Εκτός από τις τακτικές επιμορφώσεις, με ποιούς άλλους τρόπους θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί των διαφόρων ειδικοτήτων, να διατηρούν την επαφή τους με τις εξελίξεις στον επαγγελματικό τους τομέα;

  • Η γρήγορη ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και της νέας γνώσης στη παραγωγική διαδικασία δημιουργεί ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πεδίο σε όλα τα επαγγέλματα. Επομένως οι εκπαιδευτικοί που δεν θα έχουν την ευκαιρία να επιμορφωθούν θα διδάσκουν γνώσεις που δεν εφαρμόζονται. Το σχολείο έτσι γίνεται ασύμβατο με την πραγματική ζωή.

    Γι’ αυτό και προτείνεται η Ενδο-Επιχειρησιακή Επιμόρφωση των καθηγητών Τεχνικής-Επαγγελεμτικής Εκπαίδευσης (ανά 5-ετία) και την Ταχύρρυθμη Επιμόρφωση σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ (ανά 3-ετία), στα επιστημονικά αντικείμενα των ειδικοτήτων μας. Σημαντικότατη είναι και η ειδική επαγγελματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, με την διαδικασία του job rotation μεταξύ των μονίμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών), στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

    Η Επιμόρφωση θα πρέπει να γίνεται αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων του Ιουνίου, να είναι χωρίς αμοιβή και να προβλέπει χορήγηση νέων βιβλίων.

    Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί η συνεργασία με το ΕΑΠ και η έναρξη νέων μεταπτυχιακών προγραμμάτων ειδικά για εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο δημόσιο σχολείο. Έτσι δεν απαιτούνται εκπαιδευτικές άδειες και δίνεται ένα επιπλέον κίνητρο στον εκπαιδευτικό..

  • 30 Ιουνίου 2011, 12:39 | γιαννης

    πιστευω ότι εκτος απο τα σεμιναρια ειδικής εξιδίκευσης σε τεχνολογιες αιχμή τα οποια θα πρέπει να είναι πολύ πιο πολλα και καλύτερου επιπέδου με τεχνικούς απο την αγορά εργασίας και οχι καθηγητές απο τα σχολεια , οι καθηγητές θα πρέπει να εργάζονται έξω στην αγορά εργασίας Οπως ΠΧ πηγαίνοντας ένα εκπεδευτικός να εργαστεί πχ ώς συντηρητής σε ένα μεγάλο νοσοκομείο ,ξενοδοχείο ,κτηριο αεροδρομείου κ. α το κρατος να βοηθάει τον εκπαιδευτικό να έχει προσβαση στους παραπάνω χώρους να τον πληρώνει εχτρά για τις υπηρεσίες του σε αυτόν τον χώρο 2 – 3 μήνες το χρόνο και να του δίνει και παράλληλα μόρια καλής επίδοσης στην εργασία του για να μπορεί να έχει καλυτερη εξελιξη οικονομικά και δικοιητικά στην δουλεια του Ας μην είναι υποχρεωτικό για όλους στην αρχή. Πιστευω πως στις παραπάνω θέσεις πχ στην συντήριση ενος νοσοκομείου ένας εκπαιδευτικός θα συναντήσει τεχνολογίες αιχμής και παράλληλα θα μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του κανοντας καποιες βαρδιες υπηρεσίας συμετέχοντας σε συντηρήσεις μηχανημάτων συζητώντας με τους ειδικευμένους τεχνικούς των και αποκτώντας γνωσεις και εμπειρίες σε πολλά αντικείμενα της ειδικότητας του

  • 30 Ιουνίου 2011, 11:14 | ΒΑΪΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

    Οι εκπαιδευτικοί αυτού του χώρου οφείλουν να παρακολουθούν σεμινάρια εντός και εκτός Ελλάδας, έτσι ώστε πρώτα αυτοί να ενημερώνονται για τις καινοτομίες και τις εξελίξεις στις ειδικότητές τους , γιατί γνωρίζοντας το μαθητικό και μαθησιακό υλικό μπορούν να αξιολογήσουν καλύτερα τι χρειάζεται και με ποιο τρόπο θα δοθεί στους σπουδαστές των τεχνικών λυκείων. Οι απαιτήσεις των καιρών είναι μεγάλες και καλούνται οι εκπαιδευτικοί να φθάσουν στο τέρμα πρίν τις εξελίξεις, για να προετοιμάσουν ικανούς εκπαιδευόμενους.

