• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ' | 15 Νοεμβρίου 2011, 20:38

    Γενική παρατήρηση: Τα κριτήρια για την διοικητική πράξη της άδειας εγκατάστασης πρέπει να είναι κοινά για όλες της εκμεταλλεύσεις που προκαλούν τις ίδιες επιπτώσεις στο περιβάλλον ακλουθώντας το ίδιο σύστημα εκτροφής. Η ύπαρξη μπετού σαν υλικό σύνδεσης των επιμέρους δομικών στοιχείων της κατασκευής ή σαν υλικό στήριξης δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο περιβαλλοντικών επιπτώσεων (αποτελεί πολεοδομικό κριτήριο). Ειδικές παρατηρήσεις: Παρ. 3 Για την χορήγηση άδειας εγκατάστασης της πρώτης κατηγορίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων της παρ. 1 του αρ. 3 (Πρόχειρα καταλύματα)στο τέλος της 3β παραγράφου πρέπει να προστεθεί: «Για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις της κατηγορίας Α του Ν. 4014/2011 απαιτείται Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), σύμφωνα με τα άρθρα 2 έως 4 του άνω νόμου, η οποία διαβιβάζεται από την Αρμόδια Αδειοδοτούσα Αρχή στην αρμόδια Υπηρεσία Περιβάλλοντος. Στην περίπτωση που η κτηνοτροφική εγκατάσταση βρίσκεται εντός περιοχής του δικτύου Natura ακολουθείται η διαδικασία του άρθου 10 του Ν. 4014/2011 (ειδική οικολογική αξιολόγηση).» Πρέπει επίσεις να προστεθεί νέα παράγραφος «3γα) Στην περίπτωση που δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση, σύμφωνα με τον ν. 4014/2011,τεχνική έκθεση που υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα και συντάσσεται από επαγγελματία επιστήμονα με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για λογαριασμό του φορέα στην οποία περιέχονται τουλάχιστον τα στοιχεία που αναφέρονται στο Παράρτημα 2 του άρθρου 17 του παρόντος νόμου, βάσει Υποδειγμάτων με συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα διαμορφωθούν σε ηλεκτρονική μορφή σύμφωνα με την προβλεπόμενη στην παρ. 8 του άρθρου αυτού Υπουργική απόφαση. » Στην παράγραφο 4β αναφέρεται: «τεχνική έκθεση που υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα και συντάσσεται από τον ενδιαφερόμενο φορέα ή από μηχανικό ή γεωτεχνικό για λογαριασμό του» Παρατήρηση: Οι τεχνικές εκθέσεις συντάσσονται από επιστήμονες που έχουν αναγνωρισμένα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Ακόμα και αν ονομαστεί κάπως αλλιώς (η ελληνική γλώσσα είναι πλούσια) είναι ξεκάθαρο ότι το 99,999% των κτηνοτρόφων είναι αδύνατο να μπορεί να συντάξει τέτοια έκθεση. Έτσι το μόνο που θα γίνει θα είναι μιας ευρείας έκτασης φοροδιαφυγή. Έτσι πρέπει να γίνει: «…. τεχνική έκθεση που υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα και συντάσσεται από επαγγελματία επιστήμονα με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για λογαριασμό του φορέα…» Πρέπει να προστεθεί νέα παράγραφος «4 ε . Παραστατικό Παροχής Υπηρεσιών (ΚΒΣ) του εμπλεκόμενου στην διαδικασία επαγγελματία.» Επίσης: Στο άρθρο αυτό θα πρέπει να γίνει ειδική αναφορά στην διαδικασία νομιμοποίησης των υφιστάμενων αυθαίρετων κτηνοτροφικών μονάδων με δεδομένο ότι σύμφωνα με το άρθρο 16 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου καταργείται το άρθρο 4 του Ν. 3399/2005 (εξαίρεση από κατεδάφιση). Χαρακτηριστικά στην παρ. 5γγ αναφέρει: «γγ) Στην περίπτωση που οι ως άνω κτηριακές εγκαταστάσεις κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή εκμετάλλευσης ….. είναι αυθαίρετες, αντί των ανωτέρω, η αίτηση συνοδεύεται … από …. απόφαση εξαίρεσης από την κατεδάφιση των κτηριακών εγκαταστάσεων από την εκάστοτε αρμοδία … αρχή.» Η απόφαση εξαίρεσης από την κατεδάφιση είναι διοικητική πράξη και πρέπει να διευκρινιστεί πως θα χορηγείται αφού καταργείται το άρθρο 4 του Ν. 3399/2005 (εξαίρεση από κατεδάφιση). Χρύσανθος Κωστάκος Γεωπόνος Γ.Π.Α.