• Σχόλιο του χρήστη 'Χονδρόπουλος Γιάννης' | 11 Φεβρουαρίου 2013, 14:36

    1). Συνυπογράφω τα σχόλια των κ.Κοτσαρίνη για το οποίο έχουμε υποβάλει και ερώτημα προς την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ, και του κ.Καρνάβα. Δεν είναι δυνατόν να μην υφίσταται Β'βάθμια Επιτροπή στα όρια της αιρετής Περιφέρειας και να πηγαίνει ο φορέας στο Υπουργείο για να δωθεί λύση αντικειμενικότερη ή συντομότερη?????? Επίσης συνυπογράφω το σχόλιο της κας. Φλεβοτόμου, ως πρός τον χρόνο των επιτροπών (30 ημέρες για τα πρόχειρα, και 90 μέρες για τις άλλες 2 κατηγορίες), είναι ανέφικτες αυτές οι προθεσμίες με τον όγκο δουλειάς που υπάρχει πλέον στις ΔΑΟΚ, και την έλλειψη του προσωπικού. 2). Στο άρθρο 6 παρ. 4 εδάφιο ββ), όπου μέχρι και αυτή την στιγμή δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες (ΠΠΔ), είναι μέχρι τώρα τελείως ασαφές, το τι θα γίνει αν δηλαδή οι υπαγόμενες μονάδες στην Β' κατηγορία του 4014/2011, για τις οποίες δεν απαιτείται ΜΠΕ, θα πρέπει να υποβάλουν ή όχι ΜΠΕ ή να προχωρήσει η διαδικασία αδειοδότησης, όπως λέει ο νόμος χωρίς το δικαιολογητικό αυτό, αφού δεν είναι υποχρεωτική η κατάθεση του δικαιολογητικού αυτού {δήλωση προβλεπόμενων ΠΠΔ}????? Η Δ/νση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Φθιώτιδας, έχει την άποψη ότι πρέπει να υποβάλονται οι ΜΠΕ. Η κατά τόπους ΑΑΑ, θα πρέπει να αυτενεργεί ή να στέλνει κάθε φορά έγγραφο πρός το ΥΠΑΑΤ???? Το ίδιο ερώτημα πρέπει να διευκρινιστεί και στην 1η κατηγορία των πρόχειρων καταλυμάτων, όταν τα ισοδύναμα των ζώων είναι πολλά και φτάνουν στην κατηγορία Β του ν. 4014/2011, τότε τί πρέπει να γίνει???? 3). Με τις σαλιγκαροτροφικές μονάδες σε ποιά κατηγορία εντάσσονται οι ανοικτού τύπου?? 1η, 2η ή 3η???? Γιατί εάν εντάσσονται στην 1η κατηγορία, η δική μας Περιφέρεια έχει εκδώσει έγγραφο πρός διευκόλυνση των φορέων, όπου τους απαλλάσει απο αρκετά δικαιολογητικά, ειδικά όσους υπάγονται στην περίπτωση ανοικτού τύπου χωρίς σιδηροκατασκευή (σελίδα 39 της διευκρινιστικής εγκυκλίου). 4).Η διευκρινιστική εγκύκλιος αναλύει τρείς κατηγορίες Σαλιγκαροτροφικών μονάδων. Τι θα κάνει όμως η ΑΑΑ, αλλά και η επιτροπή σταβλισμού, όταν πρόκειται για μονάδα η οποία δεν υπάγεται σε αυτές τις τρείς κατηγορίες???? Όταν είναι δηλαδή ένα απλό χωράφι περιφραγμένο με λαμαρίνα και τίποτε άλλο, σε ποιά κατηγορία εντάσσεται αυτό και τι δικαιολογητικά να ζητηθούν????? 5). Στην διαδικασία που περιγράφει το άρθρο 13 στην 1η παρ., όπου αντικαθίσταται η παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/79, με το κείμενο της παρ. αυτής, ό ν. 4056/12 μιλάει ξεκάθαρα για 3μηνη προθεσμία απο τον αρμόδιο Δασάρχη μέχρι να χορηγηθεί η σχετική άδεια εγκατάστασης, απο την αίτηση του ενδιαφερόμενου και μετά την εισήγηση της επιτροπής σταβλισμού. Τα κατά τόπους Δασαρχεία όμως δίνουν τις δικές τους ερμηνείες στο θέμα αυτό και συγκεκριμμένα σχεδόν όλοι απαντούν στο έγγραφο της ΑΑΑ, όπου ζητείται η γνωμάτευση του Δασαρχείου, ότι: Ο χρόνος της τρίμηνης προθεσμίας ισχύει απο την ημερομηνία της τελεσιδικίας της πράξης χαρακτηρισμού απο το εκάστοτε Δασαρχείο.Κάτι που τελικά σημαίνει οτι ο χρόνος δεν είναι 3 μήνες, αλλά απο 8 μέχρι και 12 μήνες, μέχρι να έχει ο κτηνοτρόφος την τελεσιδικία αυτή στα χέρια του. 6). Το θέμα ότι τα πρόχειρα καταλύματα δεν ηλεκτροδοτούνται ώς μη μόνιμες εγκαταστάσεις, πρέπει να λυθεί. Εάν ο κτηνοτρόφος θέλει να βάλει αμελκτική μηχανή, πώς θα την λειτουργεί, χωρίς ρεύμα????? Κατά την ταπεινή μου άποψη αυτά είναι τα θέματα που απαιτούσαν τροποποίηση του 4056 και όχι αν θα είναι συνυπεύθυνος ο ,ελετητής ή ο μηχανικός. Τελικά οι νέες προτάσεις του ΥΠΑΑΤ,για τις τροποποιήσεις που προτείνει στον ν. 4056, δείχνουν ότι το ΥΠΑΑΤ δεν έχει ακόμα αντιληφθεί που εστιάζονται τα βασικά προβλήματα που έχει αυτός ή ο προηγούμενος ν.