• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Παπαϊωάννου' | 15 Αυγούστου 2013, 00:45

    Αξιότιμοι κύριοι, στο άρθρο 4 του σχεδίου νόμου υπάρχει μεγάλη ανακολουθία της χρησιμότητας των μαθημάτων που θα διδάσκονται στη Γ'τάξη και στα οποία θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές, οι υποψήφιοι των σχολών της εφαρμοσμένης Βιολογικής επιστήμης (Γεωπονία, Δασοπονία, Περιβάλλοντος, κλπ), καθώς και των σχολων Πληροφορικής. Αυτές οι σχολές δεν μπορεί να βρίσκονται όλες στο υδροκέφαλο Ε.Π.Ε. "Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες", αλλά πρέπει να διαχωριστούν! Προτείνω να συμπεριλάβετε όλες τις σχολές της εφαρμοσμένης βιολογικής επιστήμης σε κοινό πεδίο εξειδίκευσης με τις σχολές υγείας, μετονομάζοντάς το σε: Ε.Π.Ε. "Επιστήμες Ζωής και Φύσης" ή Ε.Π.Ε. "Επιστήμες Ζωής και Περιβάλλοντος". Είναι αντι-επιστημονικό οι μαθητές της Γ' τάξης που επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές Ζωής και Φύσης/Περιβάλλοντος να διδάσκονται 8 (!!!) ώρες Μαθηματικά και να εξετάζονται μόνο σε αυτά στις Πανελλαδικές, αλλά 0 ώρες βιολογίας, τη στιγμή που ελάχιστα θα τα ξανασυναντήσουν στις μελλοντικές σπουδές τους, ενώ θα χρησιμοποιήσουν κατά κόρον τα αντικείμενα της βιολογίας (Μικροβιολογία, Οικολογία, Γενετική, κλπ), τις βασικές έννοιες των οποίων οφείλουν να έχουν ήδη διδαχθεί. Σας υπενθυμίζω ότι αυτοί οι μαθητές μέχρι σήμερα αυτά τα διδασκόντουσαν στο μάθημα "Βιολογία Γενικής Παιδείας" (με ύλη Μικροβιολογίας, Οικολογίας, Εξέλιξης - ουσιαστικότατη ύλη για τους φοιτητές των σχολών Ζωής και Φύσης!), το οποίο τώρα απαλείφετε τόσο από υποχρεωτικό μάθημα, όσο και από κατ'επιλογής εξεταζόμενο πανελλαδικά! Από τη στιγμή που η (έγκυρη) φιλοσοφία σας για τη Γ' τάξη του Νέου Λυκείου είναι αυτή να αποτελεί τάξη εξειδίκευσης και με αυτό το σκεπτικό αναπροσαρμόζετε την αναλογία μαθημάτων Γενικής Παιδείας/Προσανατολισμού, είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές πρέπει να προσανατολίζονται κι εξειδικεύονται στα διδακτικά αντικείμενα που θα χρησιμεύσουν στις σπουδές τους κι όχι στα διδακτικά αντικείμενα με τα οποία ελάχιστα θα ξανασχοληθούν. Είναι αδιανόητο μέσα σε αυτό το έγκυρο φιλοσοφικό πλαίσιο, ο μαθητής που στοχεύει σε σχολή Ζωής ή Φύσης, ο οποίος στο προηγούμενο πλαίσιο του λυκείου διδασκόταν τόσο θέματα μαθηματικών όσο και θέματα βιολογίας, πλέον να αποκτά βαθιά (και περιττή) εξειδίκευση στα μαθηματικά, αντί στη βιολογία! Αυτός ο μαθητής θα μπορούσε να διδάσκεται 2 ώρες μαθηματικών και 6 βιολογίας, θα μπορούσε ακόμη και να επιλέγει αν θα εξεταστεί πανελλαδικώς στα μαθηματικά με τα οποία δε θα ξανασχοληθεί ουσιαστικά ή στη βιολογία που θα του χρησιμεύσει ευρέως, αλλά το 8-0 είναι πραγματικά αδιανόητο. Αντίστοιχα για τους φοιτητές τμημάτων Πληροφορικής, οι οποίοι στη Γ' τάξη θα αναγκαστούν να εξειδικευτούν στη Φυσική και τη Χημεία, τις οποίες δε θα ξανασυναντήσουν στις σπουδές τους, ενώ θα έπρεπε να διδάσκονται Αρχές Προγραμματισμού. Τις οποίες φυσικά οφείλει να διδάσκει ο εκπαιδευτικός που έχει σπουδάσει το αντικείμενο κι όχι ο σεμιναριούχος. (Η διδασκαλία οποιουδήποτε μαθήματος στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν επιτρέπεται να γίνεται από εκπαιδευτικό που δεν το έχει σπουδάσει ικανοποιητικά σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο, ούτε καν ως Β'ανάθεση.)