• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΣΙΡΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 25 Ιουνίου 2011, 22:30

    Το μεγάλο πρόβλημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών τίθεται για άλλη μία φορά στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης. Ο όρος «επιμόρφωση» σημαίνει «απόκτηση ειδικών γνώσεων μετά την ολοκλήρωση ενός κύκλου σπουδών». Τι ίσχυε μέχρι σήμερα : 1. Ελάχιστες επιμορφώσεις σχεδιασμένες κεντρικά και με κύριο αντικείμενο τις νέες τεχνολογίες. Στις επιμορφώσεις αυτές συνήθως υπήρχε αμοιβή γιατί τα κονδύλια προέρχονταν από Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Επίσης υπήρχε κίνητρο μορίων (για διοικητική θέση) με αποτέλεσμα να «πέφτουν πάνω» μεγάλος αριθμός διευθυντών εν’ ενεργεία αλλά και συναδέλφων με βλέψεις σε διοικητικές θέσεις. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Το μεγαλύτερο ποσοστό των συναδέλφων αιτούνταν να συμμετάσχει στα προγράμματα αυτά αποκλειστικά και μόνο για την αμοιβή ή τα μόρια. Σε ελάχιστες εξαιρέσεις γίνονταν έλεγχος του αποτελέσματος της επιμόρφωσης. 2. Πολλές επιμορφώσεις σχεδιασμένες σε τοπικό επίπεδο (από τους σχολικούς συμβούλους) κυρίως με γενικά θέματα και με διάρκεια από 3 έως 12 ώρες (σε μορφή ημερίδας ή διημερίδας). Εδώ γινόταν «γλέντι», το κάνουμε, για να το κάνουμε. Στις επιμορφώσεις αυτές λάμβαναν μέρος συνάδελφοι διαφόρων ειδικοτήτων, άσχετα αν το αντικείμενο το της επιμόρφωσης ήταν πέρα από το γνωστικό τους αντικείμενο και πολύ περισσότερο τα μαθήματα που άγγιζε το αντικείμενο της επιμόρφωσης οι παραπάνω συνάδελφοι – ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ δεν τα είχαν ούτε καν δεύτερη ανάθεση. Δηλαδή επί της ουσίας οι σύμβουλοι έκαναν δημόσιες σχέσεις. Η πρόταση μου για την επιμόρφωση είναι: 1. Να μην υπάρχει χρηματική αμοιβή. 2. Να μην υπάρχει μοριακή επιβράβευση για διοίκηση. 3. Η επιμόρφωση να σχεδιάζεται από το υπουργείο (Αντικείμενο – ύλη – χρόνος παρακολούθησης). Οι καθηγητές να ενημερώνονται ένα με δύο μήνες νωρίτερα για να μην γίνονται όλα υπό πίεση. 4. Να υλοποιείται περιφερειακά στο κέντρο της κάθε περιφέρειας ή και άλλη πόλη της περιφέρειας, εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες υλοποίησης και υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός συμμετεχόντων από την περιοχή αυτή. 5. Η επιμόρφωση να υλοποιείται μέσα στον Ιούλιο και η διάρκεια της να μην είναι λιγότερο από 5 ημέρες (6 ώρες την ημέρα). Η επιμόρφωση να απευθύνεται σε συγκεκριμένη ύλη που σχετίζεται με την ύλη που διδάσκουμε στα σχολεία μας. 6. Να έχουν δικαίωμα συμμετοχής μόνο οι συνάδελφοι που έχουν ανάθεση τα συγκεκριμένα μαθήματα και με προτεραιότητα μόνο αυτοί που τα έχουν πρώτη ανάθεση. 7. Να τηρούνται κανονικά οι παρουσίες. 8. Το μοναδικό πλεονέκτημα – κίνητρο που θα πρότεινα έτσι ώστε να υπάρχει συμμετοχή είναι οι καθηγητές που έχουν επιμορφωθεί για την ύλη ή για μέρος της ύλης κάποιου μαθήματος να προηγούνται στην ανάθεση του μαθήματος αυτού ακόμα και από τους καθηγητές που έχουν τοποθετηθεί στο σχολείο τους νωρίτερα από αυτούς. Καιρός είναι να σηκωθούν από τον καναπέ τους και κάποιοι που επειδή είναι παλαιοί σε ένα σχολείο και έχουν «κλειδώσει» κάποια μαθήματα και έχουν εφησυχάσει. ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗ ΖΗΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ.