• Στο άρθρο αυτό είναι εμφανής η επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο αρμοδίων αρχών (ΕΦΕΤ – Γενική Δ/νση Κτηνιατρικής), με θύμα φυσικά για άλλη μια φορά τον επιχειρηματικό κόσμο. Σε κανένα άλλο κράτος μέλος δεν υπάρχουν δύο αρμόδιες αρχές για θέματα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων. Συγκεκριμένα στο σημείο 10γ αναφέρεται ότι «Για την εξέταση ενστάσεων δεύτερης επανεξέτασης στα τρόφιμα, κατόπιν επίσημων ελέγχων, για τους οποίους αρμόδια κεντρική αρχή είναι ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ)…….». Δηλαδή θα πρέπει σε κάθε περίπτωση ο υπεύθυνος της επιχείρησης τροφίμων να γνωρίζει σε ποια αρμόδια αρχή πρέπει να αποταθεί. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι μόνο απλούστευση των διαδικασιών δεν υπάρχει με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία και μόνο αίσθημα σιγουριάς, εμπιστοσύνης και ασφάλειας δεν αποπνέεται στις επιχειρήσεις που σήμερα πλήττονται όπως όλοι από την οικονομική κρίση. Επιπρόσθετα στο ίδιο σημείο αναφέρεται ότι συγκροτείται πενταμελής επιτροπή επανεξέτασης που αποτελείται από τέσσερις ελεγκτές του ΕΦΕΤ και έναν ειδικό που υποδεικνύει ο ενιστάμενος. Στεκόμαστε στο σημείο αυτό γιατί γνωρίζουμε όλοι ότι ο ΕΦΕΤ διαθέτει στο δυναμικό του επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων. Δεν θα πρέπει να οριστεί σαφώς ποιος επιστήμονας είναι ειδικός στο να γνωματεύσει και για ποια κατηγορία τροφίμου? Επιπλέον θεωρούμε ότι τα χρονικά διαστήματα που τίθενται για τη συγκρότηση της επιτροπής εξέτασης ενστάσεων επανεξέτασης εκθέσεων κατάσχεσης τροφίμων (5 μέρες) και για τη συνεδρίαση της επιτροπής (5 μέρες) μέχρι την οριστική απόφαση είναι αρκετά μεγάλα. Έτσι οι επιχειρήσεις μπαίνουν σε μια δεκαήμερη (το λιγότερο, αν δεν ακολουθήσει ένσταση για δεύτερη επανεξέταση) διαδικασία που παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργία τους. Προτείνουμε τα διαστήματα αυτά να μειωθούν στις τρεις μέρες ή προκειμένου να διασφαλιστεί και η εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών να οριστεί χρονικό διάστημα 3 – 5 ημερών. Στο σημείο 10εε αναφέρεται ότι στην επιτροπή εξέτασης ενστάσεων συμμετέχει και «ένας (1) ειδικός, που υποδεικνύει ο ενιστάμενος». Θεωρούμε πως θα πρέπει να αποσαφηνιστεί πλήρως τι εννοούμε και ποιόν θεωρούμε ειδικό, ειδάλλως γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι στην περίπτωση που οι επιχειρήσεις υποδείξουν κάποιον που δεν θα θεωρηθεί «ειδικός», θα κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς εκπροσώπηση στις επιτροπές εξέτασης ενστάσεων. Επίσης στο σημείο 10α ορίζεται ότι για την εξέταση των ενστάσεων δεύτερης επανεξέτασης στα τρόφιμα συγκροτείται πενταμελής επιτροπή στην οποία συμμετέχουν στελέχη της Γενικής Δ/νσης Κτηνιατρικής του Υπουργείου. Διατηρούμε λοιπόν τις επιφυλάξεις μας για το κατά πόσο η επιτροπή αυτή θα είναι σε θέση να ταξιδεύει σε όλη τη χώρα προκειμένου να διενεργήσει επιθεώρηση των κατασχεμένων τροφίμων και να αποφανθεί. Ή μήπως η αίτηση επανεξέτασης θα εξετάζεται από τα γραφεία της Γενικής Δ/νσης Κτηνιατρικής?? Παράλληλα πρέπει να συνεκτιμηθεί η οικονομική κατάσταση της χώρας και κατά πόσο αυτή είναι σε θέση να καλύψει τις δαπάνες για όλες αυτές τις μετακινήσεις. Άρα θεωρούμε ότι η όλη διαδικασία πρέπει να γίνεται και να ολοκληρώνεται σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας ή Περιφέρειας.