• Σχόλιο του χρήστη 'ΟΙΕΛΕ' | 26 Νοεμβρίου 2012, 12:49

    Αθήνα, 26/11/2012 Αριθμ. Πρωτ:24415 ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΟΙΕΛΕ ΓΙΑ ΠΕΚΑΠ Με έκπληξη διαπιστώσαμε την οξεία αντίδραση της ΠΕΚΑΠ στο open.gov για την προωθούμενη ρύθμιση που αφορά εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Πληροφορική σε ιδιωτικά σχολεία στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Προς αποφυγήν κάθε παρεξήγησης, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα: • Οι εκπαιδευτικοί που περιλαμβάνονται στη ρύθμιση του άρθρου 39 του Σ/Ν έχουν τουλάχιστον τετραετή υπηρεσία σε ιδιωτικά σχολεία διδάσκοντας πληροφορική και διαθέτουν μεταπτυχιακή ειδίκευση ή κρατική πιστοποίηση για το αντικείμενο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί ήταν ουσιαστικά «αιωρούμενοι» από εργασιακής άποψης, καθώς δεν μπορούσαν να εγγραφούν στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν διέθεταν οργανικότητα στην ιδιωτική εκπαίδευση, δεν αναγνωριζόταν η προϋπηρεσία τους και ήταν – από εργασιακής άποψης – έρμαια των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων. • Παρόμοια ρύθμιση υπήρξε για τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Για ποιο λόγο να αποτελούν «παρίες» οι συνάδελφοι που εργάζονται εδώ και δεκαετίες σε κάποιες περιπτώσεις στην ιδιωτική; • Οι συνάδελφοι δεν ζητούν κάτι που θίγει κλαδικά αιτήματα ή κατακτήσεις των εκπαιδευτικών Πληροφορικής. Εάν ψηφιστεί η ρύθμιση αυτή, το μόνο που κατοχυρώνουν είναι η οργανική τους ένταξη στην ιδιωτική εκπαίδευση και η αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στα ιδιωτικά σχολεία. Η κατοχύρωση αυτή δεν προξενεί ουδεμία βλάβη στην εργασιακή κατάσταση των υπόλοιπων εκπαιδευτικών Πληροφορικής. Οι συνάδελφοι που επί χρόνια εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία, συνήθως πτυχιούχοι Μαθηματικών ή Φυσικής, με θεμελιώδεις γνώσεις πληροφορικής, διδάσκουν το μάθημα της Πληροφορικής σε όλες τις βαθμίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναλαμβάνουν θέση υπεύθυνου εργαστηρίου Πληροφορικής, με έγκριση από το αρμόδιο γραφείο εκπαίδευσης, ορίζονται ως βαθμολογητές στις Πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα της Γ΄ Λυκείου «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», ως χειριστές Η/Υ στην Λυκειακή επιτροπή στις Πανελλήνιες εξετάσεις και είτε ως επιμορφωτές είτε ως βοηθοί προκειμένου να επιμορφώσουν Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις «Βασικές Δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας». Έχουν αναμφισβήτητη προσφορά στην ελληνική εκπαίδευση και μέχρι σήμερα αποτελούν τα «αποπαίδια» ενός ιδιόμορφου, ημιπαράνομου καθεστώτος που επικρατεί στην ιδιωτική εκπαίδευση. Πιστεύουμε ότι είναι εξαιρετικά άδικο να μην αποκατασταθούν οι συνάδελφοι μέσα στα σχολεία που εργάζονται, από τη στιγμή μάλιστα που δεν καταλαμβάνουν κανενός τη θέση, που δεν θίγουν κανένα «προνόμιο». Πιστεύουμε, επίσης, ότι η υιοθέτηση της τακτικής του κοινωνικού αυτοματισμού, και της ρητορικής ορισμένων εργοδοτών/ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, δεν τιμά κανέναν μας, ιδιαίτερα όταν γίνεται από σωματεία και ενώσεις εργαζόμενων. Σε τέτοιες στιγμές βαθύτατης κρίσης όπλο μας δεν πρέπει να είναι η «εμφύλια» διένεξη, ειδικά όταν είναι άνευ αντικειμένου, αλλά η αλληλεγγύη και ο κοινός αγώνας για ένα καλύτερο μέλλον για όλους και για την εκπαίδευση συνολικά. ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ α.α. ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΑΛΕΚΟΣ ΓΟΥΛΑΣ-ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