• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.Κοσμίδης' | 15 Αυγούστου 2013, 22:32

    Το σύστημα που προτείνετε, λειτουργούσε μέχρι το 88. Τα 4 μαθήματα επαναφέρουν την ισχύ των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων μαθημάτων. Τα πολλά μαθήματα δίνουν ενισχυτικό ρόλο στα φροντιστήρια, τα λίγα τους επιτρέπουν να υποκαθιστούν και να υποβαθμίζουν το σχολείο ως συνολική εκπαιδευτική οντότητα. Είναι προφανής η έλλειψη της επιστήμης της πληροφορίας (Πληροφορικής) στο Λύκειο. Στο πλαίσιο της περιλαμβάνεται η πληροφορική, τα δίκτυα και οι τηλεπικοινωνίες, η ρομποτική, ο σχεδιασμός συστημάτων και η λογική. Οι γνώσεις αυτές δεν έχουν καμιά σχέση με τη χρήση υπολογιστών (τύπου ecdl) που έχουν στο μυαλό τους οι 50+ηδες μαθηματικόφιλόλογοι που ασχολούνται με τα αναλυτικά προγράμματα. Είναι βασική γνώση του πολυτεχνείου και δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών. Καταργείτε το μοναδικό πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα αλγοριθμικής. Θα ήθελα να δω έστω και μια μελέτη αξιολόγησης του που σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση. Μια πρώτη συνέπεια θα είναι η μικρότερη ροή μαθητών προς την επιστήμη της πληροφορικής αφού δεν θα έρχεται ο μαθητής σε επαφή μαζί της (καμία σχέση με τη χρήση υπολογιστών του γυμνασίου). Παγκόσμια πρωτοτυπία. Όλες οι φτωχές ή πολυπληθείς χώρες, Ινδία, Ινδονησία, Κίνα, Αφρική, πιο κοντά μας, το Ισραήλ (πληροφορική υπερδύναμη), η Βουλγαρία, η Eσθονία του Skype, τα Σκόπια, η Ρουμανία με την αναπτυσσόμενη βιομηχανία ηλεκτρονικών συσκευών, προσπαθούν να δώσουν μέλλον στην νεολαία μέσα από τη πληροφορική και μεις πάμε ανάποδα! Οι αναπτυγμένες χώρες ψάχνουν παντού πληροφορικάριους ενώ εμείς προετοιμάζουμε φιλολόγους που ξέρουν το word. Οι μαθητές μας αντέχουν να δουλέψουν όσο και οι Ευρωπαίοι. Η διαφορά μας είναι ότι οι δικοί μας πρέπει να χωρέσουν και δεκάδες ώρες αρχαίων σε όλες τις τάξεις. Το μειονέκτημα τους είναι τεράστιο αφού η αγορά εργασίας είναι πλέον κοινή (και παγκόσμια) και δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στα αρχαία, αλλά στις διαδεδομένες γλώσσες, στη τεχνολογία, στην ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και στην ικανότητα συνεργασίας. Φτιάχνετε ένα φτηνό λύκειο που θα αποδειχτεί πολύ ακριβό σε συνέπειες στην παραγωγικότητα της χώρας και τους γονείς. Είναι παράδοξο να προετοιμάζετε τους εργαζόμενους του 2020-2060 χωρίς να τους διδάσκετε πληροφορική. Επίσης, Τα μαθήματα του λυκείου πρέπει να είναι κατά βάση επιλογής και πρέπει να εξετάζονται με πιστοποιημένη ηλεκτρονική πλατφόρμα για να υπάρχει η δυνατότητα προετοιμασίας και εξοικείωσης με τα τεστ. Σε εσάς θα φανεί περίεργο, στους μαθητές καθόλου. Η χημεία πρέπει επιτέλους να συνδεθεί με την επιστήμη των υλικών, το βασικότερο πόλο για την ανάπτυξη κάθε νέας τεχνολογίας. Πρέπει να δοθεί έμφαση στη διαθεματικότητα και στις "αχρηστες" κατά την άποψη σας δεξιοτητες, όπως ο αθλητισμός, ο χορός, το θέατρο, η ζωγραφική, η γεωπονία, η επιχειρηματικότητα. Οι καθηγητές να εφαρμόζουν κάθε χρόνο μια καινοτόμα δράση, έστω και αποτυχημένη. Αρκεί να εφαρμόζουν ένα σχέδιο εφαρμογής και αξιολόγησης της. Πρέπει να αρχίσει ο σχεδιασμός της πιστοποίησης των γνώσεων που προσφέρει η κάθε βαθμίδα και το κάθε μάθημα. Συμβουλευτείτε αντίστοιχα white papers χωρών όπως το Ην.Βασίλειο πχ. για το θέμα της πιστοποίησης και της ηλεκτρονικής εξέτασης.