• Σχόλιο του χρήστη 'Βοσκόπουλος Γεώργιος' | 13 Ιουλίου 2020, 12:45

    Στο άρθρο 6 του ν 4056/2012 υπήρχε εξειδίκευση της διαδικασίας σύμφωνα με την κατάταξη της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ως προς το είδος των κτιρίων (πρόχειρο κατάλυμα, Θερμοκηπιακού τύπου κ.λ.π.) του άρθρου 2. Στην προτεινόμενη τροποποίηση το άρθρο 2 παραμένει σε ισχύ αλλά δεν υπάρχει καμία εξειδίκευση ως προς τη διαδικασία ανάλογα με το είδος των κτιρίων. Απλοποιείται η διαδικασία αλλά τα δικαιολογητικά αυξάνονται. Στα πρόχειρα καταλύματα μέχρι τώρα εξαιρούνταν η κατάθεση έκθεσης Γεωτεχνικού Συμβούλου. Επίσης στις μεταβατικές διατάξεις δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εξαίρεση αυτή στις περιπτώσεις που έχει χορηγηθεί ήδη η προέγκριση και η οποία θα πρέπει να εκληφθεί ως άδεια έγκρισης σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο. Επίσης δεν υπάρχει ταύτιση της νέας «ζωοτεχνικής μελέτης» με την παλαιά «έκθεση γεωτεχνικού Συμβούλου» Στην ουσία καταργείται ο προληπτικός έλεγχος από την επιτροπή σταβλισμού, πριν την έναρξη λειτουργίας μιας μονάδας και παραμένει μόνο στις περιπτώσεις των κατηγοριών Α1 και Α2, δηλ σε ελάχιστες περιπτώσεις. Πως θα ελέγχονται οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις αν πραγματοποιήθηκαν όσα προβλεπόντουσαν στην άδεια ίδρυσης; Θα γίνεται επιτόπιος μόνο από την ΔΑΟΚ ή δε θα γίνεται καθόλου επιτόπιος;Θα πρέπει να διευκρινιστεί. Στο άρθρο 10 του ν. 4056/2012 περί επιβολής κυρώσεων μετά από εισήγηση της επιτροπής σταβλισμού: πότε θα ενεργεί η επιτροπή σταβλισμού αφού δεν θα εμπλέκεται στο 99,9 % των περιπτώσεων αδειοδότησης; αυτεπάγγελτα ή κατόπιν καταγγελιών; Στο άρθρο 14 παρ. 6 του ν. 4056/2012 :σε ποιον προβλεπόμενο έλεγχο αναφέρεται; Προφανώς αυτή η παρ. ξέμεινε. Στο άρθρο 6Γ του ν. 4056/2012 και στις περιοχές NATURA προβλέπεται να γίνεται ειδική οικολογική αξιολόγηση και σε κατηγορίες μικρότερης της Β, ενώ ως τώρα δεν απαιτούνταν. Στο άρθρο 6Α και 6Β του ν.4056 και στα περιεχόμενα της ζωοτεχνικής μελέτης, δεν περιλαμβάνεται ο τρόπος διαχείρισης των αποβλήτων, ενώ περιλαμβάνεται στο όμοιο 6Γ. Πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός της διαδικασίας στις περιπτώσεις των υφισταμένων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που λειτουργούν ήδη. Στο άρθρο 104 περί μεταβολών στη γνωστοποίηση λειτουργίας πρέπει να ξεκαθαρισθεί τι ακριβώς θα αφορά. Για παράδειγμα, μία κτηνοτροφική εγκατάσταση αιγοπροβάτων που αδειοδοτήθηκε θα μπορεί μόνο με μία γνωστοποίηση να αλλάξει το είδος των ζώων; Θα μπορεί να αλλάξει ο φορέας; Θα μπορεί να μεταβάλει τη δυναμικότητά του; Θα μπορεί να προσθέτει κτιριακές εγκαταστάσεις; Θα μπορεί να μεταβάλει τον τρόπο λειτουργίας ή διαχείρισης των αποβλήτων; Όλα αυτά θα πρέπει να διευκρινιστούν. Πρέπει να ξεκαθαρισθεί επιτέλους η διαδικασία χειρισμού των καταγγελιών ανάλογα με τη φύση τους. Θα εμπλέκεται πάντα η επιτροπή σταβλισμού ή θα εμπλέκονται αυτοτελώς οι υπηρεσίες Υγειονομικές, Περιβαλλοντικές, Κτηνιατρικές ανάλογα με το είδος της καταγγελίας.