• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Τσιαμούλος' | 27 Οκτωβρίου 2015, 11:39

    Θα αναφερθώ στο άρθρο 20 του σχεδίου νόμου που αναφέρεται στον έλεγχο των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων των Αγροτικών Συνεταιρισμών και θα διατυπώσω την εξής παρατήρηση : Στην παρ. 1 του άρθρου 20 του σχεδίου νόμου, αναφέρεται ότι ο έλεγχος διενεργείται από έναν (1) τουλάχιστον ελεγκτή ή ελεγκτικό γραφείο του ν. 3693/2008 (Α΄ 174), όσον αφορά τους Α.Σ. για τους οποίους συντρέχουν οι προϋποθέσεις τακτικού ελέγχου των χρηματοοικονομικών καταστάσεων των ανωνύμων εταιρειών από τους ελεγκτές αυτούς, σύμφωνα με τους ν. 4336/2015 (Α΄ 94) και 4308/2014 (Α’ 251), ενώ στους λοιπούς Α.Σ. διενεργείται από έναν (1) τουλάχιστον ελεγκτή που έχει άδεια άσκησης οικονομολογικού επαγγέλματος, σύμφωνα με το πδ 475/1991 (Α΄ 176), όπως ισχύει. Όμως, σύμφωνα με την υποπαράγραφο Α1 της παραγράφου Α του άρθρου 2 Ν. 4336/2015 καταργούνται οι διατάξεις του Ν. 2190/1920 για τον έλεγχο των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων ανωνύμων εταιρειών από ελεγκτές πτυχιούχους ανωτάτων σχολών, που είναι μέλη του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και κάτοχοι άδειας επαγγέλματος Λογιστή - Φοροτεχνικού Α' τάξεως του Ν.2515/1997. Ο τακτικός έλεγχος (υποχρεωτικός ή προαιρετικός) θα γίνεται πλέον μόνον από νόμιμους ελεγκτές ή από ελεγκτικά γραφεία του Ν. 3693/2008. Κατ' αντιστοιχία και για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς ο τακτικός έλεγχος θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι θα διενεργείται μόνο από νόμιμους ελεγκτές ή από ελεγκτικά γραφεία του Ν. 3693/2008.