• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΤΕΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΡΗΤΗΣ' | 10 Ιανουαρίου 2013, 01:45

    ΤΜΗΜΑ Α: Κατάρτιση Γενικά σχόλια: Α. Για την κατάρτιση των χρηστών σωστά ανατίθεται ο κεντρικός ρόλος στον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ. Όμως με δεδομένο τον όγκο του έργου της αρχικής και της συνεχιζόμενης κατάρτισης, ο ΕΛΓΟ δεν θα δυνηθεί να αντεπεξέλθει. Απαραίτητο είναι να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής και των δομών Δια Βίου Μάθησης των Δήμων αλλά και των ΑΕΙ (Ινστιτούτα Δια Βίου Μάθησης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ) Β. Ο στόχος που τίθεται για να εκπαιδευτεί το 33% των «αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων» σε όλη την χώρα κατά έτος και ιδιαίτερα το πρώτο έτος είναι υπερβολικά δύσκολος –προϋποθέτει ένα πλήρως οργανωμένο σύστημα, από την ύλη επιμόρφωσης μέχρι τις δομές και τους εκπαιδευτές-. Αν σε αυτό προσθέσουμε και την δυνατότητα της ΣΕΑ να ολοκληρώσει το σύστημα κατάρτισης ως 26/11/2013 (δηλαδή αυτή η ημερομηνία να είναι η εναρκτήρια για την κατάρτιση) ο στόχος του 33% για το 2013 γίνεται ουτοπικός. Να επαναδιατυπωθεί ο στόχος της εκπαίδευσης ως εξής: • 20% των χρηστών το πρώτο έτος μετά την ολοκλήρωση του συστήματος κατάρτισης (πχ. έως 26/11/2014) δίδοντας έμφαση σε περιοχές με εντατικές καλλιέργειες που θα καθοριστούν σε περιφερειακό επίπεδο. • 35% των χρηστών τον δεύτερο χρόνο (πχ. έως 26/11/2015) • 45% των χρηστών τον τρίτο χρόνο. (πχ. έως 26/11/2016) Η ημερομηνία μετά την οποία θα απαγορεύεται η χορήγηση γεωργικών φαρμάκων σε μη κατόχους πιστοποιητικού κατάρτισης θα είναι με βάση το παραπάνω παράδειγμα στις 26/11/2016. Γ. Σύμβουλοι για την ορθή χρήση των γεωργικών φαρμάκων, την ολοκληρωμένη διαχείριση των καλλιεργειών, την προστασία της υγείας των χρηστών και καταναλωτών και του περιβάλλοντος δεν μπορεί να είναι άλλοι από τους αναφερόμενους στο άρθρο 35 παρ. 13 του 4036/2012 οι οποίοι διαθέτουν την επιστημονική κατάρτιση που απέκτησαν σπουδάζοντας 4 ή 5 έτη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χώρα μας. Είναι αστείο να θεωρήσει κάποιος ότι το σύστημα κατάρτισης των 60 ωρών που θα θεσπίσει η ΣΕΑ θα είναι ισοδύναμο των σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δ. Η κατάρτιση στην ορθολογική χρήση γεωργικών φαρμάκων από τους επαγγελματίες χρήστες να αποτελέσει τμήμα της κατάρτισης για την απόκτηση των Πράσινου Πιστοποιητικού Ειδικές : παρ. 2, σελ. 5, αναφέρεται “Οι σύμβουλοι ολοκληρωμένης φυτοπροστασία στη χώρα μας δεν απαιτείται νομοθετικά να έχουν συγκεκριμένο τίτλο σπουδών και δεν έχουν καταγραφεί στο σύνολό τους. Παρόλα αυτά εκτιμάται ότι η πλειοψηφία των συμβούλων ολοκληρωμένης καταπολέμησης διαθέτουν τίτλο σπουδών αντίστοιχο με αυτόν των υπευθύνων καταστημάτων εμπορίας γεωργικών φαρμάκων”. Υπάρχει όμως ο θεσμός του γεωργικού συμβούλου και ως τέτοιοι μπορούν να πιστοποιηθούν Γεωπόνοι, Δασολόγοι και Κτηνίατροι. Οπότε θα πρέπει ως σύμβουλοι ολοκληρωμένης φυτοπροστασίας να νοούνται μόνο γεωτεχνικοί, σύμφωνα και με τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά τους