• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΟΠΥ - ΠΑΝΕΜΜΙ -ΣΕΘ' | 14 Ιουλίου 2020, 11:13

    Κεφάλαιο Α Προτείνεται η ακόλουθη αναδιατύπωση - συμπλήρωση του άρθρου : Σε όλα τα άρθρα του ν. 4282/2014 που τροποποιούνται να γίνει διόρθωση της αναφοράς από «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» σε «έγκριση ίδρυσης». Ομοίως για τις σχετικές αναφορές στο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Αναλυτικά προτάσεις επί των άρθρων: Άρθρο 20 του Κεφαλαίου Γ του ν. 4282/2014 Προσθήκη περίπτωσης θ) κτηνιατρική βεβαίωση και αναρίθμηση των περιπτώσεων. ι) Οι υπόλοιποι όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας της μονάδας Άρθρο 21 «Διαδικασία χορήγησης έγκρισης ίδρυσης πλωτής μονάδας υδατοκαλλιέργειας» Για τη χορήγηση έγκρισης ίδρυσης πλωτής μονάδας υδατοκαλλιέργειας ακολουθείται η ακόλουθη διαδικασία: 2α) αγ) Για τις χερσαίες, συνοδές και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις της πλωτής μονάδας, πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μίσθωσης ή απόφαση παραχώρησης ακινήτων, σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 14 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285), τα άρθρα 4, 7, 8, 9, 10 και 11 του ν. 4061/2012 και το άρθρο 13 του ν. 1734/1987 (Α΄ 189), κατά περίπτωση. Για τα έργα που υλοποιούνται σε δασικές εκτάσεις ή εκτάσεις δασικού χαρακτήρα και εν γένει σε εκτάσεις που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ν. 4280/2014 τα ανωτέρω δικαιολογητικά προσκομίζονται μετά την έκδοση της ΑΕΠΟ, η οποία και περιλαμβάνει την έγκριση επέμβασης του σχετικού νόμου. Αν στην περιοχή ίδρυσης της μονάδας δεν έχουν καθορισθεί οι οριογραμμές του αιγιαλού και της παραλίας, ο ενδιαφερόμενος φορέας υποβάλλει σχετική αίτηση καθορισμού τους στην οικεία Κτηματική Υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2971/2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Ειδικά για την κατασκευή θερμοκηπίων καλλιέργειας υδρόβιων οργανισμών και υπέργειων δεξαμενών καλλιέργειας υδρόβιων ζώων εφαρμόζεται ανάλογα η περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 του από 24.5.1985 π.δ. (Δ΄ 270), ανεξάρτητα από τα υλικά κατασκευής τους. «Άρθρο 22 Διαδικασία χορήγησης έγκρισης ίδρυσης μονάδας υδατοκαλλιέργειας σε χερσαίες εγκαταστάσεις εκτροφής αα) Πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μίσθωσης ή απόφαση παραχώρησης ακινήτων, σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 14 του ν. 2971/2001 (Α΄ 285), τα άρθρα 4, 7, 8, 9, 10 και 11 του ν. 4061/2012 και το άρθρο 13 του ν. 1734/ 1987 (Α΄ 189), κατά περίπτωση. Για τα έργα που υλοποιούνται σε δασικές εκτάσεις ή εκτάσεις δασικού χαρακτήρα και εν γένει σε εκτάσεις που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ν. 4280/2014 τα ανωτέρω δικαιολογητικά προσκομίζονται μετά την έκδοση της ΑΕΠΟ, η οποία και περιλαμβάνει την έγκριση επέμβασης του σχετικού νόμου. «Άρθρο 22Α Γνωστοποίηση λειτουργίας μονάδων υδατοκαλλιέργειας β) Πριν από την υποβολή της γνωστοποίησης λειτουργίας, ο φορέας υποχρεούται να διαθέτει τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία δεν συνυποβάλλονται με τη