• Σχόλιο του χρήστη 'Σκόδρας Φώτιος' | 15 Αυγούστου 2013, 15:57

    Καταρχήν θέλω να πω πως δημόσια δωρεάν παιδεία με σχεδόν 30 άτομα στην τάξη,τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών (επιστράτευση,απόλυση,υποχρεωτική μετάταξη,πειθαρχικό που μπορείς να τεθείς σε διαθεσιμότητα χωρίς να έχεις κάνει ουσιαστικά τίποτα μεμπτό),με σχολεία που δεν θερμαίνονται επαρκώς,με ειδικότητες που καταργούνται και αναγκάζονται οι μαθητές να στραφούν σε ιδιωτικά ΙΕΚ (αν έχουν τη δυνατότητα) δε γίνεται.Το να κοιτά ένας εκπαιδευτικός μόνο την ειδικότητα του χωρίς να μιλά για το γενικότερο πλαίσιο υποβάθμισης της παιδείας είναι μυωπικό.Δεν επιθυμώ την αναβάθμιση μόνο της ειδικότητας μου αλλά της δημόσιας παιδείας. Σχετικά τώρα με την ειδικότητα μου. Ζούμε στο 2013 και βλέπω ότι η πληροφορική σχεδόν εξαφανίζεται από τα ΓΕΛ, αυτό πρέπει να είναι μοναδικό φαινόμενο στην Ευρώπη.Το μάθημα υπάρχει μόνο ως επιλογής στην α λυκείου!!! Επίσης στα ΕΠΑΛ θεωρώ απαράδεκτη την κατάργηση της ειδικότητας.Θα μιλήσω όμως για το ΓΕΛ επειδή υπηρετώ σε ΓΕΛ και γνωρίζω περισσότερα γι αυτό. Προτείνω στην α λυκείου να υπάρχει το μάθημα με εμβάθυνση στο χειρισμό βασικών προγραμμάτων σε σχέση με το γυμνάσιο.Π.χ στην επεξεργασία κειμένου μπορούν να μάθουν οι μαθητές τη συγχώνευση εγγράφων,τη δημιουργία στηλών όπως στις εφημερίδες κ.α.Στα λογιστικά φύλλα εκτός από τα βασικά να μάθουν να φτιάχνουν εφαρμογές που εξυπηρετούν ρεαλιστικές εργασίες (π.χ διαχείρηση αποθήκης εταιρίας,κοινόχρηστα πολυκατοικίας κ.α). Στη β λυκείου χρειάζεται άμεση αντικατάσταση του βιβλίου της τεχνολογίας επικοινωνιών στην κατεύθυνση.Το μάθημα είναι πολύ χρήσιμο ώστε να καταλάβουν οι μαθητές πως λειτουργούν οι επικοινωνίες και τα διάφορα συστήματα αλλά το βιβλίο έχει γραφτεί 20 και πλέον χρόνια πριν και είναι ξεπερασμένο και κακογραμμένο. Επίσης στην ίδια τάξη είναι πολύ χρήσιμο να διδάσκονται βασικές αρχές προγραμματισμού και να πραγματοποιούν οι μαθητές συγγραφή απλών προγραμμάτων.Η πληροφορική είναι κυρίως δημιουργία στον προγραμματισμό,γι αυτό είναι επιστήμη, και όχι απλά η εκμάθηση χρήσης εφαρμογών.Η αλγοριθμική είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της σκέψης των μαθητών.Οπότε,κατά τη γνώμη μου, πρέπει να υπάρχει το μάθημα ως υποχρεωτικό στη β λυκείου. Όσοι λένε πως ο προγραμματισμός είναι μόνο για όσους θέλουν να σπουδάσουν το αντικείμενο μετά το λύκειο και όχι για όλους τους μαθητές καλά θα κάνουν να το ξανασκεφτούν.Από σειρά ερευνών έχει αποδειχθεί, ότι οι γλώσσες προγραμματισμού επιδρούν στην ανάπτυξη της κριτικής και δομημένης σκέψης, στην απόκτηση δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν ένα βοηθητικό εργαλείο για την υποστήριξη άλλων γνωστικών αντικειμένων. Στη γ λυκείου γενικής παιδείας μπορεί να διδάσκεται η εκμάθηση εφαρμογών πολυμέσων όπως γινόταν μέχρι τώρα στο μάθημα πολυμέσα-δίκτυα.Επεξεργασία εικόνας,επεξεργασία βίντεο,δημιουργία παρουσιάσεων, κατασκευή ιστοσελίδων κ.α.Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο και αν ρωτήσετε τους μαθητές θα διαπιστώσετε πως αρκετοί ενδιαφέρονται για τα πολυμέσα (το βλέπω και ο ίδιος στο εργαστήριο). Φυσικά εννοείται πως δεν πρέπει να καταργηθεί το ΑΕΠΠ στην κατεύθυνση της γ καθώς οι μαθητές που έχουν κλίση στον προγραμματισμό μπορούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους στον προγραμματισμό στη γ λυκείου (π.χ χρήση πινάκων,εξελιγμένοι αλγόριθμοι κ.α).Είναι δυνατόν ένας μαθητής που θέλει να σπουδάσει Πληροφορική να μην διαγωνιστεί στον προγραμματισμό;;; Οι φοιτητές που θα εισάγονται σε Πολυτεχνικές και άλλες Ανώτατες σχολές δεν θα έχουν καλή γνώση προγραμματισμού;;;