• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΟΥΤΣΑΝΕΛΛΟΥ' | 25 Φεβρουαρίου 2018, 12:09

    Το νομοσχέδιο εμμέσως πλην σαφώς προβλέπει την κατάργηση του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και την ίδρυση νέου οργανισμού. Το ζήτημα αυτό το οποίο αποτέλεσε εξαρχής στρατηγικό στόχο των ιθυνόντων, κατά την εσωτερική στον οργανισμό διαβούλευση προκάλεσε την αντίδραση των εργαζόμενων, όχι γι αυτήν καθαυτή την πρόθεση (στη συζήτηση της οποίας δεν αναμείχθηκαν οι εργαζόμενοι, ούτε ποτέ ενημερώθηκαν, ώστε να συναινέσουν ή να μη συναινέσουν), αλλά για το γεγονός ότι η κατάργηση του Οργανισμού και η ίδρυση νέου μεθοδεύεται ως κρυφή ατζέντα και ό,τι ίσως με αυτό επιδιώκει να αποφύγει η εν κρυπτώ κατάργηση και επανίδρυση του φορέα, το προκαλεί εντονότερα. Δηλαδή, τις αντιδράσεις των εργαζόμενων. Φιλοδοξία των/του νομοθέτη, όπως οι προλογίζουσες εκθέσεις διακηρύσσουν, είναι η εξαίρεση του οργανισμού από τη χωρία των ΔΕΚΟ. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτείται σε ένα πλήθος διατάξεων να μνημονευθούν εξαιρέσεις, το οποίο αφορά κυρίως στην εποπτεία του Οργανισμού από το Υπουργείο Οικονομικών (ΕΓΔΕΚΟ κλπ). Για την έξοδο του Οργανισμού από τις ΔΕΚΟ κυρίως όμως, απαιτείται η τροποποίηση του άρθρου 1 του ν.3899/2010 με το οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 19 του Ν. 3429/2005 (ΦΕΚ 314 Α΄). Με αυτές τις διατάξεις και πριν ακόμα ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ ιδρυθεί επισήμως ως ΔΕΚΟ, οι αυτοτελείς πριν τη συγχώνευση οργανισμοί, είχαν ήδη ενταχθεί στο καθεστώς ΔΕΚΟ και ο τρόπος με τον οποίο ακόμα και τώρα ο "νέος στην πραγματικότητα φορέας" προσπαθεί να εξέλθει δεν το επιτυγχάνει. Τέλος, ο προσδιορισμός του φορέα κατά το οργανικό κριτήριο δόκιμο είναι να οριοθετηθεί με βάση το νόμο 1256/1982 και όχι το νόμο για το ενιαίο μισθολόγιο, ο οποίος αφορά και αναφέρεται στα πρόσωπα τα έχοντα σχέση εργασίας με το δημόσιο τομέα. Για το θέμα, είναι αναγκαίο να επανέλθουμε στις μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις.