• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΚΟΥΤΣΑΝΕΛΛΟΥ' | 25 Φεβρουαρίου 2018, 13:50

    O ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ εξαρχής δομήθηκε με στρεβλό τρόπο, καθώς εντάχθηκε αναφανδόν στις ΔΕΚΟ, ανέπτυξε τις δομές του από την κορυφή μέχρι τη βάση όπως ο νόμος – πλαίσιο των ΔΕΚΟ επιτάσσει (3429/2005) και τέθηκε υπό την εποπτεία του Υπουργείου Οικονομικών, στην ανάλογη υπηρεσία (ΕΓΔΕΚΟ), όπως επίσης ακολούθησε τον τρόπο λειτουργίας που αυτές προβλέπουν (επιχειρησιακό σχέδιο, σύνθεση δσ κλπ, θέματα προσωπικού). Την ίδια στιγμή κατάφερε «να επιζήσει» στις ερευνητικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητές του, χάρη στην ημιτελή νομική του υπόσταση (εσωτερικός κανονισμός ΔΕΚΟ), βασιζόμενος σε διατάξεις που μόνο με την «ες ανάμνησιν των παλαιών οργανισμών» ερμηνεία αναγνωρίζονταν ως ισχύουσες. Με το νομοθέτημα αυτό, ο φορέας (είτε ο υπό κατάργηση (ξανά) ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, είτε ο νέος) εξακολουθεί να φέρει στο γονίδιο του την προβληματική αυτή κατάσταση, δηλαδή να πρέπει να παρακολουθήσει τρία διαφορετικά πλαίσια. Το ν.3429/2005 για τις ΔΕΚΟ (ακόμα και αν καταργηθεί εμμέσως ή ευθέως ο 4002/2011, άρθρο 66 και όσο ισχύει ο 3899/2010, άρθρο 1), ο ν.4310/2014 για την έρευνα και ο ν.4186/2014 για την επαγγελματική κατάρτιση. Όσον αφορά τους όρους που ενδιαφέρουν σύμφωνα με το άρθρο 1, τον ΕΛΓΟ (το σημερινό και τον εγκυμονούμενο νέο) το νομοσχέδιο, επισημαίνουμε: 1. Η τυπική εκπαίδευση δεν ενδιαφέρει και δεν μπορεί να ενδιαφέρει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, πόσο μάλλον τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ. ΕΠΑΛ και Πανεπιστήμια (γενική τυπική εκπαίδευση ενηλίκων) ιδρύει το Υπουργείο Παιδείας με τρόπο αποκλειστικό και ρητό. 2. Ο νόμος 3475/2006 έχει καταργηθεί από το 2014. Οι ΕΠΑΣ του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, ως γνωστόν λειτουργούν κατ’ εξαίρεση και έχουν ημερομηνία λήξης. Ο νόμος που ρυθμίζει και επίσης είναι γνωστό σε όλους μας, τα εκπαιδευτικά θέματα είναι ο 4186/2014 και το Υπουργείο μόνο τους ή δια του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ μπορεί να δραστηριοποιηθεί μόνο στη μη τυπική εκπαίδευση – αρχική και συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, δηλαδή ΙΕΚ και ΚΔΒΜ. 3. Νομοθέτηση για τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ στο πλαίσιο του 4186/2014, υπάρχει ήδη και αυτή πρέπει να μας απασχολήσει, ώστε συνδυαστικά με το παρόν νομοθέτημα να αναπτυχθεί και να ολοκληρωθεί (ή απλώς να ενσωματωθεί). Συμπέρασμα: Όσον αφορά τα θέματα «εκπαίδευσης-κατάρτισης», ο νόμος – ήδη από το άρθρο 1 – βρίσκεται «εκτός θέματος», κοιτάει πίσω και όχι μπροστά.