• Σχόλιο του χρήστη 'Κουμπούρας Σάββας' | 12 Ιουλίου 2011, 23:29

    1.Στη χώρα μας σήμερα το μοντέλο του αγωνιστικού αθλητισμού είναι ο σωματειακός αθλητισμός και οι αθλητικές δραστηριότητες που οργανώνονται στην εκπαίδευση (σε όλες τις βαθμίδες) υπηρετούνται ουσιαστικά από τα μέλη των αθλητικών σωματείων. Είναι δυνατόν να αναπτυχθεί παράλληλα με τον σωματειακό και ένας άλλος αθλητισμός από την εκπαίδευση; Στη σημερινή οικονομική συγκυρία είναι ουτοπία να πιστεύει κανείς, πως οι Ομοσπονδίες (που καλλιεργούν τα αθλήματα) μπορούν να δαπανούν μεγάλα χρηματικά ποσά (επιδοτούμενα πάντα από το κράτος) για αγωνιστικό αθλητισμό και ταυτόχρονα το Υπ. Παιδείας να δαπανά σημαντικά χρηματικά ποσά για αθλητικές δραστηριότητες. 2. Η ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι τέτοια, που δεν μπορεί να υπηρετήσει σοβαρά το θέμα "αγωνιστικός αθλητισμός". Οι λογοί αφορούν (μεταξύ άλλων):α. το ωράριο διδασκαλίας της Φ.Α. και το γενικότερο ωράριο των μαθημάτων (που είναι απολύτως καθορισμένο), β.τις κτιριακές εγκαταστάσεις και υποδομές (που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αθλητικές ανάγκες)και γ. τις διαφοροποιήσεις στις ικανοτήτων των μαθητών. 3. Προκειμένου να οργανωθεί ο σχολικός αθλητισμός απαιτείται αρχικά πλήρης αποσαφήνιση από την πλευρά της Πολιτείας των όρων "γυμναστική", "σωματική δραστηριότητα μέσω αθλημάτων", "αγωνιστικός αθλητισμός", "υψηλός αθλητισμός". Απαιτείται επίσης αποσαφήνιση των όρων "επαγγελματικός " και "ερασιτεχνικός" αθλητισμός. 4. Για τον ερασιτεχνικό αθλητισμό είναι απαραίτητη η συνεργασία των Υπ. Παιδείας, Υγείας, Πολιτισμού, της Γ.Γ.Α. , των Αθλ. Ομοσπονδιών και των Ο.Τ.Α. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε να προβλεφθεί κατάργηση των Περιφερειακών Επιτροπών των Ομοσπονδιών (εξοικονόμηση πόρων) και ένταξή τους στο Υπ.Παιδείας, όπου θα αναλάβουν τη διοργάνωση των σχολικών πρωταθλημάτων, καθώς και των περιφερειακών πρωταθλημάτων των συλλόγων.Έτσι οι Ομοσπονδίες θα ασχολούνται μόνο με τον υψηλό αθλητισμό. 5. Αν υπάρχει η συνεργασία που προαναφέρθηκε, δεν είναι απαραίτητη η λειτουργία των Αθλ. Τάξεων, διότι τα παιδιά με τη νέα πρόταση θα έχουν πολλά αθλητικά ερεθίσματα για αγωνιστική εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση η διατήρηση και λειτουργία των Τ.Α.Δ. πρέπει να διαφοροποιηθεί, διότι στην ηλικία 12-15 ετών αμφισβητείται επιστημονικά, αν πρέπει τα παιδιά να έχουν έντονες προπονητικές επιβαρύνσεις.Η λειτουργία των Τ.Α.Δ. πρέπει να εστιάζει κυρίως στην ανεύρεση του ταλέντου και στη μύηση αυτού στο συγκεκριμένο άθλημα, με τελικό σκοπό, να παραμείνει το ταλέντο στους αθλητικούς χώρους. Είναι αδιανόητο αθλητικό ταλέντο, το οποίο φοιτά στα Τ.Α.Δ., να μην συμμετέχει σε μια σειρά από αγώνες, όπως μέχρι σήμερα ήταν οι περιφερειακοί αθλητικοί αγώνες των Ομοσπονδιών.