γνωστοποίηση, αλλά τηρούνται στην έδρα της μονάδας επικαιροποιημένα και είναι διαθέσιμα σε κάθε έλεγχο. Όσον αφορά την Απόφαση της Κτηνιατρικής περίπτωση βγ της παραπάνω παραγράφου, ο φορέας οφείλει να ενημερώνει άμεσα την αρμόδια κτηνιατρική υπηρεσία για την ολοκλήρωση της μονάδας προκειμένου αυτή να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση της Απόφασης. «Άρθρο 27 Μεταβατικές διατάξεις 1. α) Μονάδες υδατοκαλλιέργειας που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος: αα) λειτουργούν χωρίς άδεια ίδρυσης και λειτουργίας για το σύνολο ή μέρος των εγκαταστάσεών τους, αλλά: αβ) αποδεδειγμένα παράγουν προϊόν και αγ) έχουν υποβάλει αίτηση αδειοδότησης μέχρι 29.8.2018, μπορούν να προσαρμοστούν στις διατάξεις του παρόντος έως τις 31.12.2021 Προστίθεται παράγραφος 7 και ακολουθεί αναρίθμηση των παραγράφων 7 εως 10 7. Αιτήσεις για τροποποίηση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας λόγω τροποποίησης των επιμέρους τους αδειών βάσει των οποίων εκδόθηκαν, ακολουθούν την διαδικασία του άρθρου 23. Κεφάλαιο Β ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ν. 4282/2014. Στο ίδιο άρθρο που αφορά στην τροποποίηση διατάξεων του ν. 4282/2014, θεωρούμε ότι θα πρέπει να περιληφθούν και άλλες, προς τροποποίηση διατάξεις του υπόψη νόμου, οι οποίες έχουν σχέση με την αδειοδότηση, ή/και τη λειτουργία των μονάδων, αλλά σε κάθε περίπτωση αφορούν στην «απλούστευση πλαισίου άσκησης της δραστηριότητας των υδατοκαλλιεργειών», καθόσον κατά την εφαρμογή τους, έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι διατάξεις αυτές είναι οι ακόλουθες: - Οι παρ. 2 του άρθρου 7, «Αναμίσθωση», - η παρ. 5 του άρθρου 13, «Υποχρεώσεις μισθωτή», - παρ. 3 του άρθρου 17, «Συναρμόδια Υπουργεία και φορείς», - το άρθρο 18, «Ρήτρα διασφάλισης, ως προ τις νέες μισθώσεις», - η παρ. 1γ’ του άρθρου 23, «Ανανέωση – τροποποίηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων υδατοκαλλιέργειας». Επίσης, θα πρέπει να συμπληρωθεί περαιτέρω το άρθρο 25 «Διοικητικές κυρώσεις», όπως αυτό τροποποιείται με το σχέδιο νόμου, (προσθήκη στην παρ. 1β’, νέα παρ. 3δ, συμπλήρωση των παρ. 5, 6α και 8). Επί των διατάξεων αυτών παρατηρούνται τα εξής: 1. Άρθρο 7, παρ. 2. Με τη διάταξη αυτή ορίζεται ότι, η αναμίσθωση γίνεται, μετά από αίτηση του μισθωτή, που υποβάλλεται τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν τη λήξη της μίσθωσης, χωρίς να προβλέπεται τι θα συμβεί σε περίπτωση που η αίτηση δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα. Με την ερμηνεία που έχει δοθεί ο μισθωτής μπορεί να χάσει το δικαίωμα αναμίσθωσης. Πρόκειται για ερμηνεία καταστροφική για μια επιχείρηση, που έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στη συγκεκριμένη θέση επί σειρά ετών, έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια και κινδυνεύει να χάσει το δικαίωμα αυτό, για μια παράβαση διαδικαστικού χαρακτήρα. Θα πρέπει επομένως να προστεθεί διάταξη, με την οποία να ορίζονται διοικητικές κυρώσεις στους παραβάτες και το χρονικό διάστημα, μετά το οποίο θα χάνεται το δικαίωμα αναμίσθωσης. 