• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελία Γαλούπη - Κατερίνα Πλευράκη' | 14 Ιουλίου 2020, 11:05

    Άρθρο 90 Στην παράγραφο 3 του άρθρου 90 προβλέπεται ότι στην περίπτωση παρόδου άπρακτης της προθεσμίας των πενήντα ημερών, οι εγκρίσεις θεωρούνται σιωπηρώς χορηγηθείσες και προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης σχετικής βεβαίωσης στον ενδιαφερόμενο. Πρέπει να καθοριστεί το περιεχόμενο της βεβαίωσης αυτής, δηλαδή τι ακριβώς θα βεβαιώνεται από την αρμόδια αρχή, δεδομένου ότι η βεβαίωση αυτή προφανώς και δεν αποτελεί έγκριση ίδρυσης ή λειτουργίας. Άρθρο 92 Το ύψος των παραβόλων είναι πολύ μικρό. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο για την αύξησή τους (έως και δεκαπλασσιασμός τους) χωρίς να καταστεί αποτρεπτικό για την άσκηση των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων. Ειδικά για τις κτηνιατρικές κλινικές και τα ενδιαιτήματα το παράβολο μπορεί να διακριθεί και να μοιραστεί σε παράβολο για την έγκριση ίδρυσης και σε παράβολο για την έγκριση λειτουργίας. Επίσης, θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιος είναι ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης υπέρ του οποίου θα εισπράττεται ποσοστό 80% των εσόδων από τη θέσπιση των παραβόλων. Λογικά θα πρέπει να είναι η Περιφέρεια στην οποία υπάγεται η αρμόδια κτηνιατρική υπηρεσία που εγκρίνει την ίδρυση και λειτουργία της κλινικής ή του κτηνιατρείου. Άρθρο 93 Στην παράγραφο 1 που τροποποιεί το άρθρο 6 του Ν.604/1977, περίπτωση β) υποπερίπτωση βα) όπου αναγράφεται «άδεια ίδρυσης» κλινικής να γίνει έγκριση ίδρυσης. Στην υποπερίπτωση ββ) της ίδιας περίπτωσης β) σχετικά με τον επιστημονικό υπεύθυνο της κλινικής, να προστεθεί η φράση «ο οποίος πληροί τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 10». Όπου γίνεται αναφορά σε κατάθεση τοπογραφικού διαγράμματος με κάτοψη εγκαταστάσεων σε κλίμακα 1:100 [υποπερίπτωσεις αβ), βγ) και γγ)], η κλίμακα να γίνει 1:50 (η εμπειρία έχει δείξει ότι η κλίμακα 1:100 δεν είναι ευανάγνωστη). Επιπλέον, το τοπογραφικό διάγραμμα να φέρει βεβαίωση μηχανικού ή να επισυνάπτεται βεβαίωση μηχανικού στην οποία να βεβαιώνεται ότι το κατάστημα δεν είναι αυθαίρετο και δεν έχει αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες. Το συγκεκριμένο κρίνεται απαραίτητο ειδικά για τα κτηνιατρεία γιατί ο φάκελος των δικαιολογητικών και το κατάστημα ελέγχεται ΜΟΝΟ από την κτηνιατρική υπηρεσία και όχι από τριμελή επιτροπή στην οποία υπάρχει μέλος που είναι μηχανικός. Στις περίπτωσεις αυτές υπάρχει ο κίνδυνος να δοθεί έγκριση λειτουργίας σε καταστήματα που δεν είναι πολεοδομικά νόμιμα. Σε όλες τις περιπτώσεις (κτηνιατρεία, κτηνιατρικές κλινικές, ενδιαιτήματα), η συνυποβολή περιγραφικής έκθεσης του εξοπλισμού του καταστήματος δεν έχει κανένα απολύτως νόημα εάν στη σχετική νομοθεσία δεν καθοριστεί έστω ο ελάχιστος απαιτούμενος εξοπλισμός. Έως τώρα, όπου στη σχετική νομοθεσία γίνεται αναφορά στον εξοπλισμό των καταστημάτων αυτών, χρησιμοποιούνται οι όροι «απαραίτητα» ή «σχετικά» όργανα, εργαλεία και σκεύη, χωρίς να καθορίζονται ποια είναι αυτά. Επομένως, ποιο το νόημα ο ενδιαφερόμενος να καταθέτει περιγραφική έκθεση εξοπλισμού του καταστήματός του όταν δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη και καθορισμένη απαίτηση από το νομοθέτη; Εξυπακούεται ότι εάν δεν καθοριστεί έστω ο ελάχιστος απαιτούμενος εξοπλισμός των εν λόγω καταστημάτων δε δύναται