• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Μαμουζέλος' | 24 Νοεμβρίου 2012, 23:02

    Διακρίνω στα σχόλια κυρίως την αγωνία μαθητών -αθλητών ή γονιών για τα προνόμια-κίνητρα στον αθλητισμό και την προσμονή ότι αυτά θα ταιριάζουν στα μέτρα, στις διακρίσεις τους... Ξεκαθαρίζω κάτι εξ αρχής. Δεν είμαι γενικά κατά ορισμένων προνομίων-κινήτρων που θα επιβραβεύουν διακρίσεις αθλητών-τριών ή ομάδων σε αθλητικές διοργανώσεις διεθνούς επιπέδου, αλλά δεν υποστηρίζω και τη λογική της πλουσιοπάροχης και λάϊτ επαναφοράς τους. Επειδή μάλιστα στην Ελλάδα ποτέ δεν υπήρξε σχολικός αθλητισμός, αλλά καλοί αθλητές συλλόγων που είναι καιμαθητές/τριες μετέχουν σε σχολικές ομάδες και διακρίνονται σε αντίστοιχα παγκόσμια σχολικά πρωταθλήματα και αξιοποιούν τα προνόμια (συχνά μέσα και από... περίεργους δρόμους και μεθοδεύσεις) θεωρώ ότι για λόγους και παιδαγωγικούς και αθλητικούς πρέπει να αφαιρεθούν εντελώς από το άρθρο. Όσο κι αν αυτό "πονάει...". Το ίδιο -επειδή και οι κατηγορίες και τα αθλήματα έχουν μεγάλη διαφορά βαθμού δυσκολίας και ειδικού βάρους στην αξιολόγηση μιάς διάκρισης- πιστεύω ότι ούτε τα πανελλήνια πρωταθλήματα παίδων & κορασίδων και πολύ περισσότερο πανελλήνια σχολικά πρωταθλήματα πρέπει να ανταμοίβονται. Ζούμε σε μια εξαιρετικά κρίσιμη εποχή και η κοινωνία δεν πρέπει να παίρνει μηνύματα ότι κάποια πράγματα χαρίζονται ή ανοίγουν παράθυρα διευκολύνσεων σε διάφορες κατηγορίες. Να δοθούν λογικές επιβραβεύσεις με δύο βασικές κατηγορίες α) μπόνους μορίων εισαγωγής σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ για διακρίσεις στις κορυφαίες διοργανώσεις σε συνδυασμό με ένα μίνιμουμ βαθμών στα μαθήματα κάθε ιδρύματος και ηλικιακού ορίου. Όχι απ' ευθείας εισαγωγή χωρίς καμιά πιστοποίηση της δυνατότητας ενός αθλητή να παρακολουθήσει μια σχολή λόγω ελλείψεων στα γνωστικά αντικείμενα β) μπόνους μορίων στους πρωταθλητές-μαθητές που θα διακρίνονται σε αγώνες μικρότερων κατηγοριών (U-23, εφήβων-νεανίδων, ολυμπιακούς ή παγκόσμιους κ.α. αγώνες youth ) και τίποτε άλλο. Τουλάχιστον ο κόπος, χρόνος και χρήματα που ξοδεύουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους έως την ηλικία εισαγωγής σε Πανεπιστήμια ή ΤΕΙ να ανταμείβεται [σε συνδυασμό με τις ικανότητές τους στην μάθηση] και να έχουν κίνητρο να συνεχίζουν την αθλητική τους καριέρα και ως φοιτητές και μετά,αφού θα έχουν ανοίξει τουλάχιστον ένα δρόμο επαγγελματικής κατεύθυνσης και εισόδου στην αγορά εργασίας.