  • 30 Ιουνίου 2011, 09:37 | Ελευθερία Τσουκνάκη

    Να επιτρέπεται η μερική απασχόληση στον επαγγελματικό χώρο του κάθε εκπαιδευτικού, ελεγχόμενη φυσικά για να μην γίνεται κατάχρηση. Έτσι έχοντας επαφή με επαγγελματίες του χώρου θα μπορούν να βοηθήσουν και στην πρακτική άσκηση των μαθητων και στην επόπτευσή της. Παρακολουθώντας επίσης ειδικευμένα συνέδρια και σεμινάρια του κλάδου.

  • Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
    ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
    ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 14/06/2011
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Αριθμ. Πρωτ.: 118
    ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.-Σ.Ε.Κ. Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
    ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 3
    632 00 ΝΕΑ ΜΟΥΔΑΝΙΑ
    E-mail : elteechal@oltee.gr
    Site : http://elteechal.blogspot.com

    ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. ΓΙΑ ΤΗ Δ/ΘΜΙΑ Τ.Ε.Ε.
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: ΠΑΛΙ Μ’ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ, ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ

    Μετά από ενάμιση και πλέον χρόνο, θητείας της κυβέρνησης, δόθηκε στη δημοσιότητα από το ΥΠΔΒΜΘ η πρόταση του για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Τ.Ε.Ε.). Με τη λήξη του διδακτικού έτους, για να ψηφιστεί το καλοκαίρι και να ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Τυχαίο; Δεν νομίζω! (κατά τη γνωστή ατάκα). Γνωστές οι πονηρές μεθοδεύσεις και πρακτικές.
    Υποχείριο των συντεχνιών και των καθεστωτικών αντιλήψεων η πολιτική ηγεσία του Παιδείας δεν έδωσε ουσιαστικές προτάσεις πόσο μάλλον δε λύσεις στο ζητούμενο (και κατά την ίδια), την αναβάθμιση της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε. Ακολουθώντας τις παλιές – ξυνές – στερεότυπες και αποτυχημένες συνταγές, άτολμη να προχωρήσει σε ρίξεις, όπως η μεταφορά της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το Γενικό Λύκειο στο φυσικό της χώρο, που η ίδια αποφάσισε να ονομάσει Τεχνολογικό Λύκειο, απέκλεισε για μια ακόμη φορά τη δυνατότητα βελτίωσης – ανάπτυξης της Τ.Ε.Ε., την οποία θα επέφερε η αύξηση και διαφοροποίηση του μαθητικού δυναμικού. Λύσεις που δεν τολμά να δώσει ούτε στη δομή της διοίκησης της εκπαίδευσης με τη σύσταση και λειτουργία Δ/νσης Σπουδών Τ.Ε.Ε. στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου. Δυστυχώς ακόμη μία πολιτική ηγεσία του Παιδείας δεν αποφεύγει τις γνωστές αγκυλώσεις και με ημίμετρα, μέσα από μεγαλοστομίες και ευχολόγια, δεν καταφέρνει τίποτε περισσότερο από τη διατήρηση ενός περίπου ΕΠΑ.Λ. με νέα ονομασία. Έτσι έχουμε μία ακόμη αλλαγή μέσα από αναποτελεσματική πολιτική που τώρα όμως φορά τον μανδύα της διαβούλευσης, της διαφάνειας, της συναίνεσης. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι δεν υπάρχει ουσιαστικός διάλογος και τα προσχηματικά μέσα – εργαλεία για επιφανειακές χωρίς περιεχόμενο δημοκρατικές διαδικασίες αποκαλύπτονται απάτη και καταλήγουν κακόγουστο αστειάκι.
