της αγροτικής δραστηριότητας . 1. Η εμπλοκή του β΄ πυλώνα στο σύστημα μπορεί να έχει και θετικά αποτελέσματα τουλάχιστο για κάποιες γεωργικές επιχειρήσεις συγκεκριμένου προσανατολισμού ή οργάνωσης . Όλα θα εξαρτηθούν από την ανταπόκριση των αγροτών, τα προγράμματα ασφάλισης, το ύψος των επιδοτήσεων κλπ και εάν τελικά δραστηριοποιηθούν (συμφέρει ) ασφαλιστικές εταιρείες . 2. Από μόνη της « η διατήρηση της υποχρεωτικής ασφάλισης » δεν αρκεί . Εξαρτάται και από το περιεχόμενο αυτής . Εκτός από όσα αρνητικά φαίνονται στα 14 σημεία, σημαντικότατο και αποφασιστικό ρόλο θα παίξουν οι λεπτομέρειες και η σύνταξη των σχετικών άρθρων του νόμου και κύρια οι διατάξεις των νέων Κανονισμών ασφάλισης . 3. Εάν έχει ερευνηθεί και αποκλειστεί το ασυμβίβαστο της δραστηριοποίησης του ΕΛ.Γ.Α. σε προγράμματα πρόσθετης και προαιρετικής ασφάλισης και ξεπεραστούν τα ιδιαίτερα προβλήματα που απορρέουν από τις ασφαλίσεις αυτές , θα υπάρξουν κάποια θετικά αποτελέσματα για τους ασφαλισμένους με επιπλέον όμως επιβάρυνση . 4. Τέτοια διάταξη υπάρχει και σήμερα στους Κανονισμούς ασφάλισης . Ουδέποτε εφαρμόσθηκε ούτε επί Ο.Γ.Α. ούτε επί ΕΛ.Γ.Α. . Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΛ.Γ.Α. το μέσο ετήσιο ύψος αποζημιώσεων που έχουν καταβληθεί από τα ζημιογόνα αίτια που ασφαλίζει ο ΕΛ.Γ.Α. το διάστημα 2000 – 2007 είναι περίπου 240.000.000 € , οι κάθε μορφής άλλες λειτουργικές δαπάνες ανέρχονται περίπου σε 40.000.000 € ετησίως , τα τοκοχρεολύσια ( 2009 ) για τα δάνεια ανέρχονται στο ύψος των 400.000.000 € , τα έσοδα από την ειδική εισφορά ( τιμολόγια ) σήμερα ανέρχονται περίπου σε 80.000.000 € . Η απλή συσχέτιση των παραπάνω στοιχείων κάνει φανερό ότι η εκτίμηση του ΥπΑΑΤ για είσπραξη από τη νέα ειδική εισφορά και τη γενική εισφορά ποσών της τάξεως των 300 – 700.000.000 €, ανάλογα εάν θα καταβάλλονται ή όχι τα τοκοχρεολύσια από τον ΕΛ.Γ.Α., είναι υπέρ το δέον αισιόδοξη και μάλλον μακριά από την ελληνική πραγματικότητα . Επειδή προφανώς δεν μπορεί να προβλεφθεί το ύψος των ζημιών κάθε διαχειριστικής περιόδου ίσως και των εσόδων, θα υποχρεώνεται ο ΕΛ.Γ.Α. να δίνει συνεχώς προκαταβολές για να μπορεί να ισοσκελίζει τον ισολογισμό του . Το σλόγκαν, καταβολή αποζημιώσεων σε τρεις μήνες μετά τη συγκομιδή, ακυρώνεται . 5. Από τα θετικά του νομοσχεδίου, αφού στις αμφιβόλου νομιμότητας «κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις » παίχθηκαν πολλά παιχνίδια . Μήπως πρέπει όμως να διερευνηθεί εάν ήταν σύμφωνες με τους Κανονισμούς « οι κατ εξαίρεση αποζημιώσεις » που έχουν καταβληθεί ή πως βαπτίσθηκαν « ως ασφαλιζόμενα ζημιογόνα αίτια » μη καλυπτόμενες ασφαλιστικά ζημιές από το 2000 και μετά . 