• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ & ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ' | 27 Σεπτεμβρίου 2011, 20:21

    Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης , στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το μεγαλύτερο ποσοστό των εκτάσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης , ευρίσκονται σε εξέλιξη τουλάχιστον 500 αιτήματα για παραχώρηση εκτάσεων , είτε με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν.Δ. του 221 του 1974 , είτε με το άρθρο 123 του Αγροτικού Κώδικα , για τα οποία θα πρέπει να προβλεφθεί από το σχέδιο Νόμου , η απρόσκοπτη συνέχισή τους. Λόγω του πλήθους των αιτημάτων , αλλά και για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών , συστάθηκε Γραφείο Πολιτικής Γης στην Διεύθυνση Γεωργικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο οποίο κατά την τελευταία δεκαετία ασχολήθηκαν πάρα πολλοί υπάλληλοι , κυρίως γεωπόνοι κτηνίατροι διοικητικοί, αποκτώντας μεγάλη εμπειρία με τις διαδικασίες είτε παραχωρώντας εκτάσεις είτε ελέγχοντας την υλοποίηση του σκοπού της παραχώρησης . Η αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με το παρόν νομοσχέδιο, συνίσταται στην διαμέσου της Επιτροπής ελέγχου και Νομιμότητας , προστασία των εκτάσεων από αυθαίρετα κατέχοντες. Δεν προβλέπεται όμως διαδικασία ελέγχου για εκτάσεις που έχουν ήδη παραχωρηθεί για συγκεκριμένο σκοπό (ανέγερση σταβλικών εγκαταστάσεων , υλοποίηση κοινωφελούς σκοπού κλπ) και δεν έχουν πραγματοποιηθεί . Ο έλεγχος αυτός θα πρέπει να είναι και συστηματικός και συνεχής . Στις αποφάσεις παραχώρησης που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων , τίθενται όροι η μη τήρηση των οποίων συνεπάγεται την ανάκληση της απόφασης παραχώρησης . Επιπλέον όμως : • Δεσμεύονται εκτάσεις από ασυνεπείς δικαιούχους , • Παρουσιάζεται έλλειψη εκτάσεων για να αξιοποιηθούν περαιτέρω , • Δημιουργείται αρνητική εντύπωση των τοπικών κοινωνιών ως προς την δυνατότητα του κράτους να ελέγχει τα περιουσιακά του στοιχεία , • Δημιουργείται κίνητρο καταστρατήγησης των ευνοϊκών διατάξεων από μη δικαιούχους Προτείνουμε λοιπόν :  στην σύνθεση της Επιτροπής ελέγχου και Νομιμότητας που προβλέπεται στο Άρθρο 8 παρ. 1 που θα λειτουργεί στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση να συμμετέχει οπωσδήποτε ένας γεωπόνος για τους λόγους που προανέφερα, αλλά επιπροσθέτως και γιατί είναι λιγοστοί οι τοπογράφοι που υπηρετούν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις .  Η παρ. 2 του ίδιου άρθρου να τροποποιηθεί ως εξής «εφόσον κρίνεται αναγκαίο , ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να συστήσει Επιτροπές (όχι μόνο δεύτερη) ………»  Να προστεθεί παρ. 4 στο ίδιο άρθρο ως εξής: «4. Στις Διευθύνσεις Αγροτικών Υποθέσεων των Αποκεντρωμένων διοικήσεων συστήνονται με απόφαση Γενικού Γραμματέα τριμελείς επιτροπές ελέγχου παλαιών αποφάσεων παραχώρησης»  Στο άρθρο 9 να προστεθεί παρ. 3 ως εξής: «3. Οι επιτροπές ελέγχου παλαιών αποφάσεων παραχώρησης θα έχουν τις εξής αρμοδιότητες: α) θα ελέγχουν την υλοποίηση του σκοπού των αποφάσεων παραχώρησης που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 123 του Αγροτικού Κώδικα και του άρθρου 6 του Ν.Δ. 221 του 1974 , β) θα εισηγούνται την ανάκληση των αποφάσεων παραχώρησης και γ) θα ενημερώνουν τα σχετικά αρχεία – μητρώα»