2. Παρ. 5 του άρθρου 13. Στην παράγραφο αυτή μεταξύ των άλλων ορίζεται ότι: «…απαγορεύεται οποιαδήποτε μεταβολή στο φυσικό, ή νομικό πρόσωπο του μισθωτή, με εξαίρεση την περίπτωση θανάτου του φυσικού προσώπου…». Η απαγόρευση αυτή αφορά στο διάστημα, από τη χορήγηση της άδειας ίδρυσης και μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι εγκαταστάσεις της μονάδας και τεθεί αυτή σε λειτουργία. Πρόκειται για διάταξη, που δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό, ενώ είναι αρνητική για τις επιχειρήσεις, καθόσον δεν επιτρέπει σε αυτές για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να μετεξελιχθούν και να εφαρμόσουν τυχόν αναπτυξιακό τους σχεδιασμό. Προτείνεται η διάταξη αυτή να επαναδιατυπωθεί χωρίς την υπόψη απαγόρευση. 3. Παρ. 3 του άρθρου 17. Με την παράγραφο αυτή ορίζεται ότι:… «για την ίδρυση, επέκταση, ή μετεγκατάσταση μονάδων εντός ΠΟΑΥ, απαιτείται μόνο η γνώμη των Φορέων Διαχείρισής τους…» Η εφαρμογή της διάταξης αυτής θα δημιουργήσει, ενδεχόμενα, πρόβλημα νομιμότητας, για τις νέες κυρίως μονάδες εντός ΠΟΑΥ, καθόσον το ΓΕΝ και τα Υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όταν τους ζητήθηκε (ως όφειλε η Διοίκηση) να γνωμοδοτήσουν για την ίδρυση των ΠΟΑΥ, γνωμοδότησαν θετικά, διατηρώντας το δικαίωμα τους να γνωμοδοτούν και για την ίδρυση κάθε νέας μονάδας εντός αυτών, λόγω της μεγάλης σχετικά έκτασης των ΠΟΑΥ και της ευρείας διαφοροποίησης των χαρακτηριστικών της έκτασης τους. Σημειώνεται ότι, η θεσμοθέτηση της διάταξης έγινε, θεωρώντας ότι για την ίδρυση των ΠΟΑΥ, θα υπάρχουν σύμφωνες γνώμες, χωρίς επιφυλάξεις, των παραπάνω φορέων. Μετά από αυτά η διάταξη θα πρέπει να αναδιατυπωθεί ανάλογα, ώστε να ζητείται η γνωμοδότηση και των παραπάνω φορέων. 4. Άρθρο 18. Με το άρθρο 18, ορίζεται ότι, με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μπορεί να αναστέλλονται οι μισθώσεις υδάτινων εκτάσεων, για ίδρυση μονάδων υδατοκαλλιέργειας για λόγους που ρητά αναφέρονται σε αυτό. Επειδή, όπως άλλωστε είναι κατανοητό, η αναστολή των μισθώσεων αποτελεί θέμα ιδιαίτερης σημασίας, για την ανάπτυξη του κλάδου και την επιχειρηματικότητα, με κοινωνικές προεκτάσεις, θεωρούμε ότι η απόφαση του Υπουργού θα πρέπει να λαμβάνεται μετά από γνωμοδότηση του Εθνικού Συμβουλίου Υδατοκαλλιεργειών (Ε.Σ.ΥΔ). Θα πρέπει το άρθρο αυτό να συμπληρωθεί ανάλογα. 5. Παρ. 1γ’ του άρθρου 23: α. Στην παρ. 1γ’ του άρθρου 23 ορίζεται ότι: Για την ανανέωση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας (νυν έγκριση ίδρυσης), ο φορέας της εγκατάστασης υποβάλει σχετική αίτηση στην αρμόδια Διεύθυνση Αγροτικών Υποθέσεων, τρείς (3) μήνες τουλάχιστον πριν τη λήξη ισχύος αυτής, χωρίς να προβλέπεται τι θα συμβεί σε περίπτωση μη υποβολής εμπρόθεσμα της αίτησης. Και στην περίπτωση αυτή, όπως στην περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 7, ο φορέας της μονάδας μπορεί, σύμφωνα με την ερμηνεία που έχει δοθεί, να χάσει το δικαίωμα ανανέωσης, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης υποβολής της αίτησης, με προφανείς τις καταστροφικές συνέπειες για το φορέα της μονάδας, για μια παράβαση διαδικαστικού χαρακτήρα. Θα πρέπει να συμπληρωθεί η διάταξη, με τις διοικητικές κυρώσεις στις περιπτώσεις μη υποβολής εμπρόθεσμα της αίτησης ανανέωσης της άδειας, όπως και για την περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 7. 