• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Μιχαλόπουλος' | 9 Ιανουαρίου 2013, 23:54

    Ως προς τον Πίνακα 1: Διάρθρωση συστήματος κατάρτισης στην ορθολογική χρήση γεωργικών φαρμάκων (σελ. 7/45) θα ήταν πολύ χρήσιμο αν δινόταν ενδεικτικά η περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των υπευθυνοτήτων που εκτιμάται ότι έχει ένας σύμβουλος - κάτοχος του οριζόμενου τίτλου σπουδών και τι ο αντίστοιχος χωρίς τον τίτλο σπουδών. Ο λόγος για αυτήν την διευκρίνηση είναι για να γίνει σαφής η διαφορά στο επίπεδο κατάρτισης των δύο υποσυστημάτων που τους περιλαμβάνουν. Επίσης, η ανάπτυξη του συστήματος κατάρτισης θα ήταν ίσως πιό διαχειρίσιμη αν οι δομές κατάρτισης δεν αναφέροντας περιοριστικά σε προκαθορισμένες οντότητες (π.χ. εποπτευόμενοι φορείς, διεπαγγελματικές οργανώσεις κλπ, κλπ) αλλά μόνο να δοθούν οι προδιαγραφές που κρίνονται αναγκαίες για to κάθε επδιωκόμενο αποτέλεσμα. Ο λόγος για αυτήν την διευκρίνηση είναι η πείρα που έχει δείξει ότι όσο πιό «πακτωμένη» είναι μια ρύθμιση, τόσο μεγαλύτερο το πρόβλημα που θα προκύψει, αν τυχόν αστοχήσει για κάποιο λόγο . 5. Υποσύστημα Α.: «Κατάρτιση Εκπαιδευτών ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων» (σελ. 8 & 9/45), Προτείνονται οι εξής τροποποιήσεις: Για την εγγραφή τους οι δομές κατάρτισης εκπαιδευτών ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων πρέπει να : • Να διαθέτουν εκπαιδευτές εκπαιδευτών ή να συνεργάζονται με εκπαιδευτές εκπαιδευτών άλλων φορέων ή εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, οι οποίοι να έχουν πολύχρονη αποδεδειγμένη εμπειρία σε ένα ή περισσότερα από τα κεφάλαια κατάρτισης εκπαιδευτών που αναφέρονται ανωτέρω. Οι εκπαιδευτές εφαρμόζουν τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η εμπειρία κρίνεται μέσω συνέντευξης σε επιτροπή που δημιουργεί το ΥΠΑΑΤ και βάσει κριτηρίων που ορίζει επίσης το ΥΠΑΑΤ. Ο λόγος για αυτήν την τροποποίηση είναι ότι η εμπειρία πολύ δύσκολα μπορεί να τεκμηριωθεί πέραν του βιογραφικού (π.χ. ένας γεωπόνος διανομέας ΦΠΠ επί 30 χρόνια, πως θα αποδείξει την εμπειρία του στην Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία). • Να διαθέτουν -ως νομικά πρόσωπα- εμπειρία σε κατάρτιση ή συναφές προς αυτήν δραστηριότητες (έρευνες-μελέτες, ημερίδες, συνέδρια, συμμετοχή σε ολοκληρωμένα προγράμματα). Ο λόγος για την διευκρίνηση είναι για να είναι σαφές ότι αφορά νομικά πρόσωπα των οποίων ο σκοπός λειτουργίας περιλαμβάνει εκπαίδευση ή κατάρτιση (και όχι φυσικά πρόσωπα, όπως είναι οι εκπαιδευτές). • Να εξεταστεί αν είναι σκόπιμο να έχουν αιτηθεί πιστοποίησης κατά ISO 17024 ως Φορείς Εκπαίδευσης / Κατάρτισης Αυτό θα μπορούσε να διασφαλίσει την αντικειμενική αξιολόγηση της λειτουργίας των δομών μετά την αρχική τους έγκριση, χωρίς να επιβαρύνεται το ΥΠΑΑΤ για την συστηματική τους παρακολούθηση. Το ΥΠΑΑΤ θα μπορούσε να εκδώσει υποχρεώσεις που να είναι υποχρεωτικές για την πιστοποίηση των δομών.