η αρμόδια κτηνιατρική υπηρεσία να εισηγείται τις προβλεπόμενες κυρώσεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν.604/1977, ως προς το ότι «δε διαθέτουν τα απαραίτητα όργανα και σκεύη για την κανονική λειτουργία τους». Δεδομένου ότι η μεταφορά των κτηνιατρείων και των κτηνιατρικών κλινικών θεωρείται ίδρυση νέων, δεν γίνεται αντιληπτή η ανάγκη της έγγραφης ενημέρωσης από την κτηνιατρική υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας, εντός των ορίων της οποίας έχει μεταφερθεί η κτηνιατρική κλινική ή το κτηνιατρείο της κτηνιατρικής υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας εντός της οποίας η κτηνιατρική κλινική ή το κτηνιατρείο ήταν εγκατεστημένα πριν από τη μεταφορά. Εξάλλου, δεν είναι δυνατό να γνωρίζει η κτηνιατρική υπηρεσία εάν πρόκειται για ίδρυση νέου κτηνιατρείου ή νέας κλινικής ή εάν πρόκειται για μεταφορά από άλλη Π.Ε. παρά μόνο εάν το δηλώσει υπεύθυνα ο ενδιαφερόμενος. Επομένως και πάλι είναι υποχρέωση του ενδιαφερομένου να δηλώσει τη μεταφορά της έδρας του κτηνιατρείου του. Άρα ας το δηλώνει απευθείας στην κτηνιατρική υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας που ήταν εγκατεστημένος πριν την αλλαγή έδρας. Στην παράγραφο 4 που τροποποιεί το άρθρο10 του Ν.604/1977 προβλέπεται η υποχρέωση του κτηνιάτρου να είναι εγγεγραμμένος σε «αναγνωρισμένο κτηνιατρικό σύλλογο». Ωστόσο, η εγγραφή των κτηνιάτρων σε κτηνιατρικούς συλλόγους είναι προαιρετική και δεν θα ήταν σωστό να υποχρεώνονται σε εγγραφή προκειμένου να ασκήσουν την οποιαδήποτε κτηνιατρική δραστηριότητα δεδομένου ότι το δικαίωμα άσκησης του κτηνιατρικού επαγγέλματος παρέχεται μέχρι σήμερα βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας από το ΓΕΩΤΕΕ. Στην περίπτωση που διατηρηθεί η υποχρέωση εγγραφής σε κτηνιατρικό σύλλογο, να διευκρινιστεί ποιοι κτηνιατρικοί σύλλογοι θεωρούνται ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΙ και βάσει ποιας νομοθεσίας «αναγνωρίζονται». Τέλος, κρίνεται απαραίτητο και επιβεβλημένο, με αφορμή την τροποποίηση των διατάξεων του Ν.604/1977, να αντικατασταθεί το άρθρο 13 «Ενστάσεις». Η συγκρότηση της επιτροπής που προβλέπεται στην παράγραφο 1 δεν εφαρμόζεται δεδομένου ότι στους περισσότερους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν υφίσταται πλέον φορέας – υπηρεσία «Κέντρου Κοινωνικής Πολιτικής» άρα δε δύναται να οριστεί μέλος επιτροπής που να είναι εκπρόσωπος ανύπαρκτου δημόσιου φορέα. Επιπλέον, θα πρέπει να αντικατασταθεί η εκπροσώπηση από «επαγγελματικό Κτηνιατρικό Σύλλογο» και το τρίτο μέλος της επιτροπής να είναι κτηνίατρος μέλος του Διοικητικού ή Πειθαρχικού Συμβουλίου του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου, δεδομένου ότι ειδικά ως προς τον έλεγχο άσκησης του κτηνιατρικού επαγγέλματος και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από ιδιώτες κτηνιάτρους που αποτελέι πειθαρχικό παράπτωμα, αρμόδια πειθαρχικά όργανα είναι το Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (άρθρο 16 του Ν.1474/1984 (ΦΕΚ 128/Α/07-09-1984). Επιπρόσθετα, θα πρέπει να απαλειφθεί η παράγραφος 3 του άρθρου 13 του Ν.604/1977 σύμφωνα με την οποία «η προθεσμία άσκησης της ένστασης και η άσκηση αυτής αναστέλλουν την εκτέλεση των επιβληθεισών ποινών» ή τουλάχιστον να τροποποιηθεί και η όποια αναστολή εκτέλεσης να αφορά ΜΟΝΟ στα επιβληθέντα χρηματικά πρόστιμα και όχι στις διοικητικές κυρώσεις όπως είναι η παύση λειτουργίας του καταστήματος.