6. Άρθρο 25, όπως τροποποιείται από το σχέδιο νόμου, (συμπλήρωση της παρ. 1β’- προσθήκη νέας διάταξης, ως περίπτωση δ’ της παρ. 3 και συμπλήρωση, με την αναφορά στην περίπτωση αυτή, στις παρ. 5, 6α και 8). α. Στην παρ. 1β’ του άρθρου 25 ορίζεται μεταξύ των άλλων: «Μετά τη λήξη της προθεσμίας των είκοσι (20) ημερών……… οι εγκαταστάσεις κατάσχονται και δημεύονται με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης…». Με την ερμηνεία που έχει δοθεί, στην «κατάσχεση και δήμευση των εγκαταστάσεων», περιλαμβάνεται και ο εκτρεφόμενος ζωικός πληθυσμός. Αυτό όμως δεν μπορεί να ισχύει για τις περιπτώσεις, «μη ελεύθερης, στην πρότερη κατάσταση, απόδοση στο Ελληνικό Δημόσιο των υδάτινων εκτάσεων, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 13», οι οποίες εξομοιώνονται μεν με την «αυθαίρετη κατάληψη», αλλά ο ζωικός πληθυσμός τους έχει αναπτυχθεί κατά το χρόνο της νόμιμης λειτουργίας της μονάδας, αντίθετα με ότι συμβαίνει στην «αυθαίρετη κατάληψη». Για το λόγο αυτό θα πρέπει να συμπληρωθεί η παρ. 1β’ του άρθρου, με διάταξη με την οποία να εξαιρούνται οι παραπάνω περιπτώσεις από την κατάσχεση και δήμευση του εκτρεφόμενου πληθυσμού. β. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 25 να προστεθεί περίπτωση δ’ με τις διοικητικές κυρώσεις, των περιπτώσεων υποβολής εκπρόθεσμα των αιτήσεων αναμίσθωσης (παρ. 2 του άρθρου7) και ανανέωσης της έγκρισης ίδρυσης (παρ. 1γ’ του άρθρου 23). Αναγκαία προσθήκη μετά τις αντίστοιχες προσθήκες στις παραπάνω διατάξεις. γ. Στις παρ. 5, 6 α και 8 του τροποποιημένου άρθρου 25, να περιληφθεί και η νέα περίπτωση δ’ της παρ. 3, που αφορά παραβάσεις της αυτής κατηγορίας με αυτές της περίπτωσης β’ της ίδιας παραγράφου, αλλά και των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 25. Μετά τις παραπάνω παρατηρήσεις, προτείνονται οι ακόλουθες, προσθήκες/ συμπληρώσεις κλπ, στο σχέδιο νόμου: 1. Στην παρ. 2 του άρθρου 7, προστίθεται εδάφιο, ως ακολούθως: «Στους παραβάτες της παραπάνω προθεσμίας, των έξι (6) μηνών, επιβάλλονται οι κυρώσεις της παραγράφου 3δ’ του άρθρου 25 του παρόντος. Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης δώδεκα (12) μήνες μετά τη λήξη της μίσθωσης, ο φορέας της μονάδας παύει να έχει το δικαίωμα αναμίσθωσης της υδάτινης έκτασης». 2. Η παράγραφος 5 του άρθρου 13, αντικαθίσταται ως εξής: «5. Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω προθεσμιών και μέχρι την ολοκλήρωση κατασκευής των εγκαταστάσεων και την έναρξη λειτουργίας τους, η οποιαδήποτε μεταβολή στο φυσικό, ή νομικό πρόσωπο του μισθωτή, με εξαίρεση την περίπτωση θανάτου του φυσικού προσώπου, γίνεται μετά από έγκριση της διεύθυνσης Αγροτικών Υποθέσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και με την προϋπόθεση, ότι εξασφαλίζονται στη νέα νομική μορφή του μισθωτή τα βασικά κριτήρια επιλογής του, για τη μίσθωση της υδάτινης έκτασης». 