• Σχόλιο του χρήστη 'Δημητρίου Γεώργιος' | 14 Αυγούστου 2013, 11:32

    Πιστεύω ότι το σχέδιο νόμου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και διορθώνει αρκετά κακά του υπάρχοντος συστήματος. Βεβαίως πρέπει τάχιστα το υπουργείο να διευκρινίσει δύο πράγματα. Πρώτον την εισαγωγή στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Αν αυτές οι σχολές αποτελέσουν τελικά ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, τότε θα πρέπει οπωσδήποτε μεταξύ των εξεταζομένων μαθημάτων για τις σχολές αυτές να είναι τα δύο μαθήματα οικονομία-διοίκηση και στοιχεία κοινωνικών και πολιτικών επιστημών. Θεωρρώ ότι είναι απαραίτητα διότι από τη μία ο αξιωματικός και υπαξιωματικός το πρώτο που έχει να κάνει στην εργασία του είναι διοίκηση, άρα πρέπει να γνωρίζει βασικές αρχές διοίκησης, ηγεσίας και παρακίνησης θέματα που εμπεριέχονται στην ύλη του μαθήματος οικονομία και διοίκηση και από την άλλη ο αξιωματικός και υπαξιωματικός έχει να κάνει με τον άνθρωπο και την ομάδα, θα πρέπει να γνωρίζει βασικές αρχές κοινωνιολογίας, και βεβαίως δικαίου και πολιτικών επιστημών, ώστε να έχει αναπτυγμένη τη δημοκρατική συνείδηση και έτσι να αποτελεί παράγοντα σταθερότητας και εγγύησης του πολιτεύματος. Στην περίπτωση που δεν καταστεί δυνατό οι σχολές αυτές να ενταχθούν σε ένα επιστημονικό πεδίο, τότε θα πρέπει να κατανεμηθούν μεταξύ των τριών πεδίων: Στο πεδίο των θετικών επιστημών να ενταχθούν οι σχολές Ευελπίδων, Ικάρων και Ναυτικών δοκίμων, καθώς και η ΣΤΥΑ. Στο πεδίο των επιστημών υγείας να ενταχθούν οι στρατιωτικές ιατρικές. Όλες οι υπόλοιπες σχολές, αξιωματικών αστυνομίας, αστυφυλάκων, υπαξιωματικών στρατού, ΣΣΑΣ οικονομικό και στρατολογικό, καθώς και πυροσβεστικής και λιμενικού να ενταχθούν στο πεδίο των οικονομικών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών. Δεύτερο στοιχείο που πρέπει τάχιστα να διευκρινιστεί είναι ο τρόπος εισαγωγής σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο. Όπως έχει ανακοινωθεί το σύστημα, η εισαγωγή γίνεται μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Προτείνω ο μαθητής να μπορεί να επιλέγει και δεύτερο επιστημονικό πεδίο, αντικαθιστώντας κάποια από τα μαθήματα με κάποια άλλα σχετικά της ομάδας μαθημάτων προσανατολισμού του, αλλά βεβαίως με μειωμένους συντελεστές.