    Αλήθεια, γιατί μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας των Μαθηματικών και μηδενίζονται της Φυσικής και Χημείας στις Β΄και Γ΄τάξεις του Τεχνολογικού Λυκείου; Μήπως έτσι ουσιαστικά αμφισβητείται (εσκεμμένα;) πάλι η ισοτιμία με το Γενικό Λύκειο; Την υποψία μας ενισχύει και ο διαχωρισμός της Γ΄τάξης σε Τμήματα Ειδικότητας και Γενικής Παιδείας. Που είναι η ισότιμη αντιμετώπιση των δύο Λυκείων; Η εισαγωγή των αποφοίτων των Τεχνολογικών Λυκείων με Ειδικές Εξετάσεις στα Α.Τ.Ε.Ι. να καθοριστεί με ποσοστό που να προσδιορίζεται από το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου σε σχέση με το συνολικό αριθμό των μαθητών της Γ΄τάξης Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου.
    Πέραν των παραπάνω αντιρρήσεων και διαφωνιών μας. Ζητούμε ακόμη:
     Να μην ιδρυθούν και λειτουργήσουν Τεχνολογικά Λύκεια σε άλλα Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. Εκπαίδευση αποκλειστικά και μόνον από το Παιδείας.
     Οι ΕΠΑ.Σ. να μετατραπούν σε Τεχνολογικά Λύκεια. Όσες από αυτές λειτουργούν με εσπερινό ωράριο σε Εσπερινά Τεχνολογικά Λύκεια.
     Να μην καταργηθεί ή συγχωνευθεί, στην κατ’ αρχήν λειτουργία του Τεχνολογικού Λυκείου, καμία σχολική μονάδα της Δ/θμιας Τ.Ε.Ε.και να παραμείνουν όλοι οι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. Στη συνέχεια, με τη συμμετοχή πάντα των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας, σοβαρές, υπεύθυνες, μελετημένες και τεκμηριωμένες αποφάσεις, με βαρύνουσας σημασίας την άποψη της τοπικής κοινωνίας, μέσα από τις Περιφερειακές Επιτροπές και τα Συμβούλια.
     Οι ώρες των μαθημάτων υποστήριξης να πραγματοποιούνται πέραν του 35ώρου.
     Νέα Αναλυτικά Προγράμματα – Προγράμματα Σπουδών και Βιβλία που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες.
     Απολυτήριο και Πτυχίο σε όλους τους αποφοίτους της Γ΄τάξης.
     Στα Τμήματα Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.), της Δ΄ – μεταλυκειακής – τάξης, να μην διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας, να καθοριστεί με σαφήνεια η πρακτική άσκηση και η πιστοποίηση του πτυχίου (επίπεδο 3) να πραγματοποιείται μέσα από τις εκπαιδευτικές ενδοσχολικές διαδικασίες και εξετάσεις.
     Να ορισθούν ξεκάθαρα και χωρίς αοριστολογίες τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των αποφοίτων.
     Σχεδιασμό, οργάνωση και προγραμματισμό επιτέλους της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
     Επαρκή χρηματοδότηση και δημιουργία υποδομών σε κτιριακό και εργαστηριακό εξοπλισμό.
     Ουσιαστικό διάλογο με τον πρωταγωνιστή της εκπαίδευσης, τον εκπαιδευτικό.
    Έτσι και μόνο θα καταξιωθεί το Τεχνολογικό Λύκειο σαν σχολείο πρώτης επιλογής όπως δηλώνει ότι επιθυμεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Γιατί άραγε Κε Υφυπουργέ Παιδείας, Κε Γ. Πανάρετε, ο Υπουργός Παιδείας της Ελβετίας έστειλε τα 5 από τα 6 παιδιά του στην Τεχνική Εκπαίδευση;
    Ενδιαφέρον παρουσιάζει, απάντηση στο ερώτημα μπορεί να δίνει, γράμμα Φινλανδού μαθητή σε Έλληνα φίλο του που μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://elteechal.blogspot.com/2011/06/blog-post_08.html

