• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ' | 3 Δεκεμβρίου 2020, 15:46

    Ορίσθηκαν ως αρχές επιβολής το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Δυστυχώς αγνοήθηκε πλήρως το άρθρο 7 της Οδηγίας, το οποίο συστήνει και «Εναλλακτική επίλυση διαφορών». Συγκεκριμένα προβλέπει ότι «Με την επιφύλαξη του δικαιώματος των προμηθευτών να υποβάλλουν καταγγελίες δυνάμει του άρθρου 5, καθώς και των εξουσιών των αρχών επιβολής σύμφωνα με το άρθρο 6, τα κράτη μέλη μπορούν να προωθούν την εθελοντική χρήση αποτελεσματικών και ανεξάρτητων μηχανισμών εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, όπως της διαμεσολάβησης, με σκοπό την επίλυση των διαφορών μεταξύ προμηθευτών και αγοραστών όσον αφορά τη χρήση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από τον αγοραστή. Είναι απορίας άξιο, για ποιο λόγο αποκλείσθηκε από το Ελληνικό νομοσχέδιο η διαμεσολάβηση, ως εναλλακτικός τρόπος επίλυσης των διαφορών που προκύπτουν από την εφαρμογή του νόμου. Ως γνωστόν, η διαμεσολάβηση αποτελεί διαρθρωμένη διαδικασία εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, στην οποία συμμετέχουν οικειοθελώς δύο ή περισσότερα μέρη, προκειμένου να διερευνήσουν την δυνατότητα επίλυσης της διαφοράς τους με συμφωνία, με την βοήθεια ενός τρίτου, ουδέτερου προσώπου, δηλαδή του Διαμεσολαβητή, ενώ ήδη έχει εισαχθεί και στην Ελληνική δικαιοσύνη με τους Νόμους 3898/2010 και 4512/2018 (άρθρα 178 – 206). Προτείνεται η εισαγωγή της δυνατότητας διαμεσολάβησης και στο νόμο αυτό.