• Σχόλιο του χρήστη 'Καθ. Σέρκο Χαρουτουνιάν' | 6 Νοεμβρίου 2014, 17:57

    Το σχέδιο νόμου για τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ που έχει αναρτηθεί προς διαβούλευση, αντλεί τα κύρια του σημεία από τις προτάσεις της ομάδας εργασίας που για το σκοπό αυτό συνέστησε το ΥπΑΑΤ. Μια (πιθανά η μόνη) σημαντική αλλαγή που εμπεριέχει, αφορά τα προσόντα του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Oργανισμού. Συγκεκριμένα, σε αντίθεση με το ισχύον καθεστώς (ΚΥΑ σύστασης Οργανισμού) και την πρόταση της ομάδας εργασίας, που για την κάλυψη των θέσεων αυτών αναζητά τα ειδικά προσόντα του καθηγητή Παν/μιου ή Ερευνητή Α΄, πλέον προτείνεται οι θέσεις αυτές να μπορούν να καλύπτονται από πρόσωπα που κατέχουν οιοδήποτε διδακτορικό δίπλωμα. Έχοντας εμπειρία 18 μηνών στη θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ θα ήθελα να επισημάνω ότι η εκπροσώπηση και διοίκηση του μεγαλύτερου Οργανισμού του ΥπΑΑΤ, ο σκοπός του οποίου είναι η συμβολή στην ανάπτυξη και εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής της χώρας, και την παρούσα στιγμή • εκτελεί 120 ερευνητικά έργα ετήσιου προϋπολογισμού δεκαπέντε εκατομμυρίων ευρώ, • διαχειρίζεται επαγγελματικές σχολές και τις καταρτίσεις των αγροτών, • είναι ο θεματοφύλακας διασφάλισης της ποιότητας των αγροτικών προϊόντων, • συμβάλλει στην ανταπόκριση στις προκλήσεις της νέας ΚΑΠ, • χτίζει συμμαχίες με άλλους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς κ.λ.π., απαιτεί Διοίκηση που να διαθέτει τα εν λόγω αυξημένα προσόντα. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα υλοποιούνται δράσεις για τη συγκρότηση συνεργασιών με τις Περιφέρειες για την αγροτική ανάπτυξη, τη νέα ΚΑΠ και την ανάδειξη ποιοτικών ελληνικών προϊόντων, επεκτείνεται το σύστημα "Άρτεμις" στα αυγά, ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ πρωτοστατεί στη σύσταση κοινού συστήματος ελέγχου των πιστοποιημένων αγροτικών προϊόντων στις μεσογειακές χώρες της Ευρώπης, έχει αναπτύξει (σε συνεργασία με το Υπ.Αν) το ελληνικό σήμα σε γάλα, λάδι και αυγά κ.λ.π.. Η διαχείριση των παραπάνω αντικειμένων πιστεύω ότι με κανένα τρόπο δεν θα βελτιστοποιούνταν από έναν Πρόεδρο του Δ.Σ. ή Διευθύνοντα Σύμβουλο που θα είχαν παραδείγματος χάριν, ένα διδακτορικό στη νομική επιστήμη ή την κοινωνιολογία και όχι από κάποιους με προσόντα Καθ/τη Παν/μιου ή Ερευνητή με εμπειρία και ενασχόληση στον πρωτογενή τομέα. Πόσο μάλλον στην εκπροσώπηση του Οργανισμού σε όργανα που μετέχουν πρυτάνεις και πρόεδροι ερευνητικών ινστιτούτων όπως οι σύνοδοι των προέδρων των ερευνητικών ινστιτούτων της χώρας, η σύμπραξη των ερευνητικών ινστιτούτων της Κρήτης κλπ, όργανα που παρίσταται ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ΥπΑΑΤ νομοθετώντας πρόσφατα για το Επιστημονικό συμβούλιο του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, θεσμοθέτησε τη συμμετοχή του Προέδρου του Δ.Σ. ως θεματοφύλακα στο σώμα αυτό. Το συμβούλιο αυτό αποτελείται από επτά καθηγητές ΑΕΙ (ή Ερευνητές Α΄) και προφανέστατα δεν μπορεί να λειτουργεί με θεματοφύλακα που υπολείπεται προσόντων. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι για όλες τις θέσεις του Γεν. Διευθυντή έρευνας και των Διευθυντών των Ινστιτούτων στο σχέδιο νόμου ορθώς διατηρήθηκαν όλες οι αυστηρές προβλέψεις για ιδιαίτερα αυξημένα προσόντα (θέσεις με προσόντα καθηγητών ή ερευνητών), όπως και η πρόβλεψη για τη διεθνή προκήρυξή τους. Εύλογα συνεπώς δημιουργείται το ερώτημα, γιατί μόνο οι θέσεις του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου, οι οποίοι προΐστανται όλων των ανωτέρω, θα πρέπει να έχουν μειωμένα προσόντα, αφού σήμερα η πλειοψηφία των τμηματαρχών και αρκετοί υπάλληλοι έχουν διδακτορικά. Σημειωτέον ότι το διδακτορικό ως προσόν αντιστοιχεί σε 200 μόρια (από τα περίπου 800 συνολικά) που απαιτούνται για την ανάδειξη ενός τμηματάρχη, σύμφωνα με τα ισχύοντα στον Οργανισμό. Πιστεύω ότι η σύνταξη και κατάθεση νομοσχεδίων που θα διέπουν τη λειτουργία σημαντικότατων για το Ελληνικό δημόσιο οργανισμών -όπως ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ- αποσκοπούν αποκλειστικά στην πρόοδο και ευημερία του πρωτογενούς τομέα της χώρας μας και όχι σε πιθανό "βόλεμα" ημετέρων με μειωμένα προσόντα. Έτσι, ελπίζω βάσιμα ότι η ηγεσία του ΥπΑΑΤ θα αναγνωρίσει την «αστοχία» αυτή στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου και θα επαναφέρει το ισχύον καθεστώς των αυξημένων προσόντων για τις διευθυντικές αυτές θέσεις, προβλέποντας την πλήρωσή τους με πρόσωπα που διαθέτουν επιστημονικά προσόντα ισοδύναμα Καθηγητή Παν/μίου ή Ερευνητή Α΄ και εμπειρία σε αντικείμενα συναφή (ή συγγενή) του πρωτογενή τομέα.