(3698/2008). Δεν είναι το πρόβλημα να βάλουμε συνυπεύθυνο και τον μελετητή, αλλά να απλοποιήσουμε την διαδικασία αδειοδότησης ειδικά των πρόχειρων καταλυμάτων. Ότι πήγε να κάνει δηλ. ο ν.4056 και μετά απο 3 μήνες, με την διευκρινιστική εγκύκλιο, τα μάζεψε όλα πίσω και ζητάει πλέον όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούσε και ο προηγούμενος 3698/2008. Έτσι το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μην κάνει κανένας κτηνοτρόφος αίτηση για άδεια λειτουργίας-εγκατάστασης.Ενα άλλο θέμα είναι η ασάφεια και το "κατα την κρίση των μελών της επιτροπής". Γιατί για παράδειγμα, όταν δίνει ο ν.4056 τον ορισμό του πρόχειρου καταλύματος και αναφέρεται σε περίφραξη, τότε κάποια ευθυνόφοβα μέλη της (Χ)Επιτροπής Σταβλισμού απαιτούν απο τον κάθε κτηνοτρόφο να βλέπουν και την περίφραξη, ώστε να του χορηγήσουν άδεια εγκατάστασης. Αυτό σημαίνει πως αν δεν είναι ξεκάθαρο, τι πρέπει να ζητάει η επιτροπή, τότε ο καθένας καταλαβαίνει όπως εκείνος κρίνει το ποιό είναι το βαρύνουσας σημασίας θέμα και ποιό ασήμαντο.(Κάτι το οποίο έχουμε εξ αρχής επισημάνει στον κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος είχε άλλη άποψη).Αρα όσο λιγότερα ζητούνται απο τον κτηνοτρόφο, τόσο πιο εύκολη η αδειοδότησή του. Επίσης η επιτροπή σταβλισμού είναι μία σε κάθε νομό ή στην διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Περιφερειακού Γενικού Διευθυντή, να αποφασίσει πόσες επιτροπές θα συγκροτήσει???? (Αλλού έχουν συγκροτηθεί 2 και αλλού 3 σε ένα νομό.??? Όταν στην Φθιώτιδα υπάρχουν 3000 κτηνοτροφικές μονάδες (εκ των οποίων οι 2500 ειναι πρόχειρα καταλύματα), και έχουν υποβάλλει αίτημα για χορήγηση άδειας εγκατάστασης με τον 3698/2008 περίπου 250 άτομα, και με τον 4056/2012 άλλα 250 άτομα, αυτό και μόνο δείχνει ότι κάτι φταίει και οι άνθρωποι δεν έρχονται να νομιμοποιήσουν τις μονάδες τους. Δεν μπορεί να λήξει η εξαίρεση της κατεδάφισης και να μην μπορεί ο κτηνοτρόφος να νομιμοποιήσει το κτίσμα που δεν εντάσσεται στα 1ης κατηγορίας, ή να του ζητείται η τακτοποίηση με τον 4014/2011 και να πρέπει να πληρώσει απο 2.000-15.000 ευρώ???? Σε ποιόν κτηνοτρόφο να το πούμε αυτό και να μην μας βρίσει αν δεν χειροδικήσει, όταν δεν έχει χρήματα να ταίσει τα ζώα του ή τα παιδιά του????? Ο ν.3698/2008 δεν απέχει πολύ απο τον 4056/2012. Αν δεν περιείχε μέσα του ο νέος νόμος το άρθρο 13 που δίνει την δυνατότητα να ξεπεραστεί το πρόβλημα των δασαρχείων, τότε δεν αλλάζει κάτι ουσιώδες στον νέο νόμο. Έχετε κατά νού ότι ο καθε κτηνοτρόφος μπορεί να αφήνει το κοπάδι του τόσες ώρες που απαιτούνται, ώστε να τρέχει να πάρει τα δικαιολογητικά που του ζητάμε??? Έτσι τα εκχωρεί σε κάποιους "ειδικούς" οι οποίοι τον εκμεταλεύονται και του στοιχίζει η αδειοδότηση απο 1000-2000 ευρώ, στην καλύτερη περίπτωση. Αυτή την ώρα υπάρχουν 4 μονάδες στη Φθιώτιδα, οι οποίες έχουν πάρει το πρίμ Α' Εγκατάστασης σαν νέοι αγρότες απο το 2006 και ενώ είχαν υποβάλει αίτηση με τον 3698/2008 για άδεια λειτουργίας, δεν προχώρησαν γιατί είχαν πρόβλημα με το Δασαρχείο. Τώρα με τον 4056/2012 πάλι δεν μπορούν να αδειοδοτηθούν γιατί δεν ισχύει τώρα η εξαίρεση απο κατεδάφιση και ο Γενικός Διευθυντής της Αποκεντρωμένης Περιφέρειας Θεσσαλίας δεν υπογράφει την εξαίρεση μετά τις 30/6/2012, λόγω λήξης του νόμου όπως ισχυρίζεται. Μπορείτε να μου πείτε τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι που τους ζητούνται πίσω τώρα τα χρήματα του 2006???? Πούνα τα βρούνε για να τα επιστρέψουν ???? Κάτι άλλο μάλλον θα πρέπει να σκαρφιστούνε κάποιοι αρμόδιοι του ΥΠΑΑΤ, που όπως φαίνεται, ώστε να τροποποιήσουν τον 4056 με τέτοιο τρόπο, ώστε να περπατήσει αυτό το φλέγον ζήτημα και να αδειοδοτηθούν οι χιλιάδες των κτηνοτρόφων σε όλη την χώρα.