• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΑΒΑΛΑ ΕΙΡΗΝΗ' | 15 Αυγούστου 2013, 20:11

    1. Στην παράγραφο 1α ορίζεται σαφώς ότι τα ΕΕΓ είναι Γυμνάσια όπου εφαρμόζεται πρόγραμμα για την ολοκλήρωση της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και την παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αντίθετα στην παράγραφο 2α του ίδιου άρθρου ορίζεται σαφώς ότι: <>. Δηλαδή οι μαθητές των Ειδικών Σχολείων στο Γυμνάσιο θα ακολουθούν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών (Ύλη) του Λυκείου;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 2. Από την ίδρυσή τους τα Ειδικά Σχολεία της Δ/θμιας Εκπαίδευσης, λειτουργούν με τομείς και ειδικότητες, οι οποίες καταργούνται σύμφωνα με αυτό το σχέδιο νόμου και την παρ.2. Δηλαδή ειδικότητες όπως αυτή της Αισθητικής, Κηπουρικής, Κοπτικής – Ραπτικής, Κομμωτικής, Ξυλογλυπτικής, Κεραμικής, Υδραυλικών, κ.λ.π. δε θα υπάρχουν πλέον στα Ειδικά Σχολεία. Θα αντικατασταθούν με αυτές των ΕΠΑ.Λ όπως π.χ. Τεχνικός Μηχανοσυνθέτης αεροσκαφών και Τεχνικός Ιατρικών οργάνων, Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού κ.λ.π. Δηλαδή, η μαθήτρια της Β΄ Τάξης του ΕΕΓ, με N.Υ., που θα επιλέξει την ειδικότητα Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών (αφού δεν υπάρχει πλέον καμία άλλη ειδικότητα από αυτές που θα επέλεγαν τα κορίτσια) και η οποία μαθησιακά έχει κατακτήσει την προπαίδεια του 2, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών το οποίο θα πρέπει να τηρείται, θα κάνει Αρχές Λογιστικής;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 3. Όλες σχεδόν οι ειδικότητες που λειτουργούν ως σήμερα σε Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής έχουν ενταχθεί στο πλαίσιο της μη τυπικής εκπαίδευσης, για τους μαθητές της Γενικής Εκπαίδευσης (ΣΕΚ).Δηλαδή οι μαθητές της Γενικής Εκπαίδευσης μπορούν να επιλέξουν μετά το Γυμνάσιο κάποιες γνωστικά λιγότερο απαιτητικές ειδικότητες, ενώ οι μαθητές με νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λ.π., είναι ικανοί να παρακολουθήσουν τις ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ (Α΄ Λυκείου) στη Β΄ Τάξη του Ειδικού Γυμνασίου ή των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; 4. Όπως φαίνεται, στόχος του νόμου είναι οι μονάδες Ειδικής Αγωγής, να αποτελούν ένα αυτόνομο, κλειστό σύστημα. Οι μαθητές μπαίνουν στο ειδικό σχολείο στο ΕΕΓ και τελειώνουν τη φοίτησή τους σε ΕΕΛ αποκτώντας απολυτήριο Λυκείου και πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 3. Σύνδεση με το ΕΠΑ.Λ δεν υπάρχει, άρα δε συντρέχει κανένας λόγος συνάφειας των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ και των ΣΜΕΑΕ. Για ποιο λόγο επιλέγεται η πλήρης διάλυση των ειδικοτήτων των Ειδικών Σχολείων και η αντικατάστασή τους με αυτές των ΕΠΑ.Λ ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Δεν υπάρχει κανένας λόγος ΑΛΛΑΓΗΣ των ειδικοτήτων των ΣΜΕΑΕ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: 1. Να παραμείνουν σε όλες τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, οι ειδικότητες που λειτουργούν έως σήμερα, ως απολύτως επιτυχημένες και να εμπλουτιστούν με τις ειδικότητες των ΣΕΚ, όπως προβλέπονται από το σχέδιο νόμου. 2. Να εξακολουθήσουν να λειτουργούν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής σύμφωνα με το αριθμ. Πρωτ. 154881/Γ6/7-12-2010 «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου» 3. Στην έδρα κάθε ΕΕΓ, να ιδρυθούν ΑΜΕΣΑ, τα αντίστοιχα ΕΕΛ, ώστε να μη μείνουν οι μαθητές χωρίς πρόσβαση στο Λύκειο. 4. ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΚΩΔΙΚΟΥ <>, στους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, όπως ορίζει σαφώς ο νόμος 3699/2008, άρθρο 19 παρ. 1δ και άρθρο 20. Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ έχουν τον ισχύοντα κωδικό τους και την προέκταση <>, η οποία καταδεικνύει ότι είναι εκπαιδευτικοί διαφορετικών κλάδων από αυτούς που καταργούνται από το άρθρο 82 του Ν.4172/2013 και επομένως πρέπει να εξαιρεθούν άμεσα της διαθεσιμότητας. Ευχαριστώ, Γαβαλά Ειρήνη, εκπαιδευτικός ΠΕ18.04 Αισθητικής, Υποδ/ντρια ΤΕΕ Ε.Α. Κορωπίου.