• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΠ' | 15 Αυγούστου 2013, 19:10

    Θεμελιώδεις γνώσεις της επιστήμης της Πληροφορικής είναι απαραίτητες όχι μόνο για όσους θα σπουδάσουν Πληροφορική, όχι μόνο για όσους θα σπουδάσουν θετικές επιστήμες, αλλά για όλους, ακόμα και για εκείνους που θα ακολουθήσουν θεωρητικές σπουδές ή τους άλλους που δε θα συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και δεν αναφέρομαι σε δεξιότητες χρήσης συγκεκριμένων εφαρμογών. Αναφέρομαι σε θεμελιώδεις γνώσεις που αφορούν άμεσα ή έμμεσα σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Η υπολογιστική σκέψη (computational thinking) δεν έχει να κάνει μόνο με τους υπολογιστές. Είναι κάτι πολύ γενικότερο που αφορά σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως πεδίου ενασχόλησης, αφού η αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων (algorithmic problem solving) διέπει ένα ευρύτατο φάσμα εκφάνσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η πληροφορική είναι η κατεξοχήν κατάλληλη επιστήμη για ανάπτυξη της ικανότητας αλγοριθμικής επίλυσης προβλημάτων, όχι μόνο για τους μαθητές με κλίση στις θετικές επιστήμες αλλά ακόμα και για τους μαθητές που ενδιαφέρονται περισσότερο για θεωρητικές επιστήμες ή για εκείνους που δε θα συνεχίσουν στην τριτοβάθμια. Χωρίς τα κατάλληλα μαθήματα Πληροφορικής ΚΑΙ στο Λύκειο, η Πληροφορική παιδεία των μαθητών καθίσταται ανεπαρκής. Θα πρέπει να υπάρχει μάθημα σχετικό με την επιστήμη της Πληροφορικής (όχι απλώς εκμάθηση χρήσης εφαρμογών) 2 ώρες γενικής παιδείας στην Α και στη Β λυκείου και 6 ώρες κατεύθυνσης στη Γ λυκείου. Όπως έχει αναφέρει σε λίγο παλιότερη δήλωσή του ο Χρίστος Παπαδημητρίου, με αφορμή τις τότε σχεδιαζόμενες από το σχέδιο νόμου της Διαμαντοπούλου αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου σχετικά με την Πληροφορική, "η πρόταση του υπουργείου είναι βέβαια απαράδεκτη και πηγαίνει πίσω την Ελλάδα, την στιγμή που κολοσσοί όπως η Ινδία και η Κίνα μας προσπερνάνε. Ένα σωστό μάθημα Πληροφορικής στο Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο όχι μόνο ενημερώνει τον μέλλοντα πολίτη για την τεχνολογία που θα διέπει την ζωή του, αλλά και – πολύ σπουδαιότερο – τον/την μαθαίνει να σκέφτεται αλγοριθμικά, δηλαδή τον/την φέρνει σε αρμονία με τον τρόπο τον οποίο σκέφτεται όλος ο κόσμος σήμερα". Σε ότι αφορά τη συνεισφορά των βαθμού όλων των τάξεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, για τα 50% κοινά πανελλαδικά θέματα κτλ, προφανώς αυτοί που τα σκέφτονται αγνοούν παντελώς την ιστορία και την πραγματικότητα της εκπαίδευσης. Τα περισσότερα από όσα προβλέπονται στο παρόν και στα άλλα άρθρα του σχεδίου νόμου όχι μόνο δε συνάδουν με τους σκοπούς του Λυκείου όπως αναφέρονται στο άρθρο 01, αλλά τους καθιστούν απλά φληναφήματα.