• Σχόλιο του χρήστη 'Τσαπαρίκος Βασίλειος' | 12 Αυγούστου 2013, 13:38

    Ο υπολογισμός του Βαθμού Προαγωγής και Απόλυσης (Β.Π.Α) δεν γίνεται με ορθό τρόπο. Για να μπορέσουμε να συγκρίνουμε τον Β.Π.Α. με τον μέσο όρο της βαθμολογία των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων θα πρέπει οι δύο ποσότητες να αναφέρονται σε όμοια πράγματα. Π.χ. φανταστείτε έναν άριστο μαθητή που και στις τρεις τάξεις του Λυκείου έχει 20 τότε σύμφωνα με το παραπάνω τύπο ο Β.Π.Α. του είναι : (20 Χ 0,5 + 20 Χ 0,7 + 20 Χ 0,9)/3=(10+14+18)/3 = 42/3 = 14 Πως να συκρίνουμε το 14 με ένα μέσο όρο της τάξης του 18-19 που αναμένουμε από έναν άριστο μαθητή στις εξετάσεις; Για να διορθωθεί το λάθος αυτό υπάρχουν δύο τρόποι: α)Αντί να διαιρούμε το πηλίκο με το 3 να το διαιρούμε με το 2,1 που είναι το άθροισμα των βαρών (0,5 + 0,7 + 0,9 = 2,1) β)Να αλλάξουμε τα βάρη ώστε να βγάζουν άθροισμα 3 ,για παράδειγμα Α Λυκείου : 0,8 Β Λυκείου : 1,0 Γ Λυκείου : 1,2 Πέρα από το καθαρό τεχνικό κομμάτι που αναφέρω παραπάνω δημιουργούνται απορίες από το υποχήφιο ναμοσχέδιο οι οποίες χρήζουν απάντησεις από το Υπουργείο: 1. Σε ποια μαθήματα θα εξετάζονται οι υποψήφιοι για τις στρατιωτικές σχολές αφού οι σχολες αυτές πια αποτελούν ένα 6ο πεδίο; 2. Τι γίνετε στις περίπτωση που ο μαθητής κοπεί στα αγωνίσματα ή στις ψυχοτεχνικές δοκιμασίες; Θα έχει δικαίωμα να δηλώσει σχολές από κάποιο άλλο πεδίο; 3.Τα ειδικά μαθήματα που είναι απαραίτητα για την εισαγωγή σε συγκεκριμένα τμήματα γιατί απουσιάζουν από το πρόγραμμα του Λυκείου (Ξένες γλώσσες , σχέδια κτλ.); 4.Τα μαθήματα του 2ου πεδίου δεν έχουν καλή συνδεση με τις τεχνολογικές επιστήμες παρά μόνο με τις θετικές επιστήμες. Καλύτερο θα ήταν οι υποψήφιοι να επιλέγουν να δίνουν Χημεία ή Πληροφορική ανάλογα με το σε τι σχολή θέλουν να περάσουν