• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΤΕΡΗ' | 26 Νοεμβρίου 2015, 14:11

    Με το άρθρο 41 γίνεται μία προσπάθεια να αποκατασταθεί η δυνατότητα των Οικονομικών Επιθεωρήσεων να εκτελούν το έργο τους, επαναφέροντας τα απαραίτητα εργαλεία που απαιτούνται για την διενέργεια των οικονομικοδιαχειριστικών ελέγχων, δεδομένου, ότι με το νέο Οργανισμό του ΥΠΑΑΤ προβλέπεται η σύσταση νέου κλάδου ΠΕ5 Επιθεωρητών (άρθρο 25, Π.Δ. 107/2014 (ΦΕΚ 174/Α, 28-8-2014)), καταργούνται με τη παράγραφο 1 του άρθρου 28 του παραπάνω Π.Δ. όλες οι δικαιοδοσίες των εν ενεργεία Οικονομικών Επιθεωρητών και λοιπών Οικονομικών Ελεγκτών, ενώ συνεχίζουν να δεσμεύονται από τις εντολές Γ.Γ. για ελέγχους που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, χωρίς να μπορούν να προβούν στη διεκπεραίωσή τους. Η άρση του επιχειρησιακού, φορολογικού, τραπεζικού κλπ απορρήτου καθώς επίσης τα δικαιώματα και καθήκοντα ανακριτικού υπαλλήλου εφόσον απαιτείται η διενέργεια ΕΔΕ στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι απαραίτητα εργαλεία που θα έπρεπε να ταυτίζοντια με την ιδιότητα του Επιθεωρητή ώστε κατά την άσκηση του έργου του, να μπορεί να έχει πρόσβαση σε κάθε πληροφορία ή στοιχείο σχετικό με το έργο του. Πριν την εφαρμογή του παραπάνω Π.Δ/τος, είχαν ρυθμιστεί νομοθετικά όλα αυτά με α) το Π.Δ. 111/1996 (ΦΕΚ 84/Α), β) την παράγραφο 6 του άρθρου 2 του Ν.2343/1995 (ΦΕΚ 211/Α), και γ) με την παράγραφο 7 του άρθρου 2 του ίδιου Νόμου. Παρόλο που στον νέο Οργανισμό του Υπουργείο μας διατηρούνται οι Οικονομικές Επιθεωρήσεις, δεν έχουν πια, σύμφωνα με τα παραπάνω, τις απαραίτητες δικαιοδοσίες για την εκτέλεση του έργου τους. Είναι πολύ σοβαρό θέμα επίσης, αυτό της τεράστιας ευθύνης που φέρουν οι Οικονομικοί Επιθεωρητές κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όντες αντιμέτωποι με ζητήματα όπου αρκετές φορές ενέχουν και ποινικές ευθύνες. Έτσι οι πορισματικές εκθέσεις τις περισσότερες των περιπτώσεων καταλήγουν στον Εισαγγελέα, με συνέπεια ο Επιθεωρητής να καλείται ως μάρτυρας εκπροσωπώντας το δημόσιο συμφέρον, σε αρκετές δικαστικές ή ανακριτικές ακροάσεις, αντιμετωπίζοντας εννίοτε και καταγγελίες εις βάρος του, εφόσον πολύ συχνά οι ενοχλημένοι ελεγχόμενοι βάλλονται κατά των ελεκτικών οργάνων. Παρόλα αυτά ούτε νομική κάλυψη παρέχεται στους Επιθεωρητές, ούτε επίδομα ευθύνης ή άλλες απολαβές σε σχέση με το έργο που παρέχουν. Να σημειώσουμε ότι κάθε πορισματική έκθεση αποτελεί πλήρη μελέτη των θεμάτων που διερευνούνται κατά τον έλεγχο και δεν περιορίζονται στην συμπλήρωση κάποιου απλού τυποποιημένου εντύπου. Πολλές φορές χρειάζονται μήνες για να ολοκληρωθεί μία έρευνα και η γνώμη του Επιθεωρητή όπως αποτυπώνεται στην έκθεση φέρει ιδιαίτερη βαρύτητα. Τέλος να σημειώσουμε ότι πριν το νέο Οργανισμό και το ενιαίο μισθολόγιο, οι Οικονομικοί Επιθεωρητές είχαν θέση Δ/ντή και λόγω των ιδιαίτερων ωραρίων εργασίας τους που συχνά απαιτείται να υπερβαίνουν το κανονικό ωράριο, είχαν εξαιρεθεί από την κατανομή των ωρών υπερωριακής απασχόλησης λόγω διαφορετικής ρύθμιση και αντ' αυτού λάμβαναν ένα μηνιαίο επίδομα ύψους € 400 (μικτά). Με το ενιαίο μισθολόγιο, έπαψαν να λαμβάνουν το επίδομα αυτό, παρόλο που τους έμεινε το αυξημένο ωράριο εργασίας. Με το νέο Οργανισμό οι Οικονομικές Επιθεωρήσεις από Δ/νσεις έγιναν Γραφεία εις βάρος της αυτονομίας των ενεργειών τους και της ελεύθερης υπηρεσιακής επικοινωνίας με άλλα Ιδρύματα και Οργανισμούς και Υπηρεσίας, στα πλαίσια των εργασιακών αναγκών και πλέον οι πρώην Οικονομικοί Επιθεωρητές και λοιποί Οικονομικοί Ελεγκτές, συνεχίζουν το έργο τους με ελλειπή εργαλεία και χωρίς καμία αποκατάσταση του μισθού τους.