3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 17, αντικαθίσταται, ως ακολούθως: «3. Για την ίδρυση, επέκταση, ή μετεγκατάσταση μονάδων εντός ΠΟΑΥ, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ), του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και η γνώμη του Φορέα Διαχείρισης της ΠΟΑΥ, σύμφωνα με τα αναφερόμενα της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου». 4. Το άρθρο 18, αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Άρθρο 18 Ρήτρα διασφάλισης, ως προς τις νέες μισθώσεις Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Υδατοκαλλιεργειών (Ε.Σ.ΥΔ.), μπορεί να αναστέλλονται οι μισθώσεις θαλασσίων και λιμναίων υδάτινων εκτάσεων για την ίδρυση νέων μονάδων υδατοκαλλιέργειας γενικά ή ειδικά, για συγκεκριμένα είδη, για την αποφυγή αντιπαραγωγικών αποτελεσμάτων, ιδίως δε του κινδύνου δημιουργίας πλεονασματικής παραγωγικής ικανότητας, ή ικανότητας που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην πολιτική διατήρησης των αλιευτικών πόρων, στο πλαίσιο του Πολυετούς Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης». 5. Στην παράγραφο 1γ’ του άρθρου 23, προστίθεται εδάφιο, ως ακολούθως: «Στους παραβάτες της παραπάνω προθεσμίας, των τριών (3) μηνών, επιβάλλονται οι κυρώσεις της παραγράφου 3δ’ του άρθρου 25 του παρόντος. Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης δώδεκα (12) μήνες μετά τη λήξη της έγκρισης ίδρυσης, ο φορέας της μονάδας παύει να έχει το δικαίωμα της ανανέωσης της». 6. Στην παράγραφο 1β’ του άρθρου 25, προστίθεται εδάφιο, ως ακολούθως: «Κατά την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, η κατάσχεση και η δήμευση, δεν αφορά τον εκτρεφόμενο πληθυσμό, για τις περιπτώσεις μη ελεύθερης, στην πρότερη κατάσταση, απόδοσης από το μισθωτή στο Ελληνικό Δημόσιο των υδάτινων εκτάσεων, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 13 του παρόντος. Ο εκτρεφόμενος πληθυσμός στις περιπτώσεις αυτές, αν δεν εξαλιευθεί εντός της προθεσμίας των είκοσι (20) ημερών της περίπτωσης α’ της παρούσας παραγράφου, πωλείται με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με την παραπάνω διαδικασία και το αποτέλεσμα, αφαιρουμένων των δαπανών, αποδίδεται στο νόμιμο φορέα της μονάδας». 7. Μετά την περίπτωση γ’ της παραγράφου 3 του άρθρου 25, προστίθεται περίπτωση δ’, ως ακολούθως: «δ). Σε όσους παραβιάζουν την προθεσμία υποβολής της αίτησης αναμίσθωσης υδάτινης έκτασης, της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του παρόντος και την προθεσμία υποβολής της αίτησης ανανέωσης της έγκρισης ίδρυσης μονάδας υδατοκαλλιέργειας, της παραγράφου 1γ’ του άρθρου 23 του παρόντος, επιβάλλεται πρόστιμο, ως εξής: i. ίσο με το 25% του καταβαλλόμενου ετήσιου μισθώματος, για κάθε μήνα καθυστέρησης υποβολής της αίτησης και μέχρι τη λήξη της μίσθωσης, ή της έγκρισης ίδρυσης. ii. ίσο με το ύψος του καταβαλλόμενου ετήσιου μισθώματος, για κάθε μήνα μετά τη λήξη της μίσθωσης, ή της έγκρισης ίδρυσης και για δώδεκα (12) μήνες κατά ανώτατο όριο. Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, ο μήνας υπολογίζεται ολόκληρος, ως τριάντα (30) ημέρες από την πρώτη ημέρα έναρξής του, ανεξάρτητα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης». 8. Στις παραγράφους 5, 6 α και 8, του τροποποιημένου άρθρου 25, να προστεθεί και η περίπτωση δ’ της παραγράφου 3 αυτού.