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

  • 30 Ιουνίου 2011, 01:41 | Γκούτζιος. Δημήτριος

    Αν θέλουμε σωστά Τεχνολογικά Λύκεια με επαγγελματική προοπτική θα πρέπει χωρίς δεύτερη σκέψη να διδάσκονται και μαθήματα όπως εφαρμοσμένα μαθηματικά στην ειδικότητα, εφαρμοσμένη φυσική στην ειδικότητα , εφαρμοσμένη χημεία στην ειδικότητα, σύνταξη εγγράφων και προσφορών στην ειδικότητα , σύνταξη τεχνικών εκθέσεων στην ειδικότητα κλπ, όπως στις παλιές Σχολές Εργοδηγών Μηχανικών.

  • 29 Ιουνίου 2011, 23:38 | Γ.Π.Κ. (ΕΠΑΣ)

    ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΟΡΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ. ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ, ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΤΟ ΟΤΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΙΣΤΟ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΡΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΝΩ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΔΡΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΟΥΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ΕΦΗΣΥΧΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣ. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΕΛΑΤΤΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΟΥ,ΕΝΩ ΠΑΡΆΛΛΗΛΑ ΘΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΞΕΔΙΠΛΩΣΕΙ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ.Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΝΩ ΣΤΟΧΩΝ.
    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ : ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΟΙ ΜΕΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ), ΤΟ ΔΕ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ. ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ,ΤΗ ΔΕ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΩ ΔΡΑΣΕΙΣ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΤΑΞΗ, ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ.

  • 29 Ιουνίου 2011, 23:03 | Μαρία Μαυρομμάτη

    Πραγματικά δε καταλαβαίνω, πως γίνεται να διδάσκεις σε μία οποιαδήποτε ειδικότητα χωρίς να έχεις καμία επαγγελματική εμπειρία? Στη δική μου ειδικότητα μου φαίνεται αδιανόητο(συντήρηση έργων τέχνης), ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 3 χρόνια επαγγελματική εμπειρία για να μπορεί να σταθεί στη τάξη. Π.χ στην ειδικότητα μου χρειάζεται να έχεις 3 χρόνια επαγγελματική εμπειρία για να πάρεις άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, πως γίνεται λοιπόν χωρίς να έχεις καν την άδεια ασκήσεως να μπορείς να διδάξεις?
    Για τους ήδη πια εκπαιδευτικούς, εννοείται ότι η επιμόρφωση δεν πρέπει να σταματάει ποτέ και εννοείται ότι πάλι γίνεται μόνο από το μεράκι και την όρεξη κάποιων συναδέλφων.
    Είναι λυπηρό ότι πολλές φορές δε μπορούμε να παρακολουθήσουμε συνέδρια κλαδικά, δεν μας δίνεται άδεια! Γίνονται σημαντικά συνέδρια αλλά εμείς απουσιάζουμε.
    Δεν μας δίνεται η δυνατότητα για μεταπτυχιακό.
    Ίσως σε κάποιες ειδικότητες (σίγουρα για τη δική μου) θα μπορούσε να εφαρμοστεί και πραγματική επαγγελματική καλοκαιρινή εμπειρία, χωρίς επιπλέον αμοιβή, π.χ. σαν συντηρήτρια αρχαιοτήτων θα μπορούσα ένα διάστημα να εργαστώ σε κάποιο μουσείο της περιοχής μου, χωρίς να προκαλέσω αναστάτωση και χωρίς να καλύψω θέσεις εργασίας . Το κενό στη συντήρηση έργων τέχνης είναι τόσο μεγάλο που δε νομίζω ότι θα πιάσουμε τη θέση κάποιου άλλου αν δουλέψουμε για ένα μήνα. Μπορούν να δοθούν και κίνητρα του τύπου ένας μήνας αποδεδειγμένης εργασίας στο αντικείμενο της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού να του προσφέρει μία μείωση ωραρίου π.χ.2ωρών την εβδομάδα.