• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΙΛΗΣ ΖΑΜΠΟΥΝΗΣ' | 10 Ιανουαρίου 2013, 12:17

    1.Σχετικά με την κατάρτιση (Τμήμα Α) έχουν ήδη κατατεθεί σχόλια υπέρ ορισμένων σωστών κατευθυντήριων αρχών όπως: α. Αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και ευλύγιστων μορφών ώστε να αποφευχθούν οι δυσλειτουργίες και το υψηλό κόστος από την υποχρεωτική ύπαρξη κτηρίων κ.λπ. Αυτές οι προϋποθέσεις πρέπει να είναι προαιρετικές. Άρα θα πρέπει να αφαιρεθεί η σχετική υποχρέωση κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής στην §5.2. β. Επίσης ενδεικτική και όχι περιοριστική πρέπει να είναι η περιγραφή των δικαιούχων να αναγνωρίζονται ως δομές κατάρτισης(βλέπε §§ 5.2, 6.2, 7.1.1.). Η εκ των προτέρων περιοριστική «φωτογράφιση» ή και «ονοματολογία» δεν βοηθά στη δημιουργία ενός ανοικτού, διαφανούς και αποτελεσματικού συστήματος. Αντίθετα, αυτό που έχει σημασία είναι τα συγκεκριμένα κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν αυτές οι δομές κατάρτισης ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις του έργου που αναλαμβάνουν. Έτσι, π.χ. θα πρέπει: - στην § 6.2 (κατάρτιση ΟΧΓΦ) να αντικατασταθεί η φράση «θα χρησιμοποιηθεί η ήδη υπάρχουσα δομή της μη τυπικής εκπαίδευσης…» με την «θα χρησιμοποιηθούν δομές τυπικής εκπαίδευσης…». - σχετικά με την υποδομή Γ) της συμπληρωματικής κατάρτισης θα πρέπει να αντικατασταθούν οι «διεπαγγελματικές ενώσεις γεωπόνων» με μια ευρύτερη (διεπιστημονική) περιγραφή π.χ. «συλλογικές οργανώσεις επιστημόνων», ενώ στην § 7.1.1. η αναφορά «Το ΓΕΩΤΕΕ ή όποιο άλλο δημόσιο φορέα δύναται…» θα πρέπει να αντικατασταθεί με μια γενικότερη διατύπωση η οποία να επιτρέπει πιστοποιημένα κέντρα εκπαίδευσης, αντίστοιχα με την § 6.2. 2.Για να αποφευχθεί η επανάληψη αποτυχημένων εμπειριών αναποτελεσματικότητας και δημοσιονομικών καταλογισμών από την Ε.Ε.(βλέπε ΟΣΔΕ) θα πρέπει να ισχύσουν 4 βασικές αρχές: α. Καθιέρωση εκ των προτέρων, συγκεκριμένων κριτηρίων βάσει των οποίων αναγνωρίζονται και λειτουργούν οι δομές κατάρτισης. β. Αποφυγή περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων, όπως π.χ. μεταξύ εκπαιδευτού / συμβούλου / διανομέα. γ. Κοστολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών γιατί υπάρχουν δυο κίνδυνοι. Είτε του «δωρεάν» που υποκρύπτει συμφέροντα, είτε της οικονομικής εκμετάλλευσης των καταρτιζόμενων. δ. Διαρκής και ουσιαστικός έλεγχος των δομών κατάρτισης.