6. Απαράδεκτη διάταξη . Ο υπολογισμός της απαλλαγής 20% « επί του συνόλου των καλλιεργειών ομοειδών ειδών κάθε ασφαλισμένου σε επίπεδο ΝΟΜΟΥ » , είτε έχουν ή όχι προφανώς ζημιά όλες οι ασφαλιζόμενες ομοειδείς καλλιέργειες, μειώνει δραστικά αν δεν εκμηδενίζει το ύψος των υποχρεωτικών αποζημιώσεων, δυναμιτίζοντας το κύρος των εκτιμήσεων και την αξιοπιστία του Οργανισμού . Η διάταξη αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της επιδιωκόμενης δυστυχώς μείωσης του ύψους των αποζημιώσεων της υποχρεωτικής ασφάλισης . 7. Να υπάρξει δικλίδα επανεκτίμησης του ορισθέντος ανώτερου ορίου ή του τρόπου προσδιορισμού του, σε κάθε περίπτωση πραγματικής και απόλυτα δικαιολογημένης αποζημίωσης άνω των 70.000 € . 8. Πολύπλοκο σύστημα είσπραξης με απρόβλεπτες συνέπειες, γνωστές οι περισσότερες από πρόσφατη εμπειρία στον ΕΛ.Γ.Α. . Είναι γνωστή η παταγώδης αποτυχία είσπραξης της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς για το βαμβάκι και το ζωικό κεφάλαιο στο πρόσφατο παρελθόν, με ένα παρόμοιο τρόπο ( Δήλωση καλλιέργειας ) . Διαφέρει πολύ και έχει σημασία μεγάλη για την πλειοψηφία των παραγωγών, η παρακράτηση από τον έμπορο της εισφοράς και η ταυτόχρονη εξόφληση των τιμολογίων στον παραγωγό, από το να καλείται ο ασφαλισμένος να καταβάλλει την όποια ασφαλιστική εισφορά του αναλογεί, τουλάχιστο 6 και ίσως 10 μήνες πριν την διάθεση και είσπραξη της αξίας μιας μελλοντικής παραγωγής του . Ο υπολογισμός της ασφαλιζόμενης αξίας το διάστημα 1η Μαρτίου έως 15η Μαΐου κάθε έτους, δεν μπορεί να γίνει με τη μέση τιμή πώλησης του προϊόντος τη « συγκεκριμένη εμπορική περίοδο » . Πρέπει να προβλεφθεί άλλος τρόπος υπολογισμού της μέσης τιμής π.χ. προηγούμενου έτους, μέσος όρος τελευταίας τριετίας κλπ . 9. Γενική εισφορά . Νέα επιβάρυνση, η οποία σε συνδυασμό με την ειδική ασφαλιστική εισφορά , την εισφορά πρόσθετης ασφάλισης, την εισφορά προαιρετικής ασφάλισης και τα τέλη εκτίμησης θα επιβαρύνουν υπέρμετρα τους ασφαλισμένους για ασφαλιστικές παροχές μικρότερες από τις σημερινές . 10 . Ο μόνος χώρος που πιθανό θα δραστηριοποιηθούν οι ιδιωτικές εταιρείες θα προκύψει ή από τη συρρίκνωση της σημερινής υποχρεωτικής ασφάλισης ( αύξηση ποσοστών απαλλαγής, μείωση συντελεστών αποζημίωσης, κλπ ) ή από νέες ασφαλιστικές καλύψεις για συγκεκριμένου προσανατολισμού αγροτικές δραστηριότητες και οργάνωσης . 11. Θετικό . Προβλέπεται και προσδιορίζεται από την ΕΕ . 12. Τρόπος άσκησης πίεσης προς τους αγρότες για να υποβάλλουν την Ε Δ Ε . Πέρα από τη δυνατότητα αποκλεισμού των αγροτών από τα προγράμματα ασφάλισης και προστασίας της αγροτικής δραστηριότητας, εφόσον δεν έχουν ασφαλιστική ενημερότητα, όλοι οι υπόλοιποι αποκλεισμοί είναι σύμφωνοι με το Σύνταγμα και νόμιμοι !!!! , 13. Ο νόμος για προσλήψεις συμβασιούχων μόνο μέσω ΑΣΕΠ ξεπεράσθηκε !!!!! . Εργασία στον ΕΛ.Γ.Α. για απασχόληση περισσότερο από 6 μήνες με μπλοκάκι είναι πολύ πιθανή . Μάλλον μόνο νομικής μορφής σοβαρά προβλήματα θα έχει η διάταξη αυτή . Οι απόφοιτοι ΤΕΙ υπάγονται στο ΓΕΩΤΕΕ !!! 14. Θετικό