• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΤΣΙΟΥ' | 18 Σεπτεμβρίου 2011, 17:24

    @roter Εννοείται οτι απαιτείται γνώση του εκάστοτε εκπαιδευτικού αντικειμένου, και είναι κάτι που ισχύει για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα και για κάθε μορφή εκπαίδευσης, ανεξάρτητα απο το εαν απευθύνεται σε γεωργούς ή σε κάποια άλλη πληθυσμιακή ομάδα. Στην ανάρτηση της 16 Σεπτεμβρίου 2011 13:13, αναφέρομαι σε εξειδίκευση που αφορά στην εκπαιδευτική διαδικασία και όχι στο αντικείμενο της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική διαδικασία αφορά σε πλήθος ενοτήτων, που δε διδάσκονται στα Γεωπονικά Πανεπιστήμια, στα αντίστοιχα ΤΕΙ ή στα ΠΜΣ Γεωπονίας (υπάρχει το μάθημα της Γεωργικής Εκπαίδευσης που διδάσκεται σε προπτυχιακό επίπεδο, μόνο σε σχολές ή τομείς Αγροτικής Οικονομίας, για ένα και μοναδικό εξάμηνο, αποτελεί μάθημα επιλογής και οι γνώσεις που δίνονται καλυπτουν σε πολυ μικρό βαθμό τις απαιτήσεις των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων γεωργών). Έτσι, θεωρώ ότι, απαιτείται πιστοποιημένη γνώση Ανδραγωγικής (μέσω των αντίστοιχων ΠΜΣ Συνεχιζόμενης ή Δια βίου μάθησης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων) ή, έστω, πιστοποίηση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (μέσω του ΕΚΕΠΙΣ όπως ανέφερε και ο κ. Κοκκίνης). Επίσης, εννοείται ότι υπάρχει διάκριση των ρόλων του συντονιστή, των εκπαιδευτών, και του επιστημονικού υπεύθυνου του κάθε προγράμματος. Εν τούτοις, αξίζει να αναφερθεί, οτι οι αρμοδιότητες του συντονιστή προγράμματος δεν είναι απολύτως καθορισμένες και αρκετές φορές παρατηρούνται αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ συντονιστή και επιστημονικού υπευθύνου, καθώς επίσης και μεταξύ συντονιστή και διοικητικού προσωπικού του προγράμματος (βλ σχετική βιβλιογραφία). Οι γνώσεις που απαιτούνται για τον συντονισμό των προγραμμάτων προσφέρονται μέσω ΠΜΣ στη Διοίκηση Σχολικών Μονάδων, όπως πολύ σωστά αναφέρατε κ.Roter, καθώς και μέσω ΠΜΣ με αντικείμενο τη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Κ. Πολίτη υπάρχει ενα δυναμικό που διαθέτει είτε MSc στην Εκπαίδευση Ενηλίκων/Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση είτε πιστοποίηση απο το ΕΚΕΠΙΣ, αλλά αποτελεί τη μειοψηφία των εργαζομένων. Επίσης υπάρχει ένας μικρός αριθμός εκπαιδευτών Γεωπόνων/Τεχνολόγων Γεωπονίας όπου διαθέτουν παιδαγωγική επάρκεια απο την ΑΣΠΑΙΤΕ, προσόν που, όπως είναι λογικό, δεν καλύπτει τις ανάγκες προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων (αποτελούν διαφορετικά επιστημονικά πεδία). Συνοπτικά: Πρέπει, στο συγκεκριμένο άρθρο, να οριστεί ότι α)οι εκπαιδεύσεις θα πραγματοποιούνται απο εξειδικευμένους γεωπόνους/τεχνολόγους γεωπονίας σε θέματα Δια βίου Μάθησης-Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης-Εκπαίδευσης Ενηλίκων ή πιστοποιημένους από το ΕΚΕΠΙΣ γεωπόνους/τεχνολόγους γεωπονίας, β)Ο συντονισμός των προγραμμάτων εκπαίδευσης θα πραγματοποιείται απο γεωπόνους/τεχνολόγους γεωπονίας ειδικευμένους στη Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων/Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, και γ)Είναι απαραίτητη, για την αποτελεσματική λειτουργία των προγραμμάτων εκπαίδευσης, η πλήρης αξιολόγηση τους (εσωτερική και εξωτερική) δηλαδή αρχική αξιολόγηση για την εκτίμηση αναγκών, διαμορφωτική για την ανάπτυξη του προγράμματος, απολογιστική για την υλοποίηση, και επίδρασης (impact assessment) έτσι ώστε να υπάρξει ένας κύκλος συνεχιζόμενης βελτίωσης και να διασφαλιστεί η ποιότητα των προγραμμάτων εκπαίδευσης.