• Σχόλιο του χρήστη 'Γρηγόριος Χρυσομαλίδης' | 12 Αυγούστου 2013, 16:20

    Ούτε σαν «τυπογραφικό λάθος» δεν μπορώ να διανοηθώ την ουσιαστική κατάργηση της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο. Πληροφορική δεν είναι το word, το excel, η συμπλήρωση δηλώσεων στο διαδίκτυο και το ξεμπλοκάρισμα του εκτυπωτή όπως λανθασμένα δυστυχώς πιστεύουν ή προβάλλουν κάποιοι. Πληροφορική είναι μια ολόκληρη επιστήμη που συμπεριλαμβάνει πλήθος κλάδων και θεματικών πεδίων από την αλγοριθμική , τα δίκτυα υπολογιστών, τις βάσεις δεδομένων ως την τεχνητή νοημοσύνη και την εξόρυξη δεδομένων, τομείς που η ανάλυση τους φυσικά δεν αποτελεί το αντικείμενο μιας τέτοιας δημόσιας διαβούλευσης αλλά και η διδασκαλία τους δεν μπορεί να είναι το ζητούμενο στα πλαίσια μια γενικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε αυτήν όμως την τόσο πλήρη, σύγχρονη και πολυδιάστατη επιστήμη υπάρχουν στοιχεία που είναι απαραίτητα σε ένα πρόγραμμα σπουδών που αποσκοπεί να προετοιμάσει νέους ανθρώπους για τις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου. Αυτή η διαπίστωση είναι δεδομένο σε όλες τις ανεπτυγμένες και μη χώρες του κόσμου, δεν καλούμε κάποιον να «ανακαλύψει την Αμερική», ίσα ίσα η Αμερική «ανακαλύπτει» την πληροφορική και μέσα στα σχολεία της. Το τελικό σχέδιο για το Νέο Λύκειο ανακοινώθηκε αργά το βράδυ μιας Παρασκευής του Αυγούστου, γεγονός που από μόνο του μας κάνει να σκεφτόμαστε ότι είναι αποτέλεσμα διαβουλεύσεων που λάμβαναν χώρα μέχρι τη τελευταία στιγμή. Ελπίζω η διαδικασία να απείχε μακρά από το ράβε ξήλωνε ώρες και μαθήματα ανάλογα με την «δύναμη» των ομάδων των καθηγητών που διδάσκουν αυτά τα μαθήματα ή των προσωπικών πεποιθήσεων και υποχρεώσεων των μελών της επιτροπής. Ελπίζω η διαδικασία εκπόνησης του σχεδίου για το Νέο Λύκειο να έχει σα βασικό γνώμονα το συμφέρον των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχρονη διεθνή πραγματικότητα αλλά και την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας. Μια απόφαση για το Νέο Λύκειο δεν μπορεί να έχει την ίδια βαρύτητα με την απόσπαση 1000 υπαλλήλων και να αντιμετωπίζεται με πρόχειρα ή μικροπολιτικά κριτήρια. Είναι πραγματικά πατριωτικό καθήκον όλων όσων κληθούν να πάρουν τις τελικές αποφάσεις να λάβουν υπόψη τους όλα τα σύγχρονα επιστημονικά, κοινωνικά και οικονομικά πραγματικά δεδομένα και όχι μόνο τις απόψεις των συγκυριακά συμμετεχόντων σε μια επιτροπή.