• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Φλεβοτόμου' | 16 Σεπτεμβρίου 2018, 20:30

    Εφόσον τα πρόχειρα καταλύματα αναγνωρίζονται ως κατηγορία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, δεν θα ήταν σωστό να προβλέπεται η αδειοδότηση μόνο των «υφιστάμενων κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου» κατασκευών, αλλά να αφορά και μελλοντικές κατασκευές εφόσον έχουν λάβει σχετική έγκριση για την κατασκευή τους από τις Υπηρεσίες Δόμησης. Άλλωστε και με τον ν.4056/2012 τα πρόχειρα καταλύματα θα έπρεπε να είναι «υφιστάμενα», όμως ελλείψει εργαλείων για τον προσδιορισμό του χρόνου κατασκευής τους, τελικά εξετάζονταν μόνο ο τρόπος κατασκευής. Επίσης, έχουν καταγραφεί μαρτυρίες συμβούλων αλλά και κτηνοτρόφων, σύμφωνα με τις οποίες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις αδειοδοτήθηκαν ως «πρόχειρο κατάλυμα», και στη συνέχεια για τις ίδιες εγκαταστάσεις υποβλήθηκε δήλωση υπαγωγής στο ν. 4178/2013 επειδή ο φορέας επιθυμούσε να ηλεκτροδοτήσει την εγκατάστασή του και από τη ΔΕΗ απαιτούνταν άδεια δόμησης ή «δήλωση αυθαίρετου». Μια πιθανή λύση θα ήταν τα αιτήματα για «πρόχειρα καταλύματα» να συνοδεύονται από σχετική βεβαίωση του τεχνικού συμβούλου θεωρημένη από την αρμόδια πολεοδομία, ότι πρόκειται για κατασκευές για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας δόμησης κατά τις διατάξεις του Οικοδομικού Κανονισμού (ν. 4067/2012). Επομένως είναι σημαντικό ο ορισμός που δίνεται για τα πρόχειρα καταλύματα και η μη απαίτηση για άδεια δόμησης να είναι σε συμφωνία με τον Οικοδομικό Κανονισμό. Άλλωστε τα θέματα δόμησης ρυθμίζονται από τον Οικοδομικό Κανονισμό και οι προσπάθειες του ΥΠΑΑΤ (είτε με νόμο είτε με εγκυκλίους ή άλλα έγγραφα) δεν είναι σε θέση να δώσουν πραγματική λύση στο θέμα (είναι πολύ πιθανό αργά ή γρήγορα τέτοιες κατασκευές να χαρακτηριστούν ως αυθαίρετες).