δικαιώματα, οι οποίοι άλλωστε διαθέτουν και τη σχετική εκπαίδευση. Συνεπώς θα πρέπει να γίνουν και μια σειρά από σχετικές αλλαγές στο προσχέδιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης. Δεν απαιτείται σχετική αρχική κατάρτιση, αφού το αντικείμενο ήδη καλύπτεται από το πρόγραμμα σπουδών, αλλά μόνο συμπληρωματική κατάρτιση για επικαιροποίηση των γνώσεων τους. παρ. 3.3, σελ. 6, απαλοιφή του “Η θέσπιση συστήματος χορήγησης πιστοποιητικού για τους συμβούλους που ο βασικός τίτλος σπουδών τους δεν εμπίπτει στους αναφερόμενους στο άρθρο 35, παράγραφος 13 του ν.4036/2012 (ΦΕΚ Α΄8)”. παρ. 5.2, σελ. 8. Αναφέρεται “Οι δομές δύνανται να παρέχουν κατάρτιση εκπαιδευτών στο σύνολο των θεμάτων του Παραρτήματος Β΄ του ν.4036/2012 ή σε ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω κεφάλαια”. Πρόταση για αλλαγή : Οι δομές εκπαίδευσης να παρέχουν κατάρτιση εκπαιδευτών στο σύνολο των θεμάτων του Παρ. Β του Ν. 4036/2012. παρ. 5.3, σελ. 9. Αναφέρεται μέγιστος αριθμός ωρών κατάρτισης, αλλά δεν αναφέρεται ελάχιστος αριθμός ωρών κατάρτισης. Ομοίως στο Τμήμα Α, παρ. 6.4, σελ. 12. παρ. 6.1, σελ. 10, διαγραφή ολόκληρο το Β, (η πέμπτη και η έκτη γραμμή) παρ. 6.5 Γ, σελ. 12. 1. Υπάρχει ασάφεια τελικά ποιος φορέας εκπαιδεύει τους εκπαιδευτές (ΑΕΙ, ΤΕΙ, δημόσιοι φορείς εποπτευόμενοι από το ΥΠΑΤ ή το πρώην ΕΚΕΠΙΣ?) 2. Τι διασύνδεση υπάρχει με το «ερμειτικά κλειστό σύστημα» του μητρώου εκπαιδευτών ενηλίκων του ΕΚΕΠΙΣ με το μητρώο εκπαιδευτών ορθολογικής χρήσης φυτοπροστατευτικών του ΥΠΑΑΤ? 3. Η απαίτηση για 5ετή εμπειρία αποκλείει πολλούς συναδέλφους από την εκπαίδευση επαγγελματιών χρηστών. 2ετής εμπειρία είναι μάλλον επαρκής. παρ. 6.8, σελ. 13-14. Σε περίπτωση διαπίστωσης παράνομης χρήσης γεωργικών φαρμάκων να γίνεται αυτόματα αφαίρεση του πιστοποιητικού κατάρτισης του επαγγελματία χρήστη και όχι μετά από απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. παρ. 6.9, σελ. 14, να διαγραφεί. παρ. 7.1.2. «πρόγραμμα συμπληρωματικής κατάρτισης». Να συμπληρωθεί η παράγραφος: «Για τον ίδιο σκοπό δημιουργείται και λειτουργεί ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία έχουν πρόσβαση οι εγγεγραμμένοι διανομείς και σύμβουλοι με όλες τις σχετικές επικαιροποιημένες πληροφορίες». Παρ. 8 σελ. 16 «Χορήγηση πιστοποιητικού κατάρισης» Το πιστοποιητικό θα πρέπει να χορηγείται με αδιάβλητη διαδικασία που διασφαλίζεται η αξιοκρατία, και η εύκολη προσβασιμότητα των παραγωγών που δεν έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Θα πρέπει να υιοθετηθούν μεθοδολογίες αξιολόγησης (θεωρητική και πρακτική) ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο των καταρτιζομένων αλλά και την ηλικία τους. Σαφώς η ηλεκτρονική θεωρητική αξιολόγηση (παρόμοια με την αξιολόγηση των γνώσεων για Η/Υ) αποτελεί αδιάβλητη διαδικασία αλλά όχι εύκολα προσιτή από όλους. Θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας επιτροπών για την πρακτική αξιολόγησης και το άθροισμα των δυο εξετάσεων να αποτελεί το τελικό αποτέλεσμα του πιστοποιητικού. παρ. 8.3 σελ. 17. Δομές δια βίου μάθησης που θα πληρούν τις προδιαγραφές σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.