• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ' | 9 Φεβρουαρίου 2013, 19:48

    Στην παράγραφο 1 και ειδικά για τα μη ασφαλή τρόφιμα και για τον καθορισμό ενός τροφίμου εάν είναι ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση ή επιβλαβές για την υγεία , πέραν της γενικής αναφοράς στο άρθρο 14 του Καν.178/2002 θα πρέπει να ορισθούν και συγκεκριμένα κριτήρια για την κατάταξη του τροφίμου σε μια από τις δύο κατηγορίες .Συγκεκριμένα :" Τρόφιμα ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση θεωρούνται :(α) αυτά που παρουσιάζουν μη κανονικούς οργανοληπτικούς χαρακτήρες , (β)...κλπ - Τρόφιμα επιβλαβή για την υγεία θεωρούνται : (α) τρόφιμα με εκτεταμένη αλλοίωση ή αποσύνθεση ... κλπ" , έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρος ο λόγος της κατάσχεσης και να μην δίνεται τροφή σε καταχρηστικές ενστάσεις .Σωστός τρόπος κατάταξης του υπό έλεγχο τροφίμου περιλαμβανόταν τόσο στο άρθρο 15 του Π.Δ. 40/1977 , όσο και στο παράρτημα VI της ΚΥΑ 15523/2006. Για την αποτροπή αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων στην παράγραφο 1 , να προστεθεί στο σημείο β η φράση :" ..., όπως επίσης και τρόφιμα ή ζωοτροφές, τα οποία έχουν παραχθεί από μη νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις". Ειδικότερα για τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 9 και δεδομένης της ύπαρξης ευαλλοίωτων τροφίμων ζωικής προέλευσης , τόσο ο χρόνος εντός του οποίου δύναται να κατατεθεί η ένσταση , όσο και ο χρόνος εντός του οποίου συγκροτούνται οι επιτροπές επανεξέτασης ( τριμελούς και πενταμελούς )δεν είναι δυνατόν να υπερβαίνει της μιας (1)ή το πολύ των δύο (2) εργάσιμων ημερών .Σχετικά με τη διαδικασία συγκρότησης τόσο της τριμελούς όσο και της πενταμελούς επιτροπής , με δεδομένες και τις ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό , η καλύτερη διαδικασία είναι αυτή που περιγράφεται στο κεφάλαιο Β του Παραρτήματος VI της ΚΥΑ 15523/2006 . Για την ταχύτερη εξέλιξη των διαδικασιών , για την εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος θεωρώ ότι τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη επιτροπή επανεξέτασης θα πρέπει να περιλαμβάνουν ως μέλη , ελεγκτές από ομοειδείς υπηρεσίας της περιφέρειας , εντός της οποίας κινήθηκε η διαδικασία της κατάσχεσης. Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει και ο κίνδυνος κάποια τρόφιμα να καθίστανται ακατάλληλα λόγω καθυστέρησης των διαδικασιών. Τέλος , το σημείο (α) της παραγράφου 13 του σχεδίου θα πρέπει να διαφοροποιηθεί και να γίνει ειδική αναφορά για τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης δεδομένου ότι υπάρχουν ειδικές διατάξεις: " Τα οριστικώς κατασχεθέντα προς καταστροφή, ειδική μεταχείριση ή άλλη ενέργεια, πρώην τρόφιμα ζωικής προέλευσης κατά τη μεταφορά τους προς τον τόπο προορισμού, συνοδεύονται από το σχετικό εμπορικό έγγραφο για τη μεταφορά ζωικών υποπροϊόντων που δεν προορίζονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο σύμφωνα με τον Κανονισμό(ΕΚ) 1069/2009 και το Π.Δ. 211/2006 .Η διαδικασία πραγματοποιείται υπό την εποπτεία της κατά τόπο αρμόδιας αρχής."