• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΙΣΣΑΣ ΣΑΒΒΑΣ' | 26 Ιουνίου 2011, 17:01

    Η ερώτηση που τίθεται εάν τα ΤΕΛ πρέπει να έχουν συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας εδώ πρέπει να προσέξουμε, μιλάμε βέβαια για τα ΤΕΛ και καθόλου για τα ΕΠΑΣ τα οποία είναι σχολές κατώτερου επίπεδου. Εκ των πραγμάτων τα ΕΠΑΛ ιδρυθήκαν διότι τα ΕΠΑΣ δεν ικανοποιούν τις παραγωγικές ανάγκες του τόπου. Τα ΤΕΛ εφόσον λοιπόν υπάγονται στην τεχνολογική οικογένεια και βέβαια οφείλουν να έχουν συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Προσοχή, χρειάζεται να κάνουμε ανάλυση αυτής της άποψης. Για να δούμε τι κάνουν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες με μεγάλη εμπειρία σε αυτό το θέμα. .Το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ταιριάζει περισσότερο με αυτό της Γαλλίας . Στη δεκαετία λοιπόν του εβδομήντα η Γαλλική παραγωγική τάξη, αντιλήφθηκε ότι οι τεχνολογικό επίπεδο των απόφοιτων δεν αποκρινόταν καθόλου στις ανάγκες τους. Κάθισαν σε ένα στρογγυλό τραπέζι με το υπουργείο παιδείας και συμφώνησαν ότι από εδώ και εμπρός η βιομηχανίες θα έχουν τον τελευταίο λόγω στην διαμόρφωση της ύλης των τεχνολογικών ιδρυμάτων. Αυτό στην χώρα μας δεν μπορεί να γίνει. Θα μπορούσε όμως να υπάρχει ενημέρωση από την παραγωγική τάξη για της ανάγκες τους προς το υπουργείο παιδείας. Η ύλη όμως θα πρέπει να διαμορφώνεται από το υπουργείο με βάση τα πρότυπα των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. . Η πολυετής πήρα μου στον παραγωγικό ιδιωτικό τομέα Γαλλίας και Ελλάδας και τώρα εκπαιδευτικός στα ΕΠΑΛ μηχανολόγος. Έχω διαπιστώσει ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες προτιμούν το προσωπικό τους να έχει χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Ο λόγος είναι πολύ απλός « είναι χαμηλό αμειβόμενοι », αδιαφορώντας για την ποιότητα « και όπως λένε την δουλειά μου την κάνω ». Για αυτό συμφωνώ με την ερώτηση να υπάρχει συμβατότητα αλλά όχι να πέσουμε στην παγίδα της νοοτροπίας του « φτηνιάρικου τεχνικού » Τα τεχνικά λύκεια πρέπει να παρέχουν πτυχιούχους ανάλογα με της ανάγκες της χώρας, αλλά το τεχνολογικό επίπεδο πρέπει είναι ανάλογο των άλλων ευρωπαίων. Όσο για το μάθημα των νεοελληνικών θα πρέπει να έχει σκοπό την μόρφωση του ατόμου με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτοπεποίθησης τους. Για τα μαθήματα ειδικότητας, όπως και αυτά των μαθηματικών, φυσικής, πρέπει να έχουν άμεση σχέση με την ειδικότητα τους. Τέλος κλείνοντας θέλω να πω ναι στην συμβατότητα όχι όμως τυφλά στα αιτήματα της Ελληνικής κοινωνίαςΑ διότι είναι βέβαιο ότι αυτό θα αποτελέσει υποβάθμιση του επιπέδου και την αυτοκτονία του ρόλου των ΤΕΛ. Καλή συνέχεια και ψηλά το κεφάλι