• Σχόλιο του χρήστη 'Φλεβοτόμου Μαρία' | 10 Φεβρουαρίου 2013, 21:25

    1. Η προσωρινή άδεια εγκατάστασης και των τριών κατηγοριών(ανάλογα με το είδος της κατασκευής) έχει περιορισμένη ισχύ (ένας μήνας στην περίπτωση των πρόχειρων καταλυμάτων και τρεις μήνες για τις λοιπές κατηγορίες). Η διάρκεια ισχύος των προσωρινών αδειών αποδεικνύεται στην πράξη ότι είναι ανεπαρκής, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες πριν την έκδοση της οριστικής άδειας εγκατάστασης. Σοβαρή αιτία είναι η αδυναμία της Επιτροπής Σταυλισμού να πραγματοποιεί τις αυτοψίες μέσα στον οριζόμενο χρόνο από τη Νομοθεσία. Επίσης, απαιτείται αρκετός χρόνος για την έκδοση απόφασης εξαίρεσης από την κατεδάφιση, τακτοποίηση αυθαιρέτου, έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκρισης κατασκευής, ολοκλήρωση των εργασιών ανέγερσης. Προτείνεται να τροποποιηθεί η διάρκεια ισχύος των προσωρινών αδειών εγκατάστασης σε έξι μήνες για την περίπτωση των πρόχειρων καταλυμάτων και σε τουλάχιστον ένα χρόνο για την δεύτερη και τρίτη κατηγορία εγκαταστάσεων. 2. Προτείνεται η αίτηση του κτηνοτρόφου για χορήγηση άδειας εγκατάστασης της πρώτης κατηγορίας (πρόχειρο κατάλυμα) να συνοδεύεται από βεβαίωση – τεκμηρίωση μηχανικού σχετικά με το είδος της κατασκευής και επομένως την κατάταξή τους σε αυτή την κατηγορία. Οι μηχανικοί διαθέτουν την κατάλληλη γνώση και θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο θα συμβάλλουν στην ανεμπόδιστη ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των εγκαταστάσεων (παρατηρείται συχνά να δηλώνεται από τους κτηνοτρόφους ή τους μελετητές ότι πρόκειται για πρόχειρο κατάλυμα επειδή κρίνουν την ακολουθούμενη διαδικασία πιο εύκολη ή επειδή στερούνται αποδεικτικών νομιμότητας των κατασκευών). Παράλληλα διευκολύνεται και η διαδικασία απόκτησης παραστατικών νόμιμης κατοχής του γηπέδου (π.χ. σύνταξη συμβολαιογραφικής πράξης ενοικίασης ή αποδοχή κληρονομίας). 3. Έλλειψη τίτλων ιδιοκτησίας σε πολύ μεγάλο ποσοστό των κτηνοτρόφων, οι οποίοι κατέχουν τα αγροτεμάχια από χρησικτησία. Πρόκειται για πολύ σημαντικό πρόβλημα που μπλοκάρει (καθιστά αδύνατη) την διαδικασία αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Σε αυτή την περίπτωση προτείνεται να απαιτούνται τα δικαιολογητικά που ορίζουν οι Πολεοδομίες (ενδεικτικά αναφέρεται πιστοποιητικό μη διεκδίκησης από το υποθηκοφυλακείο σε συνδυασμό με έλεγχο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, προκειμένου να διαπιστωθεί ότι δεν είναι δημόσια έκταση). 4. Στις περιπτώσεις που σύμφωνα με τον νόμο πρέπει να σφραγιστούν οι εγκαταστάσεις το ζωικό κεφάλαιο μεταφέρεται σε εγκαταστάσεις των Δήμων. Πριν την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών καλό θα ήταν να διερευνηθεί αν πράγματι οι Δήμοι διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές, αλλιώς είναι βέβαιο ότι η διαδικασία οδηγείται σε αδιέξοδο. 5. Προτείνεται να οριστεί και με σχετικό νόμο η δυνατότητα ηλεκτροδότησης των πρόχειρων καταλυμάτων. 6. Οι γεωτεχνικές εκθέσεις να συντάσσονται από συμβούλους που διαθέτουν την κατάλληλη επιστημονική κατάρτιση σχετικά με το σταυλισμό των ζώων και την διαχείριση των κτηνοτροφικών αποβλήτων, όπως Γεωπόνοι Ζωικής Παραγωγής, Τεχνολόγοι Ζωικής Παραγωγής και Κτηνίατροι.